Creative højttalersæt med subwoofer
Fra : Karina

Dato : 03-09-07 23:59

Hey folkens,

Jeg har et højttalersæt til min computer, som består af 2 højttalere og
en subwoofer (fra Creative). Normalt spiller det rigtig godt, men jeg
har et problem med stikket til den ene højttaler (altså det stik, der
sidder på subwooferen). Det gør, at den ene højttaler altid spiller
ekstremt meget lavere end den anden.

Er der nogen herinde, der ved, om sådan noget kan repareres til billige
penge? Er det evt. noget, man selv kan gøre, eller er der nogen herinde,
der kan gøre det for mig?

Jeg bruger min computer meget til at spille musik på, og så er det dybt
belastende, at lyden kun kommer ud af den ene højttaler. Alternativet er
at købe en ny subwoofer, men det kunne måske gøres billigere med en
reparation.

Any advice?

Mvh
Karina

Fra : ShutEye

Dato : 04-09-07 00:15

> Any advice?

Kunne du ikke beskrive det stik lidt bedre?

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 04-09-07 11:45

Hvad hedder højttaler-systemet?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Karina

Dato : 05-09-07 12:39

> Hvad hedder højttaler-systemet?

Det er et Creative Inspire 2.1 2400 sæt. Stikket kan der ses billede af
i dk.binaer "Stik på Creative subwoofer". Det er det røde stik, den er
gal med (right speaker).

Jeg håber, det hjælper lidt...

Mvh
Karina

Fra : Ole C

Dato : 05-09-07 15:17

Karina skrev blandt andet:

> Det er et Creative Inspire 2.1 2400 sæt. Stikket kan der ses billede
> af i dk.binaer "Stik på Creative subwoofer". Det er det røde stik,
> den er gal med (right speaker).

Fejlen kan ligge mange steder.
Hvad sker der hvis du bytter rundt på de to HT-stik? Flytter fejlen så med i
samme højttaler? Hvis ja, så skal du have undersøgt højttalerens stik,
kabel - og måske selve højttaleren.
Hvis ikke, så ligger fejlen i subwooferen - enten i selve stikket, eller i
elektronikken inde i sub'en.
Jeg kender ikke prisen på HT-sættet, men et værkstedsbesøg bliver hurtigt
dyrere end et ny sæt...

--
vh
Ole C.

Fra : Karina

Dato : 05-09-07 22:08

> Hvad sker der hvis du bytter rundt på de to HT-stik?

Så forsvinder lyden i den anden højttaler, så fejlen ligger i selve
stikket i subwooferen. Det har virket som en løs forbindelse, fordi det
først er forleden dag, lyden konsekvent har været væk. Min tanke var
derfor, at man måske kunne få stikket sat rigtig fast, så forbindelsen
blev genoprettet.

Mvh
Karina

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-07 22:12

> [...]
> først er forleden dag, lyden konsekvent har været væk. Min tanke var
> derfor, at man måske kunne få stikket sat rigtig fast, så forbindelsen

Frem med skruetrækker og loddekolbe :)

Fra : Karina

Dato : 06-09-07 16:34

> Frem med skruetrækker og loddekolbe :)

Ja, se det var jo netop det, jeg håbede, der måske var en, der kunne
gøre for mig Jeg har ikke selv nogen loddekolbe og er heller ikke
sikker på, jeg ville satse på at kunne gøre det ordentligt...

Mvh
Karina

Fra : ShutEye

Dato : 06-09-07 19:05

> Ja, se det var jo netop det, jeg håbede, der måske var en, der kunne gøre
> for mig Jeg har ikke selv nogen loddekolbe og er heller ikke sikker
> på, jeg ville satse på at kunne gøre det ordentligt...

Hvorhenne i verden?
Måske nogen kunne ... hvis det ikke var i den anden ende af landet :)

Fra : Karina

Dato : 06-09-07 20:21

> Hvorhenne i verden?
> Måske nogen kunne ... hvis det ikke var i den anden ende af landet :)

Hov, nårh ja... lille detalje.. Det er i Randers

Mvh
Karina

Fra : ShutEye

Dato : 07-09-07 09:18

> Hov, nårh ja... lille detalje.. Det er i Randers

Så bliver det ikke herfra hjælpen kommer - 2750 :)