Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl i mem kort
Fra : Bo Hellum

Dato : 04-09-07 07:20

Hej alle

Jeg havde for et stykke tid siden et stort problem med mit D200 efter et
bryllup, hvor mit mem kort ikke kunne læses. Jeg har tænkt over hvad årsagen
kunne være, og vil høre om I vil give mig ret når jeg siger at da jeg tog
det sidste billede så var tælleren på 0 og lige efter gik kameraet død pga
batteri.

Nu havde jeg et backup kamera med så det var ingen problem, normalt tager
jeg aldrig så mange billeder på samme kort så jeg ryger ned på 0 og mener
det er første gang.

Kan det være årsagen?

Bo

Fra : Finn Emsby

Dato : 04-09-07 12:10

Hej Bo Hellum.

Ja jeg læste godt om dine problemer og fulgte indlægge nøje, for at lære af
de mere lærte end jeg er.
Det burde ikke kunne være det der var problemet, jeg har til tider brændt
RAW+JPG på højeste
på mine 2 stk kort, og jeg har aldrig stødt på problemet med ikke at kunne
hente billederne.
Jeg bruger 2 forskellige fabrikater, Sandisk og Lexar.
Da jeg i mange år har haft med elektronik at gøre i forbindelse med min
hobby som experimenterende
radioamatør, der opstår der også mange skøre uforudsigelige ting, dermed kan
jeg kun komme frem til den
mulighed, at dit kamera under bearbejdning af sidste billede, eller
afsluttende på dit memory kort, er gået død for strøm i samme øjeblik.
En uheldig situation, men jeg drager også en parrallel til at du copiere et
program eller billeder over
på diskette etc etc, og rykker ledningen væk, så har du også her et "træls"
problem, du kan
jo ikke hente noget der ikke er færdig.

Men ok Bo, det er kun mit fattige bud på missæren, men godt så mange dejlige
mennesker kunne hjælpe
dig, for ud af dine indlæg, der kunne man både høre og se panikken
og det tro da pokker, for du kan jo ikke genskabe festen

Med venlig hilsen

Finn Emsby (jyden)

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-09-07 12:35

"Finn Emsby" <oz4el@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dig, for ud af dine indlæg, der kunne man både høre og se panikken
> og det tro da pokker, for du kan jo ikke genskabe festen

Nej det lykkedes mig heldigvis at redde en hel del af billederne pga den
store hjælp jeg fik. Så det var dejligt. Jeg mener bare at have læst noget
om det på et tidspunkt at man aldrig skal få sit kort helt ned på nul
billeder, men kan være noget jeg har drømt, hehe.

Bo