Ny internet- og fastnetudbyder- hvilken?
Fra : morsor

Dato : 03-09-07 10:57

Hej ng,

Efter længere tids ustabilitet hos Tele2 synes min kæreste og jeg, at
det er på tide at udskifte Tele2 med en ny udbyder.
Hvilken udbyder kan I tilbyde, som både tilbyder internet- og
fastnetabonnement i et?

Hilsen
Morten

Fra : Lars Christensen

Dato : 03-09-07 11:04

On Mon, 03 Sep 2007 02:57:19 -0700, morsor
<morten.sorensen@frontmedia.dk> wrote:

> [...]
>det er på tide at udskifte Tele2 med en ny udbyder.
>Hvilken udbyder kan I tilbyde, som både tilbyder internet- og

Hvor i landet?
Hvis det er ude på landet, så er der kun TDC og til dels Cybercity.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 03-09-07 20:51

Hej

> [...]
>det er på tide at udskifte Tele2 med en ny udbyder.
>Hvilken udbyder kan I tilbyde, som både tilbyder internet- og

Fullrate? www.fullrate.dk

Ved ikke om de dækker området, hvor i bor.
Man betale via betalingskort. De understøtter ikke PBS.

Mvh Poul

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-09-07 22:55

Poul Johannsen wrote:
> Hej

> Fullrate? www.fullrate.dk
>
> Ved ikke om de dækker området, hvor i bor.
> Man betale via betalingskort. De understøtter ikke PBS.
>
> Mvh Poul

og har ingen mail eller news.... hvis man bruger den slags...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : morsor

Dato : 04-09-07 08:38

On 3 Sep., 12:03, Lars Christensen <l...@snot.invalid> wrote:
> On Mon, 03 Sep 2007 02:57:19 -0700, morsor
>
> Hvor i landet?
> Hvis det er ude på landet, så er der kun TDC og til dels Cybercity.

Vi bor i Buddinge. Vi har selv haft kig på Cybercity.

Fra : ebbe

Dato : 04-09-07 08:48

morsor wrote:

> Vi bor i Buddinge. Vi har selv haft kig på Cybercity.

Jeg foretrækker fullrate, der er rigeligt med rædselshistorier om Cybercity.
Og så går deres 'teknikere' og breaker (jf. reklamen) selv om din
internetforbindelse ikke virker

Du kan tjekke på fullrates hjemmeside, hvordan du er placeret i forhold til
centralen. Det er dog ikke målefaste oplysninger.

--
ebbe
hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-09-07 10:26

ebbe wrote:

> Jeg foretrækker fullrate, der er rigeligt med rædselshistorier om
> Cybercity. Og så går deres 'teknikere' og breaker (jf. reklamen) selv
> om din internetforbindelse ikke virker

har du selv prøvet CC?? det lyder ikke sådan... der er også masser af gode
historier om CC..
og det er også flere gange skrevet om og omtalt her og i andre grupper at
TDC til laver fuck-ups i det for CC's udstyr...

Jeg har haft CC siden 1998 - lidt on/off i perioder, men har altid været
tilfreds og har aldrig haft problemer med hverken deres kundeservice eller
noget som helst...

Fra : ebbe

Dato : 04-09-07 11:25

Rasmus M. Jensen wrote:

> [...]
> og det er også flere gange skrevet om og omtalt her og i andre
> grupper at TDC til laver fuck-ups i det for CC's udstyr...

jup, jeg har prøvet cc. og nej, jeg har ikke oplevet noget skrækkeligt
Det værste var engang de glemte at informere mig om et tdc-teknikerbesøg
(jeg var ikke hjemme og teknikeren måtte gå igen, så jeg fik først inet 3
uger senere).
Jeg har aldrig oplevet regningskaos.

Mine rædselshistorier med tdc er langt værre

Jeg har netop hjulpet en bekendt med opsætte en lille cc forbindelse med
telefoni. Uden problemer & et par dage før lovet.
Men som sagt, så er der en hel del skidt udseende sager i omløb.

Fra : morsor

Dato : 04-09-07 08:39

On 3 Sep., 21:50, "Poul Johannsen" <dsl343...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Fullrate?www.fullrate.dk
>
> Ved ikke om de dækker området, hvor i bor.
> Man betale via betalingskort. De understøtter ikke PBS.
>
> Mvh Poul

Hvordan er erfaringerne med Fullarate mht. stabilitet og hastighed?
Holder de nogenlunde, hvad de lover?

Fra : ebbe

Dato : 04-09-07 09:46

morsor wrote:

> Hvordan er erfaringerne med Fullarate mht. stabilitet og hastighed?
> Holder de nogenlunde, hvad de lover?
jeg har ikke noget at klage på (5/1,5mbit), hurtig fejlretning og meget
sjældne fejl.
Der er ingen newsserver (klarer mig med dotsrc.org, googlegroups er også en
mulighed. Vil du have de binære grupper er der nok ingen vej udenom at
betale sig fra det), ingen mail (det er i mine øjne intet tab, mail fra
udbydere har det med at være mindre velegnede - plads og sikkerhed) i stedet
kan jeg anbefale gmail eller eventuelt egen mail på et lille webhotel og
ingen hjemmesideplads.

Det eneste reelle minus i mine øjne er - ingen telefonbog, du skal selv
sørge for optagelse i relevante telefonbøger (dgs, krak, ni).

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 07:43

I demand that "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> may or may not have written
in news:46dd1b5d$0$90269$14726298@news.sunsite.dk:
> jeg har ikke noget at klage på (5/1,5mbit), hurtig fejlretning og
> meget sjældne fejl.

Jeg synes også det fungere helt fint!

Jeg har desværre et kabelbrud for øjeblikket (DONG synes nok at det er
billigere at bruge en gravemaskine og risikere at grave ledninger over og
betale for skaden end at bruge en mand med skovl!) og TDC har lukket
sagen og meldt linien klar uden overhovedet at røre en finger, men
FullRate har fat i nakken på dem!

> Det eneste reelle minus i mine øjne er - ingen telefonbog, du skal
> selv sørge for optagelse i relevante telefonbøger (dgs, krak, ni).

ARGH! Du har sku' ret! Hvorfor ****** står det ikke på FullRate's side???
Jeg er røget ud af DGS!

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : ebbe

Dato : 05-09-07 09:21

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) wrote:

> ARGH! Du har sku' ret! Hvorfor ****** står det ikke på FullRate's
> side??? Jeg er røget ud af DGS!

Det står faktisk - et eller anset sted, skal gerne finde det hvis du
tvivler

Det er så genialt at telefonbogsselskaberne har adskilt deres database fra
nummeroplysningens, så kan de nemlig opkræve et gebyr for at vedligeholde
den. Den trafik har fullrate meldt fra i forhold til.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 10:37

I demand that "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> may or may not have written
in news:46de66e7$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
> Det står faktisk - et eller anset sted, skal gerne finde det hvis du
> tvivler

Det eneste jeg kan finde er "Hvilke oplysninger ... bliver offentlig
tilgængelig": http://www.fullrate.dk/produkter/faq_telefoni.php#14

> Det er så genialt at telefonbogsselskaberne har adskilt deres database
> fra nummeroplysningens, så kan de nemlig opkræve et gebyr for at
> vedligeholde den. Den trafik har fullrate meldt fra i forhold til.

OK. Har du links?

Andrew Engels Rump

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 11:26

I demand that "Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)"
<newandrew@rump.dk> may or may not have written in
> [...]
> in news:46de66e7$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
> Det eneste jeg kan finde er "Hvilke oplysninger ... bliver offentlig

Ah, hvis jeg nu lige læste det der stod under NB! Så står der præcist
at jeg selv skal henvende mig til De Gule Sider A/S!!! OK, og hvordan gør
jeg så det???

Andrew Engels Rump

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 11:45

> [...]
> Ah, hvis jeg nu lige læste det der stod under NB! Så står der præcist
> at jeg selv skal henvende mig til De Gule Sider A/S!!! OK, og hvordan

Nå, men der var ikke andet for end at gribe knoglen og finde ud af at det
koster kr. 200,- om året at blive registreret!!! Jeg kunne næsten høre
DGS medarbejderen gnække i den anden ende.

Når det koster kr. 200,- om året for at lave en manuel registrering, tør
jeg ikke tænke på hvad det koster for selskaberne at være med i
samarbejdet! Prisen er (selvfølgelig "billigere") men nok stadig uhyrlig!

Andrew Engels Rump

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 05-09-07 12:07

> Nå, men der var ikke andet for end at gribe knoglen og finde ud af at
> det koster kr. 200,- om året at blive registreret!!! Jeg kunne næsten
> høre DGS medarbejderen gnække i den anden ende.

Du kan jo flytte dit telefon nummer til en anden IP udbyder som tilbyder
den service.

Mvh. NKJensen

Fra : ebbe

Dato : 05-09-07 12:23

> [...]
> in news:46de66e7$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:
>
> Det eneste jeg kan finde er "Hvilke oplysninger ... bliver offentlig
det står i betingelserne
http://www.fullrate.dk/produkter/01022007_vilkaar_Fullrate_1.2.pdf pkt6.

> OK. Har du links?

Jeg er ikke trængt igennem hos tykpanderne hos dgs.......(de var tidligere
en del af TDC, det mærkes)
Jeg prøvede sidste år engang via en henvendelse på mail (eller var det
kontaktformen på deres hjemmeside), men blev temmelig markant afvist....

hos eniro gik det glat og hos krak tog det nogle måneder

Lovgrundlaget er
Bekendtgørelse af lov om konkurrence- og forbrugerforhold på telemarkedet,
kapitel 8

Der er tilsyneladende ikke et specifikt forbud mod at opkræve betaling for
optagelse, men hvis de fastholder at afkræve dig 200 kr, så ville jeg vende
den hos it&telestyrelsen

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 05-09-07 12:47

I demand that "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk> may or may not have written
in news:46de919a$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:
> det står i betingelserne
> http://www.fullrate.dk/produkter/01022007_vilkaar_Fullrate_1.2.pdf
> pkt6.

I pkt 6 står bl.a.: "Fullrate videregiver alene oplysninger ... efter
aftale med Kunden om eksempelvis opgivelse af telefonnummer til
oplysningstjenester eller lignende.".

Jeg mente netop at jeg havde givet dem lov til at give mit nummer til
oplysningstjenester - og det er sådan jeg læser betingelserne!

> [...]
> Der er tilsyneladende ikke et specifikt forbud mod at opkræve betaling
> for optagelse, men hvis de fastholder at afkræve dig 200 kr, så ville

Det vil jeg overveje!
For det bliver jo dyrt, hvis man skal betale "alle" parter (hvor mange er
der egentlig og hvem?)

Andrew Engels Rump

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-09-07 23:04

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> wrote
in news:Xns99A28C24A957newandrewrumpdk@62.243.74.162:

> Jeg mente netop at jeg havde givet dem lov til at give mit nummer til
> oplysningstjenester - og det er sådan jeg læser betingelserne!

Jeg er også fullrate kunde - mit nummer er kommet med i TDCs 118 - men ikke
hos de gule sider.

Til gengæld har TDC 118 så bare smidt mit nye fullrate nummer på min gamle
adresse (som jeg boede på for 3 år siden) - hmm gad vide hvordan man lige
får den fikset... :)

Tjek evt. selv via deres søgeside:
http://appsrv.118online.dk/cgi-bin/118online.cgi

/flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-09-07 23:11

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote in

> [...]
>
> Til gengæld har TDC 118 så bare smidt mit nye fullrate nummer på min
> gamle adresse (som jeg boede på for 3 år siden) - hmm gad vide hvordan

Det hører med til historien at den adresse de har knyttet mit fullrate
nummer til er den jeg sidst havde fastnettelefon på. Jeg har boet på to
adresser sidenhen.

Mit mobilnummer står iøvrigt ligeledes til min sidst kendte "pstn" adresse
hos TDC. Så det er ikke kun fullrate der ikke er med i
adresseudvekslingssamarbejdet - unotel som min mobil er hos gør det
åbenbart også.

/flemming