Mangler lyd
Fra : Maren

Dato : 30-08-07 19:23

XP Home SP2 nyindstalleret windows mangler lyd i eksterne højttalere. I
denne computer, egenskaber, hardware, enhedshåndtering er der et gult
spørgsmålstegn ved andre enheder, multimedielydkort, kan det være derfor.
Den interne højttaler bipper ok.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-08-07 19:37

"Maren" <Moeldrup_genbrug@mail.dk> skrev

> XP Home SP2 nyindstalleret windows mangler lyd i eksterne højttalere. I
> denne computer, egenskaber, hardware, enhedshåndtering er der et gult
> spørgsmålstegn ved andre enheder, multimedielydkort, kan det være derfor.

JA!

Du mangler at installere driveren til lydkortet. Er det onboard er det ofte
driveren til chipsættet. Du må se, hvad bundkortet hedder, og så hente
driveren på producentens hjemmesiden. Hent dem alle, både lyd, grafik og
chipsæt. De er ofte bedre end de standard drivere, win har indbygget.

Claus

Fra : Maren

Dato : 04-09-07 15:13

> [...]
> hente driveren på producentens hjemmesiden. Hent dem alle, både lyd,
> grafik og chipsæt. De er ofte bedre end de standard drivere, win har

Ups, jeg kom til at sende det som e-mail, undskyld.

Det er et Asus P4SP-MX rev. 1.00. Jeg har været inde på Asus' hjemmeside,
under download, og hentet version 5.12.01.3665 udpakket filen, men der sker
ikke noget når jeg dobbeltklikker på Install-filen. Hvad gør jeg mon
forkert. Ligeledes kan jeg ikke se hvilke filer jeg skal downloade, hvis jeg
vil have alle driverne. Hjælp..