Søger hjælp til test af en cpu
Fra : Martin

Dato : 01-09-07 19:42

Jeg søger en person med en test-pc som er villig til at afprøve en cpu for
mig, som jeg har mistanke til er defekt. Det skal være et socket 478
bundkort til en P4 3,0 cpu.

Så hvis du har en "åben" pc som du alligevel tit roder med, så skriv!
Helst i Kolding/Vejle/Fredericia området.

MVH Martin

Fra : sls\(2770\)

Dato : 02-09-07 22:54

"Martin" <martinf6000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så hvis du har en "åben" pc som du alligevel tit roder med, så skriv!
> Helst i Kolding/Vejle/Fredericia området.

Bor på amager, ellers kunne jeg godt have hjulpet dig.

// Sid

Fra : Rado

Dato : 03-09-07 00:31

On Sun, 2 Sep 2007 23:54:29 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>Bor på amager, ellers kunne jeg godt have hjulpet dig.

Kan man ikke risikere at ødelægge bundkortet hvis CPU er defekt (og
vice versa)?

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 07:52

Rado wrote:

> Kan man ikke risikere at ødelægge bundkortet hvis CPU er defekt (og
> vice versa)?

Jo.

Fra : Rado

Dato : 03-09-07 15:25

On Mon, 03 Sep 2007 08:52:07 +0200, "Claus Albæk (Kbh.)"
<claude@eugina.dk> wrote:

>Jo.

Hvad gør forhandlerne så egentlig når de får påståede defekte bundkort
eller CPUer retur og skal teste om de nu også er defekte?

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 18:10

Rado wrote:

> Hvad gør forhandlerne så egentlig når de får påståede defekte bundkort
> eller CPUer retur og skal teste om de nu også er defekte?

de bliver glade for at både, Intel, AMD og diverse bundkort producenter
gerne bytter til nyt .
(det skal lige siges at jeg på trods af at have arbejdet med HW i noget
der ligner 10 år, kun har set en håndfuld CPU'er der var DOA, det har
altid været bundkort der ristede CPU af)

Fra : sls\(2770\)

Dato : 04-09-07 10:52

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ligner 10 år, kun har set en håndfuld CPU'er der var DOA, det har
> altid været bundkort der ristede CPU af)

Jeg har selv rodet med en halvdefekt P4 cpu, (selvom forretningen påstod det
ikke kunne lade sig gøre) den kunne klare alle stabilitetstest jeg kunne
finde, men hvis jeg åbnede 5-6 explorer vinduer så gik PCen ned, og ødelagde
også filsystem på HD.

// Sid