Drømmen om en laserprinter
Fra : Stud

Dato : 01-09-07 10:59

Hej NG

Jeg er på jagt efter en laserprinter med følgende kvaliteter. Jeg kan
simpelthen ikke søge mig frem til en sådan via EDBpriser. Håber nogen
tilfældigvis kender "modellen".

- S/H Laserprinter (acceptabel opløsning, god økonomi)
- Indbygget trådløs printserver (kan det evt. bedre betale sig at købe en
sådan ved siden af?)
- Scanner/kopi funktion (ikke et must)
- Rimelig størrelse - må helst ikke være på størrelse med et mindre
køleskab, selvom den bliver gemt væk.

Da der vist ikke er så mange trådløse printere på markedet (endnu?), er det
måske smartere at finde et god printer uden, for så at koble den til en
trådløs printserver?

Er spændt på at høre om nogen kan hjælpe - på forhånd tak

Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-09-07 19:08

On Sat, 1 Sep 2007 11:58:42 +0200, "Stud" <studen@gmail.com> wrote:

> [...]
>tilfældigvis kender "modellen".

>- S/H Laserprinter (acceptabel opløsning, god økonomi)

Laserprintere har generelt god opløsning og god økonomi - I hvert fald
langt bedre økonomi end blækprintere.

Min blækprinter kræver nye patroner hver måned, men der går år imellem
laser printeren kræver ny toner...

>- Indbygget trådløs printserver (kan det evt. bedre betale sig at købe en
>sådan ved siden af?)

Der sælges vist ikke mange printere med trådløst netkort. Men til min
egen Samsung printer kan der fås et trådløst netkort som ekstraudstyr:
Det er bare et indstikskort der erstatter det nuværende kablede
netkort - Mon ikke de fleste andre printerfabrikanter har lignende
løsninger ?!

>- Scanner/kopi funktion (ikke et must)

Nja, jeg foretrækker den slags hver for sig.

Rene printere har gererelt bedre printkvalitet end
multifunktionsmodellerne...

Og så er scannere som f.eks HP Scanjet 4670 jo rene kunstværker der
pynter på ethvert skrivebord

http://images.businessweek.com/mz/04/27/0427_66design_a.jpg

>- Rimelig størrelse - må helst ikke være på størrelse med et mindre
>køleskab, selvom den bliver gemt væk.

S/H laserprintere fylder ingenting - Farvelasere derimod kan godt
ligne en mellemstor kummefryser

>Da der vist ikke er så mange trådløse printere på markedet (endnu?), er det
>måske smartere at finde et god printer uden, for så at koble den til en
>trådløs printserver?

Nope - Externe printservere giver efter min erfaring alt for mange
problemer. Kig efter en printer der er 'født' med netkort /
printserver - Det trådløse kort er som nævnt typisk ekstraudstyr...

God fornøjelse...

<mlr>

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-09-07 22:35

> [...]

>Jeg er på jagt efter en laserprinter med følgende kvaliteter. Jeg kan
>simpelthen ikke søge mig frem til en sådan via EDBpriser. Håber nogen

Det gør jeg jeg har faktisk 2 af dem :) en I Thailland og en her

den har kort læser - hurtig scanner - fax - printer pænt osv
og den er ikke for dyr :

MFC5860CN MFC-5860CN - PRINTER: laser A4 S/H op til 30 sider/min. A4
sort op til 20 sider/min. farve 1200x6000dpi max. (optimeret).
SCANNER: (600x2400dpi optisk) op til 19.200x19.200dpi (interpoleret),
24bit farvedybde Scan til e-mail, billede, OCR, fil eller ramkort.
KOPI: 22ppm/sort (max) 20ppm/farve (max) 600dpi (max), 99 multikopier
(max), 25-400% zoom. FAX: 33.6Kbps, 400 sider hukommelse, PC-fax (kun
afsendelse), 10x enkelttaster, 100 hurtigopkald, 6x grupper.
FOTOCENTER: slot der understøtter de mest gængse hukommelseskort.
PictBridge udskrivning fra digitale kameraer. Print til kant. Windows
og MAC kompatibel. 100 ark universalbakke. 250 ark papirbakke (1x). 35
ark automatisk dokumentfremfører (ADF). Inkl. 4 separate blækpatroner.
USB 2.0 port. Medfølgende software: Drivers & Utilities, ScanSoft
TextBridge, ScanSoft PaperPort SE. Mål: 440x395x302mm (BxDxH). Vægt:
10.7kg. 2 års reklamationsret.

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !

Fra : Bianca 27

Dato : 03-09-07 19:40

Hej

Hvad med Brother HL-5280DW der kører trådløst. Brother laver kanon
gode laserprintere til fornuftig pris

Hos min lokale brother center koster den 3645, man kan også få
lillebroderen med alm. netkort til 2800

vh Henrik

Fra : Stud

Dato : 03-09-07 20:26

Hej allesammen

Mange tak for alle svarene! Uden at gå videre i detaljer, kan jeg fortælle
at det endte med en Brother HL-2070N og en CanoScan LiDE 600F. Jeg ta'r
konsekvensen og borer hul imellem de 2 etager, så jeg kan forbinde printeren
kablet (skal jeg bruge en specialtang for at klippe/samle et netværkskabel?)

Endnu engang tak for jeres forslag og inputs

Mvh
Morten

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-09-07 01:51

On Mon, 3 Sep 2007 21:26:24 +0200, "Stud" <studen@gmail.com> wrote:

>kablet (skal jeg bruge en specialtang for at klippe/samle et netværkskabel?)

Ja.
Og så alle tilføjelserne: Du kan godt prøve at klippe kablet over og
lodde lederne sammen igen. Resultatet bliver næppe godt, men hvis du er
omhuggelig vil du sikkert godt kunne få det til at køre, hvis kravene
ikke er for store. Så find en kammeratmed en tang - eller køb en billig.
Skal du bruge den flere gange, så køb en ordentlig.
Vær opmærksom på, at trådparrene *skal* ligge rigtigt.
Spørg videre i netværksgruppen.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter

Dato : 06-09-07 14:09

"Stud" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en trådløs printserver?
>
> Er spændt på at høre om nogen kan hjælpe - på forhånd tak

Jeg har prøver at forbinde min laser med en thypoon printserver der kørte
bluetooth via usb porten, men det var noget lort. Virkede lidt og så døde
den, så kunne man geninstallere den , så virkede den lidt igen.

Men du kan jo prøve ;-(

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-07 09:58

Peter wrote:
> Jeg har prøver at forbinde min laser med en thypoon printserver der kørte

Den eneste eksterne printserver der kan anbefales er HP JetDirect. Der
er en årsag til at alle netværksprintere med respekt for sig selv kan
emulere JetDirect.

Jesper Poulsen