Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 550EX som slave, hvordan ?
Fra : Bo Andersen

Dato : 03-09-07 18:49

Hej.
Jeg har købt mig en brugt 550EX flash, og ville bruge den som slave.
Altså forstået på den måde at den fyre af når den trigges af den indbyggede
flash. Men kan ikke få det til at spille ?
Kan den i det hele taget det, eller skal der et kabel/trådløs sæt imellem ?
Der fulgte ingen manual med.

Der er en master/slave knap på men det har tilsynesladende ingen effekt,
måske det er til styring af andre enheder ?

-Bo Andersen-

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-09-07 20:01

Hej,

> [...]
> flash. Men kan ikke få det til at spille ?
> Kan den i det hele taget det, eller skal der et kabel/trådløs sæt imellem ?

Du er noget sparsom med beskrivelsen af dit udstyr, men på canon kan den
indbyggede flash ikke fungere som master, dvs. du skal enten have en
flash eller en dedikeret enhed til at styre flashen.

> Der er en master/slave knap på men det har tilsynesladende ingen effekt,
> måske det er til styring af andre enheder ?

Det er for at vælge om flashen skal være master eller slave, dvs. den
kan enten styre andre flashes eller blive styret af en master.

flash i 5xxEX serein kan være både master og slave mens 4xxEX serien kun
kan være slave. Endelig kan du købe St-E2 (tror jeg nok) der er en
master enhed.

-Thomas

Fra : /Peter

Dato : 03-09-07 20:11

"Bo Andersen" <nyhedsgrupperSPAM@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er en master/slave knap på men det har tilsynesladende ingen
> effekt,
> måske det er til styring af andre enheder ?

Hej Bo
550EX eller 580EX for den sags skyld kan IKKE trigges af andet
flash-lys,
de trigges af infradrød lyssekvens, fx. fra anden master Canon
Speedlite, Sigma 500DG Super, eller en Canon ST-E2 transmitter, med
eller en off-shoe cord
(http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KAMCA0125).

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 04-09-07 11:57

"Bo Andersen" <nyhedsgrupperSPAM@gmail.com> skrev i melding
> [...]
>
> Der er en master/slave knap på men det har tilsynesladende ingen effekt,
> måske det er til styring af andre enheder ?

Om det ikke er så viktig at den innebygde lysmålingen fungerer, og at du
planlegger med å bruke flashen manuelt, kan du kjøpe en slik.
http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=16730&cat=256&page=1 Den
trigger blitzen uten problemer.

mvh
Gunnar