Cybershitty ved intet om IT, please help ?
Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 05-09-07 21:38

Hej venner
Hjælp lige med at få sandheden om Cybershitty frem

Hos Cybershitty kan man ingen svar få om teknik mv. fordi som de selv
siger, alle deres kunder er jo IT analfabeter, og så behøver man jo
ikke skrive noget teknisk på sitet.
Jeg er ved at hjælpe en som desværre er hoppet på Cybershittys
overfladiske sagsgas og vil gerne høre Jer som har CC omkring
følgende:

Kan der sættes et analogt faxmodem til routerens port ? CC påstår at
der er en PSTN port, og så bør man kunne ?

Kan der køres VPN gennem CC´s router til sin egen router med hardware
VPN ?
Er det et reelt /30 net man får ?

Kan CC´s router åbnes fuldkommen så man kan sætte sin egen router i
røven på den ?

Er der nogen former for portmaskning ?

Sker der neddrosling af nogle båndbreddehastigheder på specifikke
porte ? (trafficshaping, f.eks P2P og SIP)

Har CC´s binære NNTP server komplette multipart filer, eller filtrerer
de en af dem fra, i hver RAR multipart, for at ødelægge den
downloadede software ?

Kører CC´s NNTP server med samme hastighed som liniens bråndbredde,
eller bruger CC det samme beskidte tricks som TDC hvor de drosler
båndbredden til serveren ned ?

Telefonnummeret som følger med, er det et fuldkommen hemmeligt og
udeladt nummer, eller kan installationsadressen findes hvis man er
teknisk dygtig nok ?

Hvad har I af dårlige ting at sige om CC ?
Og hvilke kedelige overraskelser fik I da I skulle får lortet til at
virke ?

Ifølge forbrugerstyrelsen har man 14 dages fortrydelsesret fra det
øjeblik hvor linien fungerer, men CC fusker ved at påstå at det er fra
bestillingstidspunktet. Hvad er Jeres erfaringer med at fortyde hos
CC ?

Hilsen mig

Fra : Linde

Dato : 05-09-07 21:50

<jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu> skrev i en meddelelse
[...]

Det var ellers noget af en smøre...har du erfaringer med andre undbydere,
der kunne svare på alle de spørgsmål? Mht faxmodem, så prøv at sætte en
almindelig telefon til, virker den, så virker et faxmodem også. Og ja,
routeren kan åbnes på alle porte, i hvert fald de Cisco og Zyxel, jeg har
prøvet. Har i bund og grund intet negativt at sige om CC, andet end at de
ikke kunne matche DB´s priser...ellers havde jeg aldrig skiftet.

Mvh
Linde

Fra : PerX ...

Dato : 08-09-07 14:04

In article <46df1699$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>,
delinde@gmailfjern.com says...
> Det var ellers noget af en smøre...

Som ikke en gang blev citeret ordentlig - kan outlook ikke det?

Fra : Linde

Dato : 08-09-07 14:57

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <46df1699$0$90274$14726298@news.sunsite.dk>,
> delinde@gmailfjern.com says...
>>

> Som ikke en gang blev citeret ordentlig - kan outlook ikke det?

Joow, det mener jeg da bestemt, den plejer at gøre...som herover. Ved ikke
hvorfor den har sprunget over i det tilfælde.

Mvh
Linde

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-09-07 22:10

jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu wrote:

<SNIP> en helt masse idiot-snak

> Hilsen mig

du er da 110% til grin!
dine spørgsmål viser da blot at du umuligt kan have brugt 2 min. på at kigge
på routeren -

"Kan CC´s router åbnes fuldkommen så man kan sætte sin egen router i
røven på den ?"

kan du prøve at spørge lidt mere ukonkret næste gang...

og "Telefonnummeret som følger med, er det et fuldkommen hemmeligt og
udeladt nummer, eller kan installationsadressen findes hvis man er
teknisk dygtig nok ?"

hvis nummeret er skjult (udeladt) så er det skjult og så kan du være
teknik-professor herfra og til mars...
men lad os da endelig høre om din metode til at afsløre skjulte numre...

endelig: "Hvad har I af dårlige ting at sige om CC ?
Og hvilke kedelige overraskelser fik I da I skulle får lortet til at
virke ?"

intet... der i mod modtog jeg modem 1 uge før linjen blev åbnet og 3 dage
før datoen i brevet havde jeg CC adsl...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Svend

Dato : 06-09-07 04:12

> [...]

> øjeblik hvor linien fungerer, men CC fusker ved at påstå at det er fra
> bestillingstidspunktet. Hvad er Jeres erfaringer med at fortyde hos

Det er der ikke noget fusk i. Men Cybercity har så vidt jeg ved ingen
bindingsperiode, så hvad venter du på ?

Men lad være med at sætte router bag router, Nat på Nat er noget grids.

--
Svend

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 07:39

jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu crashed Echelon writing

> Kan der køres VPN gennem CC´s router til sin egen router med hardware
> VPN ?

Ja

> Er det et reelt /30 net man får ?

Nej

> Kan CC´s router åbnes fuldkommen så man kan sætte sin egen router i
> røven på den ?

Uddyb spørgsmålet? Den er jo åben.

> Er der nogen former for portmaskning ?

Uddyb dit spørgsmål

> [...]

> Har CC´s binære NNTP server komplette multipart filer, eller filtrerer
> de en af dem fra, i hver RAR multipart, for at ødelægge den

Spørg CC, men der har ingen klager været så det må være et nej.

> Kører CC´s NNTP server med samme hastighed som liniens bråndbredde,
> eller bruger CC det samme beskidte tricks som TDC hvor de drosler
> båndbredden til serveren ned ?

Ja CC drosler ned.

> Telefonnummeret som følger med, er det et fuldkommen hemmeligt og
> udeladt nummer, eller kan installationsadressen findes hvis man er
> teknisk dygtig nok ?

CC har oplysningerne og sikkert sammen med TDC i deres tekniske system.
Hvis du tænker på telefonbogen, så skal du høre CC om de giver
oplysningerne videre ved oprettelse.

> Hvad har I af dårlige ting at sige om CC ?

Høj oppetid (men er det dårligt), men nogen gange lang ventetid på support
hvis linjen da går ned.

> Og hvilke kedelige overraskelser fik I da I skulle får lortet til at
> virke ?

At det virkede fra første gang.

> [...]
> øjeblik hvor linien fungerer, men CC fusker ved at påstå at det er fra
> bestillingstidspunktet. Hvad er Jeres erfaringer med at fortyde hos

Har aldrig fortrudt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-09-07 08:52

Bjarke Andersen wrote:

> Har aldrig fortrudt.

alle tegn tyder på en troll...
useriøs navn,
underskrevet med "hilsen mig"
og det eneste formål med indlægget er at tilsvine CC

latterligt!

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 06-09-07 08:45

jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu wrote in news:1189024683.007993.63250@
19g2000hsx.googlegroups.com:

Jeg vil nøjes med at svare på det jeg har erfaring med. Jeg har CC Solo
2M/1M uden telefoni. CC's telefoni er alt for dyrt til udland.

> Kan CC´s router åbnes fuldkommen så man kan sætte sin egen router i
> røven på den ?

Hvis du mener at CC's router skal virke som bridge, så er svaret nej. Du
får NAT oven på NAT. Men deres support siger at et ADSL2 modem som
understøtter PPPoA kan bruges i stedet for routeren.

> Er der nogen former for portmaskning ?

Måske mener du om nogle porte får nogen form for særbehandling ?
Jeg kan sige at ovenstående router har en fejlagtig ALG (Application
Level Gateway) til SIP (IP-telefoni). Heldigvis kan den slås fra - næsten
- men godt nok til at Unotel (en IP telefoni udbyder) kan bruges.

> Har CC´s binære NNTP server komplette multipart filer, eller filtrerer
> de en af dem fra, i hver RAR multipart, for at ødelægge den
> downloadede software ?

Jeg vidste ikke at CC havde en binær NNTP server? Jeg kan ikke finde
nogen binære grupper på CC's NNTP server.

> Hvad har I af dårlige ting at sige om CC ?

Kun at man ikke kan få routeren over i bridge mode, så jeg har 2 gange
NAT som er noget snavs - det får f.eks. min anden IP telefon (til Musimi)
til miste den indkommende lyd. Det skal klares med noget portforward som
jeg ikke har fået ordnet endnu.

> Og hvilke kedelige overraskelser fik I da I skulle får lortet til at
> virke ?

Intet - det kørte første gang stikket blev sat i. Da jeg senere fik en ny
router og gratis upgrade til 1M upload, så virkede det med det samme.

Mvh. NKJensen

Fra : Hans

Dato : 06-09-07 12:58

Niels Kristian Jensen wrote:

> Jeg vidste ikke at CC havde en binær NNTP server? Jeg kan ikke finde
> nogen binære grupper på CC's NNTP server.

newsbin.cybercity.dk

Hans

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 06-09-07 14:39

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in news:46dfeb65$0$90276$14726298
@news.sunsite.dk:

> newsbin.cybercity.dk

Mange tak

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 13:00

Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> crashed Echelon writing

> Jeg vidste ikke at CC havde en binær NNTP server? Jeg kan ikke finde
> nogen binære grupper på CC's NNTP server.

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/nyhed
sgrupper/outlook_express_6_0/

--
Bjarke Andersen

Fra : Rander

Dato : 06-09-07 10:15

jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu skrev noget i denne stil, den 05-09-2007
22:38:

> Hjælp lige med at få sandheden om Cybershitty frem

Hmmm...

> Hos Cybershitty kan man ingen svar få om teknik mv. fordi som de selv
> siger, alle deres kunder er jo IT analfabeter, og så behøver man jo
> ikke skrive noget teknisk på sitet.

Det er godt nok 1½ års tid siden jeg var kunde hos dem, men der synes
jeg da godt at jeg kunne finde de fleste af de ting jeg ville vide på
sitet. De ting jeg ikke kunne finde fortalte de gerne når jeg ringede
til dem. Nogle gange blev jeg stillet om tre-fire gange før jeg fik
svar, men jeg fik svar hver gang.

> Kan der sættes et analogt faxmodem til routerens port ? CC påstår at
> der er en PSTN port, og så bør man kunne ?

Jeg kender ikke til CC's telefoni, men teoretisk burde der ikke være
noget i vejen for det.

> Kan der køres VPN gennem CC´s router til sin egen router med hardware
> VPN ?

Nu er VPN heller ikke noget jeg har rodet så meget med, men software-VPN
fungerer da igennem den - så mon ikke?

> Er det et reelt /30 net man får ?

Nej, hvad skulle du dog også med det?

> Kan CC´s router åbnes fuldkommen så man kan sætte sin egen router i
> røven på den ?

Så vidt jeg husker kan den ikke direkte sættes i Bridged mode, nej. Men
der er vist flere der har sat til den til blot at forwarde (NAT'te) alt
til en specifik LAN-adresse, som de så har sat deres egen router på...

> Er der nogen former for portmaskning ?

Ikke hvad jeg er stødt på...

> Sker der neddrosling af nogle båndbreddehastigheder på specifikke
> porte ? (trafficshaping, f.eks P2P og SIP)

Nej.

> Har CC´s binære NNTP server komplette multipart filer, eller filtrerer
> de en af dem fra, i hver RAR multipart, for at ødelægge den
> downloadede software ?

Jeg tvivler på at de gør det med vilje, men deres binære grupper er /var
stort set ubrugelige.

> Kører CC´s NNTP server med samme hastighed som liniens bråndbredde,
> eller bruger CC det samme beskidte tricks som TDC hvor de drosler
> båndbredden til serveren ned ?

Nej, den trækker med fuld pedal.

> Telefonnummeret som følger med, er det et fuldkommen hemmeligt og
> udeladt nummer, eller kan installationsadressen findes hvis man er
> teknisk dygtig nok ?

Det kan det vel - men det kan et hemmeligt nummer hos TDC vel også?

> Hvad har I af dårlige ting at sige om CC ?

Ikke andet end det emd de binære grupper - og så at deres support nogle
gange skal have tingene forklaret både tre og fire gange, før de (måske)
fatter hvad man taler om...

> Og hvilke kedelige overraskelser fik I da I skulle får lortet til at
> virke ?

Ingen, tværtimod!

> Ifølge forbrugerstyrelsen har man 14 dages fortrydelsesret fra det
> øjeblik hvor linien fungerer,

Hvem har dog bildt dig det ind?

> men CC fusker ved at påstå at det er fra bestillingstidspunktet.

Det er ikke fusk - det er fuldstændig korrekt! Det er også derfor at man
hos f.eks. TDC i bestillingsprocessen kan vælge at frasige sig de 14
dages fortrydelsesret for at få linien leveret hurtigere.

> Hvad er Jeres erfaringer med at fortyde hos CC ?

Har ingen erfaring med at fortryde, men opsigelse fungerede dog fint.
Klog af skade fra Tiscali sendte jeg opsigelsen rekommanderet - jeg ved
ikke om det havde indflydelse på sagsgangen...

http://rander.dk

Prins Edward, der selv deltog i Falklandskrigen som andenpilot på en
britisk kamphelikopter,
har i sit program for besøget indlagt, at han skal nedlægge en kran ved
mindesmærket. (Lollan-Flasters Folketidende)

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-09-07 10:45

Rander wrote:

> Det kan det vel - men det kan et hemmeligt nummer hos TDC vel også?

nej! for nummeret bliver aldrig "sendt" med ud til den der ringes til hvis
man ringer med hemmligt/skjult nummer...

Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 06-09-07 14:50

> [...]
> prøvet. Har i bund og grund intet negativt at sige om CC, andet end at de
> ikke kunne matche DB´s priser...ellers havde jeg aldrig skiftet.

Kan du ikke lære at quote ?

Ja det er et problem at store virksomheder som sælger
internetforbindelser ikke aner en skid om produktet. I CC´s tilfælde
over rasker det mig ikke, når man deres breakdansende idioter på TV
som bruger svejsebriller for at lodde. Alt det tekniske er helt
glippet for de tumper. Rent salgsgas og ingen seriøs teknisk
beskrivelse af deres produkt.

Fra : Linde

Dato : 07-09-07 00:19

> [...]

som bruger svejsebriller for at lodde. Alt det tekniske er helt
glippet for de tumper. Rent salgsgas og ingen seriøs teknisk

Meget useriøst indlæg. Det virker lidt som når man står og ser på en
andeflok, og så man hører en andrik skræppe ekstra højt, fordi den vil
høres. Men har da læst dine andre svar, og må bare konkludere, at tomme
tønder buldrer mest.

Mvh
Linde
PS: har valgt at plonke dig, idet jeg forventer et ubehøvlet svar på min
post. Så spar på krudtet til dem, der gider dig

Fra : ShutEye

Dato : 07-09-07 09:22

<klippeti klip klip>
Mon det er manglen på ">"'er han piver over ham der
234hjkdfsdfkjdf987lskisiduio.svans.øv?

Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 06-09-07 14:53

> du er da 110% til grin!

Du er da en klaphat morfar. Kan du ikke blive en del af
breakdansertruppen hos CC?

Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 06-09-07 14:54

> Det er der ikke noget fusk i. Men Cybercity har så vidt jeg ved ingen
> bindingsperiode, så hvad venter du på ?

Jo 30 dage

> Men lad være med at sætte router bag router, Nat på Nat er noget grids.
Ja det er noget møg. Jeg efterlyser bridgemode

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 06-09-07 15:10

jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu wrote in news:1189086848.868726.164440
@d55g2000hsg.googlegroups.com:

> ids.
> Ja det er noget møg. Jeg efterlyser bridgemode

Jeg har efter lidt skriveri med support købt et ADSL2 modem som har PPPoA
support. Det bliver spændende at se om det kan fås til at virke.

Mere følger - når MODEM'et kommer til landet...

Mvh. NKJensen

Fra : Sune Marcher

Dato : 07-09-07 01:32

> [...]
>
> Jeg har efter lidt skriveri med support købt et ADSL2 modem som har PPPoA
> support. Det bliver spændende at se om det kan fås til at virke.

Jeg købte selv for et stykke tid siden et linksys WAG300N (da jeg stadig
var på 8/.7 ADSL), og det virker helt fint til ADSL2+ 20/1 - har ikke
noget problem med at ligge med stabil downstream på 2mbyte/sec eller
stabil upstream på 95kbyte/sec. Naturligvis ikke begge dele på én gang,
det ER jo trods alt ADSL og ikke fiber :)

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 07-09-07 07:59

Sune Marcher <sm_spicedham@flork.dk.invalid> wrote in

> [...]
> 2mbyte/sec eller stabil upstream på 95kbyte/sec. Naturligvis ikke
> begge dele på én gang, det ER jo trods alt ADSL og ikke fiber :)

OK - vil du dele nogle opsætningsdata med mig? Det er altid godt med lidt
startgrundlag (ud over det jeg kan hive ud af ZyXEL'en)

Mvh. NKJensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-09-07 08:06

Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> crashed Echelon
writing news:46e0f69f$0$90265$14726298@news.sunsite.dk:

> OK - vil du dele nogle opsætningsdata med mig? Det er altid godt med
> lidt startgrundlag (ud over det jeg kan hive ud af ZyXEL'en)

Settings fra en AM200 på Central med CC udstyr:

Encapsulation: RFC2364 PPPoA
VPI: 0
VCI: 35

DSL Modulation sat til Auto, men højst sandsynligt G.992.5

Og selvfølgelig skal du have dine login credentials.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Marcher

Dato : 07-09-07 10:33

> [...]

> OK - vil du dele nogle opsætningsdata med mig? Det er altid godt med lidt
> startgrundlag (ud over det jeg kan hive ud af ZyXEL'en)

Jeg hev blot standard settings ud af den gamle ZyXEL modem/router, og så
ellers hvad jeg nu selv havde behov for af port mappings og wifi
opsætning. WAG300N er en ganske glimrende lille box, dog kan man
desværre ikke sætte MAC->IP mappings i dens DHCP server, og den
indbyggede 4-ports switch er kun 100mbit.

Men det var den bedste løsning jeg kunne finde der integrerer ADSL2+
modem, router, switch og wifi access point i én box, og jeg er ganske
godt tilfreds med den.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-07 15:13

On Thu, 06 Sep 2007 06:54:08 -0700, jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu
wrote:

> Ja det er noget møg. Jeg efterlyser bridgemode

Så køb hos nogle andre end CyberCity. Hos TDC kan man få det.
Hos Fullrate kan man betale sig fra det.

-A

Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 06-09-07 15:02

> Ja

> Nej

Det er også hvad jeg selv har fundet ud af. Skønt med et kompetent
svar iøvrigt.

> Uddyb spørgsmålet? Den er jo åben.

Vrøvl, der er visse begrænsninger fordi man ikke kan anvende ADSL2
delen alene i routeren og kører uden NAT. Men ja, man kan godt tillade
sig at kalde den åben.

Gider ikke, du er for inkompetent når du ikke forstår spørgsmålet.

> Spørg CC, men der har ingen klager været så det må være et nej.

Tager du pis på mig? CC ved ikke en skid om noget som helst, de ved
ikke engang hvad en NNTP server er. De siger at det er en man selv
skal sætte op og at CC ikke kender til sådanne, lol

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-09-07 15:21

On 2007-09-06, jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu <jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu> wrote:

> Gider ikke, du er for inkompetent når du ikke forstår spørgsmålet.

Tror du ikke bare du skal skrue lidt ned for charmen? Du begynder at
bruge hjemmebryggede ord, og forventer at andre forstår, hvad du mener?

$ dict portmasking
No definitions found for "portmasking"
$ dict portmaskning
No definitions found for "portmaskning"

$ lynx -dump http://www.google.com/search?q=portmasking | grep match
Your search - portmasking - did not match any documents.
$ lynx -dump http://www.google.com/search?q=portmaskning | grep match
Your search - portmaskning - did not match any documents.

Hvis du vil have hjælp, så opfør dig ordentligt.

--
Andreas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 15:28

> Vrøvl, der er visse begrænsninger fordi man ikke kan anvende ADSL2
> delen alene i routeren og kører uden NAT. Men ja, man kan godt tillade
> sig at kalde den åben.

Bare lige for at tage kompetencen herop, så viser dit svar at det er dig
der er inkompetent.

Det du efterlyser er bridging, hvilket sagtens kan lade sig gøre hvis du
har CCs produkt Global IP. Du kan ikke bridge med kun 1 IP adresse til
rådighed, så skal du over i half-bridging, hvilket der er en række
produkter som tilbyder.

> Gider ikke, du er for inkompetent når du ikke forstår spørgsmålet.

Mudderkastning hører ikke hjemme her, men inden du svarer om andres
intelligens bør du sætte dig ind i tingene, der er ikke noget ord som
hedder portmaskning, maskning er noget man gør når man strikker. Så derfor
er der ingen der forstår hvad du mener.

> Tager du pis på mig? CC ved ikke en skid om noget som helst, de ved
> ikke engang hvad en NNTP server er. De siger at det er en man selv
> skal sætte op og at CC ikke kender til sådanne, lol

Supporterne ved sikkert ikke hvad NNTP protokellen er, men de ved sikkert
godt hvad en nyhedsserver er, eftersom de har support på opsætning af
dette.

Men er det ikke osse lige meget, du bruger jo allerede en anden usenet
server end CCs.

--
Bjarke Andersen

Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 06-09-07 15:13

On Sep 6, 9:45 am, Niels Kristian Jensen <n...@internetDYTgruppen.dk>
wrote:
> [...]
>
> Jeg vil nøjes med at svare på det jeg har erfaring med. Jeg har CC Solo
> 2M/1M uden telefoni. CC's telefoni er alt for dyrt til udland.

Ok

> Hvis du mener at CC's router skal virke som bridge, så er svaret nej. Du
> får NAT oven på NAT. Men deres support siger at et ADSL2 modem som
> understøtter PPPoA kan bruges i stedet for routeren.

Præcis hvad jeg mener
For at få 100% styr på CC´s skrammelrouter, så skal man kunne bruge
ADSL2 delen alene og NAT funktionen i sin egen router - altså som
bridge. Jeg har hørt at nogen påstå at de har sat en Speedstream4100
ADSL2 modem fra TDC på og så sin egen router. Ved du om det passer ?

> [...]

> Level Gateway) til SIP (IP-telefoni). Heldigvis kan den slås fra - næsten
> - men godt nok til at Unotel (en IP telefoni udbyder) kan bruges.

Det var lige præcis formålet med spørgsmålet.
Betyder den manglende bridging så også, at QoS bliver styret af CC´s
skrammelrouter ?

> Jeg vidste ikke at CC havde en binær NNTP server? Jeg kan ikke finde
> nogen binære grupper på CC's NNTP server.

De skulle have 2 servere så vidt jeg kan se på mit hamster feeds.
Deres binære er næsten helt ubrugelig, da både retension og komplethed
er kritisabel.

> [...]
> til miste den indkommende lyd. Det skal klares med noget portforward som

Jeg tror ikke det vil komme til at virke, men at man selv skal
erstatte deres skrammelrouter med et ADSL2 modem og router. Evt nogen
sammenbygget. Hører gerne om andres erfaringer med dette ?

Tak for kompetent svar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-07 15:30

> Jeg tror ikke det vil komme til at virke, men at man selv skal
> erstatte deres skrammelrouter med et ADSL2 modem og router. Evt nogen
> sammenbygget. Hører gerne om andres erfaringer med dette ?

Du kender sikkert google. Med den kan du søge tilbage og opdage indtil
flere routere der virker med CC. Alternativt kan du slå op på diverse
producenters hjemmeside og se om de har en router med ADSL2 modem som
tilbyder de faciliteter du mangler.

--
Bjarke Andersen

Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 06-09-07 15:14

> alle tegn tyder på en troll...

Du er da en nar. Arbejder du hos Cybershitty ?

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-09-07 23:10

> Du er da en nar. Arbejder du hos Cybershitty ?

nææ... bliver bare træt af at høre på dum-snak som det du lukker ud...
spiller smart og tror tilsyneladende du er "professor router"...

alene at du kommer med denne:
"Telefonnummeret som følger med, er det et fuldkommen hemmeligt og
udeladt nummer, eller kan installationsadressen findes hvis man er
teknisk dygtig nok ?"

siger jo bare alt... hvis en person ringer med skjult nummer så kan du
*IKKE* se hvem det er...
prøv at sæt dit lidt ind i hvordan det danske telefonnet er opbygget...

Fra : PerX ...

Dato : 08-09-07 14:10

In article <46e07ad5$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>,
rmje03flafflaf@kom.aau.dk says...

> [...]
> *IKKE* se hvem det er...
> prøv at sæt dit lidt ind i hvordan det danske telefonnet er opbygget...

Men ifølge den nye big brother lovgivning som træder i kraft den 15, så
vil selskabet stadig logge hvem han ringer til og hvornår han gør det,
og hvis det er mobil, hvor han er når han gør det.

Fra : Sune

Dato : 08-09-07 14:17

On Sat, 8 Sep 2007 15:09:40 +0200, PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>Men ifølge den nye big brother lovgivning som træder i kraft den 15, så
>vil selskabet stadig logge hvem han ringer til og hvornår han gør det,
>og hvis det er mobil, hvor han er når han gør det.

Det er jeg helt sikker på at teleselskaberne allerede har gjort i nogle år.

Mvh
Sune

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-09-07 21:17

PerX ... wrote:

> Men ifølge den nye big brother lovgivning som træder i kraft den 15,
> så vil selskabet stadig logge hvem han ringer til og hvornår han gør
> det, og hvis det er mobil, hvor han er når han gør det.

og hvad så... de kan da logge alt det de vil... det ændrer da ikke på det
faktum at du som modtager af opkaldet IKKE kan se hvem det er der ringer...
utroligt at man skal sidde her og argumentere og overbevise folk om fakta...

Fra : jh10crktzwgm5p9@mail~

Dato : 06-09-07 15:26

> Nu er VPN heller ikke noget jeg har rodet så meget med, men software-VPN
> fungerer da igennem den - så mon ikke?

Det er ikke noget svar du.
Hardware VPN kræver support for at VPN kører lige igennem til sin egen
VPN routerer bag CC´s skrammelrouter.

> Nej, hvad skulle du dog også med det?

Inkompetent svar.
Et /30 net er forudsætningen for helt uproblematisk hardware VPN.

> Ikke hvad jeg er stødt på...

Ok

> Nej.

Ok

> Jeg tvivler på at de gør det med vilje, men deres binære grupper er /var
> stort set ubrugelige.

Ja de binære er ubrugelige, har jeg lige konstateret.
Og jo, de gør det med vilje for at spare trafik.

> Nej, den trækker med fuld pedal.

Er du sikker på at du ikke er inkompetent på området ?
Kan du oplyse din downstream på din linie og så din downstream på at
downloade fra NNTP serveren ?

> Det kan det vel - men det kan et hemmeligt nummer hos TDC vel også?

"vel" er ikke noget svar. Ved du det eller ved du det ikke ?

> og så at deres support nogle
> gange skal have tingene forklaret både tre og fire gange, før de (måske)
> fatter hvad man taler om...

Nåååå, det kender vi jo.
Det er nok breakdanserne fra TV som sidder i supporten, lol

> Hvem har dog bildt dig det ind?

Forbrugerstyrelsen. Ring selv

> Klog af skade fra Tiscali sendte jeg opsigelsen rekommanderet - jeg ved
> ikke om det havde indflydelse på sagsgangen...

Givetvis

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-09-07 15:30

On 2007-09-06, jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu <jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu> wrote:

> Det er ikke noget svar du.
> Hardware VPN kræver support for at VPN kører lige igennem til sin egen
> VPN routerer bag CC´s skrammelrouter.

Ikke nødvendigvis, jf draft-ietf-ipsec-nat-t-ike og
draft-ietf-ipsec-udp-encaps

--
Andreas

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 09-09-07 16:46

On Thu, 6 Sep 2007 14:29:46 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Ikke nødvendigvis, jf draft-ietf-ipsec-nat-t-ike og
>draft-ietf-ipsec-udp-encaps

Hvorfor skriver du sådan noget som jeg ikke forstår?
Er du inkompetent?

/Jarlskov

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-07 15:48

On Thu, 06 Sep 2007 07:26:16 -0700, jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu
wrote:

> Det er ikke noget svar du.

<<plonk>>

-A

Fra : Rander

Dato : 06-09-07 16:50

jh10crktzwgm5p9@mail.svenz.eu skrev noget i denne stil, den 06-09-2007
16:26:

> Er du sikker på at du ikke er inkompetent på området ?
> Kan du oplyse din downstream på din linie og så din downstream på at
> downloade fra NNTP serveren ?

Dengang jeg havde CC havde jeg en 2mbit linie, og de få (komplette) ting
jeg downloadede fra deres binære server kørte iflg. DuMeter (mener jeg
programmet hed) med 205-207 KB/s...

> Forbrugerstyrelsen. Ring selv

For nu at bruge dit eget ordforråd: Er du sikker på at du ikke bare er
for inkompetent til at forstå deres svar?

http://rander.dk

Hvis man ikke vil være gift længere, fordi manden måske var dummere end
man troede, så kan man skilles som venner. (Silje Marie, 7 år)