Derfor er lydløs ikke godt nok i biografen
Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 02-09-07 21:53

Derfor er lydløs ikke godt nok i biografen.

Mobiltelefoner lyser op når man læser/skriver sms'er (eller for den
sags skyld taler i dem). Også selv om de aldrig så meget er sat på
lydløs.

Det kan ses flere rækker væk, og det er er enormt forstyrrende.

Ja, sådan mener jeg altså. Og jeg er ikke den eneste.

Jeg er misfornøjet med fænomenet, og jeg synes, at "taber" er et
passende skældsord.

Vis hensyn i biografen, tak.

I øvrigt: hvor mange gange har jeg brokket mig over noget i nogen
nyhedsgruppe?

Let the flaming begin!

sayonara
Martin Mose Larsen

Man er aldrig den eneste.

Fra : Brian Lund

Dato : 02-09-07 22:14

> Derfor er lydløs ikke godt nok i biografen.
>
> Mobiltelefoner lyser op når man læser/skriver sms'er (eller for den
> sags skyld taler i dem). Også selv om de aldrig så meget er sat på
> lydløs.

Du kan ikke se eller høre når min telefon er sat på lydløs og den ringer
eller der kommer sms når jeg er i biografen.

> Det kan ses flere rækker væk, og det er er enormt forstyrrende.
>
> Ja, sådan mener jeg altså. Og jeg er ikke den eneste.

Du må have røntgen øjne siden du kan se min mobil, som ligger i min lomme.

> Jeg er misfornøjet med fænomenet, og jeg synes, at "taber" er et
> passende skældsord.
>
> Vis hensyn i biografen, tak.

Jamen så er jeg da en taber.

Du skelner jo åbenbart ikke om den er lydløs og ligger i lommen eller den er
lydløs og man rent faktisk bruger den - jeg gider bare ikke slukke den fordi
at jeg så (pga. vibrator) ved at der er nogen der har ringet eller skrevet.

> Let the flaming begin!

It's on.

Brian

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 02-09-07 22:27

On Sun, 2 Sep 2007 23:13:57 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>at jeg så (pga. vibrator) ved at der er nogen der har ringet eller skrevet.

OK, fair nok, når den du ikke rent faktisk bruger den.

Det jeg egentlig er ked af, er at man læser/besvarer sms'er/opkald
mens man stadig sidder i biografen.

Og nej, jeg har ikke røntgen-øjne eller øjne i nakken for den sags
skyld

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Straight Talk

Dato : 03-09-07 06:21

> [...]

>at jeg så (pga. vibrator) ved at der er nogen der har ringet eller skrevet.

Hvilken værdi er der i at vide at nogen har prøvet at kontakte dig når
du alligevel må vente med at tage mobilen op ad lommen og checke? -
Kunne du i virkeligheden ikke sagtens vente med at få den information
til du tænder den igen? Så kommer den jo alligevel?

Okay, "ubesvaret opkald" er så en mulig undtagelse. Men hvis det er et
problem for dig at folk enten skal indtale en besked eller ringe igen
senere, så er du vist blevet mobil-junkie.

Folk der ikke kan slukke deres mobil de 2 timer en biogratur ta'r er
blevet afhængige af deres mobilos.

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-09-07 22:06

Straight Talk wrote:
> Hvilken værdi er der i at vide at nogen har prøvet at kontakte dig når
> du alligevel må vente med at tage mobilen op ad lommen og checke?

Med vibrator behøver man jo ikke tage den op af lommen for at tjekke.

Hvis nogen ringer til mig 5 gange i træk, så skal jeg nok tage den,
uanset hvad jeg laver (naturligvis ikke i salen, formentlig i
forhallen). Et øjeblik senere vil man enten se mig skynde mig til et
hospital/ulykkessted/sygeseng, eller også skælde en sindssyg sælger ud
over telefonen.

Jeg vil satme hade mig selv, hvis én eller anden ligger halvdød uden
venner/familie i en time ekstra, fordi jeg trykkede på den forkerte knap.

> Kunne du i virkeligheden ikke sagtens vente med at få den information
> til du tænder den igen? Så kommer den jo alligevel?

Efter al sandsynlighed, jo. Men det kunne jo være noget vigtigt der ikke
kan vente.
Sandsynligheden, risikoen og besværet med at sætte på lydløs i stedet
for at slukke - jeg vipper lige præcis over på den side, hvor jeg oftere
sætter den på lydløs end jeg slukker (i bio).

Og hvem generer det? Ingen!

> Folk der ikke kan slukke deres mobil de 2 timer en biogratur ta'r er
> blevet afhængige af deres mobilos.

Hvad skal jeg så sige om dem, der bekymrer sig om hvorvidt MIN telefon
er tændt, når de ikke kan opdage forskellen?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Straight Talk

Dato : 04-09-07 05:36

On Mon, 03 Sep 2007 23:06:28 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Med vibrator behøver man jo ikke tage den op af lommen for at tjekke.

Næh, men det må da være forstyrrende for film-oplevelsen når
baghovedet skal beskæftige sig med hvem der evt. ringede.

> [...]
>
>Jeg vil satme hade mig selv, hvis én eller anden ligger halvdød uden
>venner/familie i en time ekstra, fordi jeg trykkede på den forkerte knap.

Selvfølgelig. Men hvor stor er sansynligheden for at noget sådant
måtte ske? Jeg synes det er et problem når folk ikke kan være
"offline" i blot 2 timer.

> [...]
>
>Hvad skal jeg så sige om dem, der bekymrer sig om hvorvidt MIN telefon
>er tændt, når de ikke kan opdage forskellen?

At de er i stand til at bekymre sig om andre?

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 06:20

Straight Talk wrote:
> Næh, men det må da være forstyrrende for film-oplevelsen når
> baghovedet skal beskæftige sig med hvem der evt. ringede.

Ikke mere end så meget andet, fx. hvor åbning i slikposen er, så jeg
ikke tømmer den ud på gulvet når jeg tager et stykke, eller når en eller
anden hoster osv.

Kort sagt: Og hvad så?

> Selvfølgelig. Men hvor stor er sansynligheden for at noget sådant
> måtte ske?

Sandsynlighed alene er ikke meget værd. Hvem ville spille lotto, hvis
hovedgevinsten var en 50'er? Hvis prisen på et lod var 1.000 kr? Der er
tre faktorer her, alle er ekstreme:
- Sandsynligheden er lav, men
- Prisen er lav
- Risikoen er høj

> Jeg synes det er et problem når folk ikke kan være
> "offline" i blot 2 timer.

Det er da et held at jeg ikke synes det er problem, når nu det er mig
der har telefonen tændt.

Jeg er offline nok, til at det virkelig skal være vigtigt, før man kan
få fat i mit. Perfekt.

> At de er i stand til at bekymre sig om andre?

Der er så mange andre ting ved mig der er bekymrende, lad du bare være
med at tænke på om min telefon er tændt, det er ikke noget problem. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Straight Talk

Dato : 04-09-07 05:39

> [...]

>Hvis nogen ringer til mig 5 gange i træk, så skal jeg nok tage den,
>uanset hvad jeg laver (naturligvis ikke i salen, formentlig i

Så du mener ikke det generer nogen når du efterfølgende skal kante dig
ud af stolerækken - og evt. senere tilbage igen.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 06:23

Straight Talk wrote:
> Så du mener ikke det generer nogen når du efterfølgende skal kante dig
> ud af stolerækken - og evt. senere tilbage igen.

Jeg skal jo netop ikke kante mig ind igen, jeg skal ud i bilen og ræse
hen til en eller anden der er døende! Jeg beklager hvis jeg spærrer din
udsigt i et par sekunder for at sikre mig, om det er nødvendigt.

Hvis en eller anden mener det er "liv eller død" om de får fat i mig, og
du ikke kan accepterer at jeg går ud for at tjekke hvad det drejer sig
om, så må du jo nok nøjes med hjemmebiografen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Straight Talk

Dato : 04-09-07 15:28

On Tue, 04 Sep 2007 07:22:48 +0200, Niels Andersen
> [...]

>hen til en eller anden der er døende! Jeg beklager hvis jeg spærrer din
>udsigt i et par sekunder for at sikre mig, om det er nødvendigt.

Du nævnte vist selv at det også kunne være en telefon-sælger, ham skal
du næppe ud til

Men bortset fra det tror jeg rent faktisk det er usundt på den måde
altid at "være på". Men det skal jeg jo ganske rigitigt ikke blande
mig i. Man blander sig nemlig ikke i andres sager mere. Enhver passer
sit.

>Hvis en eller anden mener det er "liv eller død" om de får fat i mig, og
> du ikke kan accepterer at jeg går ud for at tjekke hvad det drejer sig
>om, så må du jo nok nøjes med hjemmebiografen.

Det foretrækker jeg såmænd også. Men det er så mere på grund folks
irriterende raslen med slikposer, knasen med monsterstore popcorns
rationer og lign.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 18:32

Straight Talk wrote:
> Du nævnte vist selv at det også kunne være en telefon-sælger, ham skal
> du næppe ud til

Hvis han opfører sig om det er et spørgsmål om liv eller død, så kører
jeg jo nok ikke ud til ham. Men når jeg er færdig med ham kontakter han
mig aldrig igen, og han tænker sig om en ekstra gang inden han ringer
til folk på den måde igen.

Det er dog aldrig sket. En enkelt sælger har ringet til mig 7 gange i
træk, men det var fordelt over en arbejdsdag.

> Men bortset fra det tror jeg rent faktisk det er usundt på den måde
> altid at "være på".

Det kommer an på om man kan klare det. Én ting er at telefonen altid er
på - derfor behøver jeg jo ikke at bekymre mig om den.

Ringer en kunde lørdag aften kl. 22, så skal han godt nok være vigtig,
hvis jeg skal mere end at tjekke hvem der ringer. Det tager jeg absolut
ingen skade af.

Men jeg vil give dig ret i, at NOGEN ikke har godt af det. Fx. dem som
nærmest går i panik når den ringer. De har godt af at slukke en gang i
mellem.

> Men det skal jeg jo ganske rigitigt ikke blande
> mig i. Man blander sig nemlig ikke i andres sager mere. Enhver passer
> sit.

Fint nok at debatere det. Bare du ikke kalder mig taber, og påstår at
jeg genere folk omkring mig bevidst. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-07 08:54

Brian Lund skrev:

> [...]
> at jeg så (pga. vibrator) ved at der er nogen der har ringet eller skrevet.

Det er fint med mig hvis mobiloen er sat på lydløs og forbliver
skjult, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke slukker den.

Når jeg slukker min mobil, bliver der sendt en sms for hver af
dem der ringer imens. Når jeg tænder den igen, kan jeg kort efter
se om nogen har ringet og hvem det er.

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 03-09-07 09:10

Bertel Lund Hansen wrote:
> Det er fint med mig hvis mobiloen er sat på lydløs og forbliver
> skjult, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke slukker den.

Det nemmeste ved lydløs er at den så bliver i den tilstand som min mobil
næsten altid er i.
Hvorfor spilde tid på at slukke den, for derefter at tænde den igen,
når/hvis normaltilstanden er "lydløs"?

/Hauge

Fra : Brian Lund

Dato : 04-09-07 07:20

> Det er fint med mig hvis mobiloen er sat på lydløs og forbliver
> skjult, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke slukker den.

Fordi det er nemmere at sætte den på lysløs end at slukke den (og
efterfølgende tænde den igen)!
Nogle gange når jeg er i bio sætter jeg den iøvrigt over på en profil hvor
vibratoren også er slået fra.

> Når jeg slukker min mobil, bliver der sendt en sms for hver af
> dem der ringer imens. Når jeg tænder den igen, kan jeg kort efter
> se om nogen har ringet og hvem det er.

Jeg får da også en sms hvis nogen har ringet - men der står kun
telefonnummeret og ikke navnet. Men det er nu stadigvæk ikke derfor jeg ikke
slukker den.

Brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-07 11:00

Brian Lund skrev:

> Jeg får da også en sms hvis nogen har ringet - men der står kun
> telefonnummeret og ikke navnet.

Ja, det er et lille irritationsmoment. Jeg markerer nummeret,
ringer op og annulerer omgående. Så kan jeg se hvem jeg (ikke)
ringede til.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 08-09-07 10:16

Hej.....

> jeg gider bare ikke slukke den fordi
> at jeg så (pga. vibrator) ved at der er nogen der har ringet eller
> skrevet.

*LOL*
- det vil du nu også finde ud af når du tænder den igen, efter du er gået ud
af biografen.....

--
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-09-07 22:20

Martin Mose Larsen <mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> wrote in

> Man er aldrig den eneste.

Jooo, det er man faktisk nogen gange ;)

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 02-09-07 22:29

On 02 Sep 2007 21:19:53 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>Martin Mose Larsen <mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> wrote in

>Jooo, det er man faktisk nogen gange ;)

Ja, sådan føles det i hvert fald

Eller har jeg misforstået dig her?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-09-07 23:39

> Ja, sådan føles det i hvert fald

> Eller har jeg misforstået dig her?

Det ved jeg ikke, det kommer an på hvordan du har forstået det ;)

Fra : Anders

Dato : 02-09-07 22:39

"Martin Mose Larsen" skrev:

> [...]
> passende skældsord.
>
> Vis hensyn i biografen, tak.
>
> I øvrigt: hvor mange gange har jeg brokket mig over noget i nogen

Det er jo allerede blevet skrevet herinde, men jeg vil også være med. Det er
RIGELIGT at sætte din telefon på lydløs i biografen. Jeg gør aldrig andet.
Men jeg giver dig ret i at der er alt for mange mobiltelefoner, der lyser op
i biograferne, derfor kommer min ALDRIG op af lommen (på nær de fire gange i
løbet af reklamerne, hvor jeg tager den frem (mobiltelefonen) for at tjekke
at jeg nu også HAR husket at sætte den på lydløs).

Så derfor burde dit indlæg hedde: "Derfor bør mobiltelefoner i biografen som
minimum stå på lydløs og gemmes væk i en lomme eller taske"

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-07 23:08

> [...]
>lydløs.
>
>Det kan ses flere rækker væk, og det er er enormt forstyrrende.

Det forstår jeg ikke.. den er jo sat på lydløs og ligger dyrt i
bukselommen.

>Vis hensyn i biografen, tak.

Hehe.. jo tak i lige måde :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-07 23:09

>Det forstår jeg ikke.. den er jo sat på lydløs og ligger dyrt i
>bukselommen.

Dyrt/dybt.

Så derfor er lydløs godt nok!

Du sidder vel ikke og skriver midt under filmen??

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-09-07 04:07

"Martin Johansen [6000]" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Dyrt/dybt.
>
> Så derfor er lydløs godt nok!
>
> Du sidder vel ikke og skriver midt under filmen??

Det /er/ der snot-unger som sidder og gør.

Jeg er i øvrigt enig i at det er tegn på mentalt underskud hvis man ikke kan
fralægge sig muligheden for at kunne blive kontaktet de par timer man er i
en biograf. Min telefon slukkes helt inden filmen starter og telefonsvareren
er så det man må nøjes med de par timer.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-09-07 14:23

>Det /er/ der snot-unger som sidder og gør.

Okay.. synes det er yderst sjældent jeg oplever det... derfor reagerer
jeg lidt kraftigt på, at blive kaldt taber fordi min "kun" er på
lydløs..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Carina

Dato : 03-09-07 16:32

"Kim Larsen" <

> Det /er/ der snot-unger som sidder og gør.

Måske ser du de forkerte film?

Jeg har også min på lydløs i tasken, og føler mig bestemt ikke taber-agtig.
Jeg er lige så ukontaktbar, som hvis den er slukket. Så jeg forstår ikke
problemet med lydløs!?!?

Problemet er vel brug af mobil i biograf og ikke lyd/lydløs?!

VH
Carina

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-09-07 17:43

>Problemet er vel brug af mobil i biograf og ikke lyd/lydløs?!

Nemlig.

Det blev vist bare skrevet forkert.. måske lidt bevidst fra forfatters
side?

Jeg føler mig, ligesom du, heller ikke taber-agtig ved, at den er i
tasken/lommen på lydløs.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Peter

Dato : 08-09-07 10:21

Hej.

> Jeg er lige så ukontaktbar, som hvis den er slukket. Så jeg forstår ikke
> problemet med lydløs!?!?

*LOL*
Hvorfor så ikke bare spare batteriet, og slukke under filmen ??

--
Peter

Fra : Snakee

Dato : 03-09-07 00:02

Sun, 02 Sep 2007 22:52:46 +0200 skrev Martin Mose Larsen følgende på
hovedet af en knappenål:

> [...]
>
> Det kan ses flere rækker væk, og det er er enormt forstyrrende.
>
> Ja, sådan mener jeg altså. Og jeg er ikke den eneste.

Nej jege r helt enig med dig. Jeg synes også det er irriternede. Jeg har
selv min mobil på vibrator når jeg er i biffen og jeg kunne ikke drømme om
at tage den op selvom nogen ringer eller smser.

Går man ind og ser en bioggraffilm har man ikke så travlt at det betyder
det store at noget kan få fat i en de næste par timer.

> Jeg er misfornøjet med fænomenet, og jeg synes, at "taber" er et
> passende skældsord.

Jeg synes det er for mildt: Jeg er også typen der bliver irriteret når
folk plabrer løs i mobilen når jeg er ude at spise.

Folk har fandme at gå udenfor hvis de skal snakke plus ringetoner er pisse
irriterende på mig når jeg vil slappe af. I bus og tog generer det mig
overhovedet ikke. Det er ikke et sted jeg sidder når jeg vil slappe af.

> Vis hensyn i biografen, tak.

hørt

> I øvrigt: hvor mange gange har jeg brokket mig over noget i nogen
> nyhedsgruppe?

I princippet er det ligegyldigt. De klogeste herinde går ikke efter manden
men bolden så er det aldrig et problem.

> Man er aldrig den eneste.

Ikke i det her tilfælde i hvertfald

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Snakee

Dato : 03-09-07 00:04

Sun, 02 Sep 2007 23:13:57 +0200 skrev Brian Lund følgende på hovedet af en
knappenål:

> Du kan ikke se eller høre når min telefon er sat på lydløs og den ringer
> eller der kommer sms når jeg er i biografen.

Nej men hvis du læste hvad han skrev så var det lyset fra din mobil der
irriterer hvis du tager den op eller hvis du sidder og smser.

Det kan godt vente til du er færdig med at se film og ellers skal du
ikke gå i biffen med din mobil hvis det ikke kan.

Snakee

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-09-07 12:14

"Martin Mose Larsen" <mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Vis hensyn i biografen, tak.

Det ville være meget lettere, hvis biografen satte en af de her dimser op,
som blokerer for mobilsignaler. Op med et par klistermærker med mobilfri
zone ved siden af ikke-ryger skiltet.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-09-07 12:39

".°o.O Thomas O.o°." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> dimser op, som blokerer for mobilsignaler. Op med et par
> klistermærker med mobilfri zone ved siden af ikke-ryger skiltet.

Det letteste ville være at folk bare opførte sig ordentligt (og fik deres
unger til det samme).

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-09-07 14:16

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> ".°o.O Thomas O.o°." greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Det letteste ville være at folk bare opførte sig ordentligt (og fik deres
> unger til det samme).

Det letteste ville være at sætte sådan en dims op ... det tager maks. 2
timer. Prøv at opdrage folk og deres unger på timer ...

Fra : Brian Lund

Dato : 04-09-07 07:27

> Det letteste ville være at sætte sådan en dims op ... det tager maks. 2
> timer. Prøv at opdrage folk og deres unger på timer ...

Til gengæld kræver det med garanti en tilladelse og en tilladelse til at
søge om tilladelse og en anmodning om en tilladelse til at gøre dét. Jeg
tvivler på det er noget man bare lige gør i praksis, medmindre man vil have
myndighederne på nakken! ;)

Brian

Fra : Kim S

Dato : 03-09-07 13:31

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalidk> skrev i meddelelsen
> [...]
> som blokerer for mobilsignaler. Op med et par klistermærker med mobilfri

Og et klistermærke op med parfumefri zone, hvidløgsfri zone, alkoholfri zone
og
børnefri zone. Lad os få lidt flere forbud... Almindelig hensyntagen er jo
ikke
på mode...

Mvh, Kim

Fra : Hauge

Dato : 03-09-07 13:34

Hej
Kim S wrote:
> Almindelig hensyntagen
> er jo ikke på mode...

Hvad betyder det da?
Jeg synes ikke det er noget man oplever tit, så der er måske nogen der kan
give en forklaring her.. ;)

/Hauge

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-09-07 14:17

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> zone og
> børnefri zone. Lad os få lidt flere forbud... Almindelig hensyntagen er jo

Så lad være med at sætte et klistermærke op - bare dimsen kommer op, så er
det jo også rigeligt. Når mobilen ikke kan bruges, så giver resten sig selv

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-09-07 22:10

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Det ville være meget lettere, hvis biografen satte en af de her dimser
> op, som blokerer for mobilsignaler. Op med et par klistermærker med
> mobilfri zone ved siden af ikke-ryger skiltet.

Der er faktisk folk, som ikke kan "melde sig ud" i den tid, en film
tager. Men hvis sandsynligheden for at der sker noget er lav nok, skal
de da have lov til at hygge sig lidt.

Men det er da straks værre med alle bivirkningerne ved sådan en dims. I
værste fald kan de indirekte koste liv! Derfor er de ikke bare
små-ulovlige, de er meget ulovlige.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter

Dato : 08-09-07 10:25

Hej.

> Der er faktisk folk, som ikke kan "melde sig ud" i den tid, en film tager.

WOW, er "vi" vigtige nu......
- det er da godt at du ikke lever i tiden hvor der kun var fastnet-telefoner
hva ??

> Men hvis sandsynligheden for at der sker noget er lav nok, skal de da have
> lov til at hygge sig lidt.

Så må de vel bare vente på at video´en kommer......

--
Peter

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-09-07 20:57

Peter wrote:
> WOW, er "vi" vigtige nu......
> - det er da godt at du ikke lever i tiden hvor der kun var fastnet-telefoner

Den gang gik folk rundt med en anden slags radio. Større, mere klodsede,
og kunne ikke bruges til andet end sjældne nødsituationer.

Ja, det er nu meget praktisk med mobiltelefoner.

> Så må de vel bare vente på at video´en kommer......

Ja, at se en gammel film på VHS er jo ca. det samme som at tage i biografen.
Hvis det er din holdning, hvorfor er det så ikke dig der bliver hjemme?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-09-07 16:37

Martin Mose Larsen skrev:

>Derfor er lydløs ikke godt nok i biografen.

Gaffatape på kæften på folk er bedre end lydløs mobiltelefon.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 18:02

> Gaffatape på kæften på folk er bedre end lydløs mobiltelefon.

Men mobilen kan jo stadig kime videre i et par døgn indtil
batteriet er fladt eller liget bliver fundet.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-09-07 18:10

Claus skrev:

>Men mobilen kan jo stadig kime videre i et par døgn indtil
>batteriet er fladt eller liget bliver fundet.

Jeg forventer at folk der er så sølle så de ikke kan klare at gå i
biografen uden at have en mobiltelefon med ikke har nogen der gider ringe
til dem.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-07 19:15

Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg forventer at folk der er så sølle så de ikke kan klare at gå i
> biografen uden at have en mobiltelefon med ikke har nogen der gider ringe
> til dem.

Så har du taget helt forkert bestik af situationen. Dem der ikke
kan undvære mobilen, ringer og specielt sms'er i ét væk. Og nej,
det er ikke til frk. Klokken.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-09-07 21:09

Bertel Lund Hansen skrev:

>Så har du taget helt forkert bestik af situationen. Dem der ikke
>kan undvære mobilen, ringer og specielt sms'er i ét væk. Og nej,
>det er ikke til frk. Klokken.

Så kan man da kun anbefale dem et ophold på en institution der tager sig
af mobiltelefonitis fremfor som http://www.ringgaarden.dk/ 's
alkoholmisbrugere. for i sådanne tilfælde er det en sygdom der skal kureres.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 06:24

Ivan V. Klattrup wrote:
> Jeg forventer at folk der er så sølle så de ikke kan klare at gå i
> biografen uden at have en mobiltelefon med ikke har nogen der gider
> ringe til dem.

De kan jo også have venner/familie, hvor akutte situationer kan opstå...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-09-07 09:39

Niels Andersen skrev:

>De kan jo også have venner/familie, hvor akutte situationer kan opstå...

Alle de gange jeg dog har oplevet at folk er styrtet afsted efter at deres
mobiltelefon har ringet i en biograf, nå nej, det har jeg slet ikke
oplevet at de har gjort, altså styrtet afsted, kun at de har siddet og
knævret i lortet, lige præcis fordi at det ikke er så akut så det er
vigtigt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-09-07 11:53

On Sep 4, 10:39 am, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> oplevet at de har gjort, altså styrtet afsted, kun at de har siddet og
> knævret i lortet, lige præcis fordi at det ikke er så akut så det er

Hvad i alverden har det med sagen at gøre? Jeg tror vi alle er enige
i, at man ikke sidder og snakker i telefon i en biografsal, mens
filmen kører.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-09-07 12:14

Niels Andersen skrev:

>Hvad i alverden har det med sagen at gøre?

At de påståede akutte situationer der gør at en mobiltelefon er nødvendig
at slæbe med i biografen ikke er til stede.

man har stadig mulighed for at gøre som der er gjort de sidste 100 år, at
ringe til biografen i stedet for til en mobiltelefon, men selvfølgelig
folk er jo blevet mere dumme med tiden og kan ikke finde ud af at oplyse
hvor de er uden at være i besiddelse af deres "dildo".

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-07 13:07

Ivan V. Klattrup skrev:

> man har stadig mulighed for at gøre som der er gjort de sidste 100 år, at
> ringe til biografen i stedet for til en mobiltelefon

Jeg tænkte i de samme baner, men vi må se i øjnene at tiden uden
mobiler er forbi.

Hvad vil forstyrre mindst:

A) En biografgæst mærker en brummen fra mobilen, rejser sig og
går ud i foyeren for at tage en livsvigtig samtale.

B) En biografbetjent bliver ringet op, går ned i salen og råber
ud over det hele at der er en livsvigtig samtale til hr. NN. NN
rejser sig derefter og følger med betjenten ud til telefonen i
foyeren (eller kontoret).

(Og hvordan ved den døende patient at NN er i biffen?)

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-09-07 13:10

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvad vil forstyrre mindst:

B. for det er i så extremt sjældne tilfælde at det vil ske.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-07 13:59

Ivan V. Klattrup skrev:

> B. for det er i så extremt sjældne tilfælde at det vil ske.

Du vender sagen på hovedet. Nogle skal kunne modtage livsvigtige
opkald altid. Hvilken metode vil du helst have de bruger: A eller
B?

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-09-07 14:11

http://synoptik.dk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 04-09-07 16:38

Niels Andersen wrote:
> Hvad i alverden har det med sagen at gøre? Jeg tror vi alle er enige
> i, at man ikke sidder og snakker i telefon i en biografsal, mens
> filmen kører.

Gad vide hvordan folk ville reagere hvis man tog mobilen ud af hånden på
dem, og afbrød opkaldet, i sådan en situation? (Naturligvis først EFTER
at have henstillet til at de selv afbrød det)

- Chano Andersen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-07 16:47

Chano Andersen skrev:

> Gad vide hvordan folk ville reagere hvis man tog mobilen ud af hånden på
> dem, og afbrød opkaldet, i sådan en situation?

Med en anmeldelse for selvtægt eller overgreb.

--
Bertel

Fra : Snakee

Dato : 05-09-07 23:46

Mon, 03 Sep 2007 23:06:28 +0200 skrev Niels Andersen følgende på hovedet
af en knappenål:

> Jeg vil satme hade mig selv, hvis én eller anden ligger halvdød uden
> venner/familie i en time ekstra, fordi jeg trykkede på den forkerte knap.

Hvad gjorde du i den slags situationer inden du fik mobil?

Snakee