Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 5D - 32 gb CF
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 14:03

Det ryktes at 32 gb CF-kort snart er i hyllene. Klarer Canon EOS 5D å skrive
til slike, hvilke begrensninger har dette kamera mht. størrelsen på
CF-kortet?

Hilsen Arnt J.
www.jensvoll.dk/galleri

Fra : Mogens Hansen

Dato : 03-09-07 17:15

"AJ" <info[a]jensvoll.dk> wrote in message
> Det ryktes at 32 gb CF-kort snart er i hyllene. Klarer Canon EOS 5D å
> skrive til slike, hvilke begrensninger har dette kamera mht. størrelsen på
> CF-kortet?

5D kan med nyeste firmware kun formatere et CF kort til 8GB.
Hvis et større kort er formateret andetsteds kan den se det større kort.

Jeg har prøvet det med et 12GB Sandisk kort.
Det er lidt overraskende idet 30D, der er nogenlunde samme generation, ikke
har tilsvarende problemer.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Per

Dato : 06-09-07 19:08

> [...]
>
> Jeg har prøvet det med et 12GB Sandisk kort.
> Det er lidt overraskende idet 30D, der er nogenlunde samme generation,

Jeg bruger også et 12GB kort i min 5D og som der bliver sagt SKAL du have et
specielt program til PC til at formatere den. Du kan ikke engang gøre det
med windows' egne formaterings muligheder.

30D kom ½-1 år efter 5D.