Ny ruter..men kan ikke søge på google?
Fra : Peter eller Line

Dato : 07-09-07 17:59

Hej

Har netop opsat en ny router fra CC. Alt virker, også billedesøgning på
google. Det eneste der ikke virker er den helt normale søgefunktion på
google. Nogen ide om hvad der kan være galt? Har prøvet at søge på eks.
Jubii og det virker. Men jeg vil have google :)

Venligst
Peter

Et eksempel når jeg søger på Danmark:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Danmark&meta=

Fra : Sune

Dato : 07-09-07 18:23

On Fri, 7 Sep 2007 18:58:54 +0200, "Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote:

>Et eksempel når jeg søger på Danmark:
>http://www.google.dk/search?hl=da&q=Danmark&meta=

Prøv at klikke på
http://www.google.com/ncr

Mvh
Sune

Fra : Peter eller Line

Dato : 07-09-07 19:22

Siden kan ikke vises er resultatet :(

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-09-07 21:20

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in

> Siden kan ikke vises er resultatet :(

Det lyder umiddelbart som et DNS problem.

Hvad siger følgende kommandoer:
nslookup google.com

nslookup google.dk

ping google.com

ping google.dk

tracert google.com

tracert google.dk

/flemming

Fra : Peter

Dato : 07-09-07 22:42

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> "Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in

> Det lyder umiddelbart som et DNS problem.

I mine ører lyder det mere som et for lavt "max connections" problem.

PeterB

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-07 22:46

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> crashed Echelon writing

> I mine ører lyder det mere som et for lavt "max connections" problem.

Hvordan? Hvis det var dette, burde han jo kunne komme ind engang imellem

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter

Dato : 08-09-07 11:54

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter" <doc_069X@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Hvordan? Hvis det var dette, burde han jo kunne komme ind engang imellem

Det har jeg vist ikke teknisk nok viden, til at kunne forklare, men
problemet ligner til forveksling det jeg selv havde med flere forskellige
websites.
I routerens log kunne jeg se der var noget galt (kan ikke lige huske
teksten), og søge på en løsning netop på Google, og svaret (der virkede) var
for lille defineret max connections.
Husker jeg rigtigt hævede jeg den fra 25 til 75, og har ikke haft problemer
siden.
Peters problem må i øvrigt muligvis fremgå af loggen på hans router.

PeterB

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-09-07 22:21

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in

> I mine ører lyder det mere som et for lavt "max connections" problem.

GRunden til at jeg ikke lige synes max connections indstillingen var
relevant var at han godt kunne komme på andre søge-sider uden problemer.
Han skriver jo at problemet kun er der med google - derfor faldt min første
tanke på DNS - men i og med han er blevet helt stille kan det jo være at
problemet har løst sig selv :)

/flemming

Fra : Peter

Dato : 13-09-07 23:32

> [...]
> første
> tanke på DNS - men i og med han er blevet helt stille kan det jo være at

Begge dele er vel en mulighed
Det mest smarte at gøre, når man løber ind i problemer af den slags, er at
kikke i router loggen.
Så kopierer man simpelthen selve fejlmeddelelsen over i Google, og så er det
bare i gang med at læse, til man finder en mulig løsning.
Det har hjulpet mig hver gang.

PeterB

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-09-07 06:55

Peter wrote:
> Så kopierer man simpelthen selve fejlmeddelelsen over i Google, og så er det
> bare i gang med at læse, til man finder en mulig løsning.
> Det har hjulpet mig hver gang.

Det hjælper vel ikke i dette tilfælde, hvor problemet jo netop er at
tilgå googles søgeside...

- Chano Andersen