Mail -> SMS notifikation ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 31-08-07 18:15

Hej

Jeg har igennem mange år benyttet TDC's Besked robot til at modtage en
sms notifikation på min mobiltelefon når der ankommer et mail på min
mailadresse...

Men, på det seneste er denne service blevet mere og mere ustabil, og
når man snakker med dem om problemerne virker de ikke særligt
interessede i af få det til at fungere stabil, de henholder sig til at
det er en gratis service, og at den derfor har meget lav prioritet.

Mit spørgsmål er derfor: Findes der en anden lignende løsning ?, og til
samme 'pris' ? - I positivt fald, hvor henne ?.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 31-08-07 19:11

> Mit spørgsmål er derfor: Findes der en anden lignende løsning ?, og til
> samme 'pris' ? - I positivt fald, hvor henne ?.

Mon ikke stadig Telia-kunder kan modtage beskeder via. mail til
xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk så kan du bruge en hvilken som helst e-mail konto
der kan sende notifikation til anden mailadresse sammen med et
Telia-abonnement.

Alternativt må du betale dig fra det hos f.eks. http://smsnu.dk

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : penta@panto.com

Dato : 31-08-07 21:29

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> xxxxxxxx@gsm1800.telia.dk så kan du bruge en hvilken som helst e-mail
> konto der kan sende notifikation til anden mailadresse sammen med et

Ved ikke om Telia stadig har mulighed for at sende sms-mail til
mobilnummeret, men TDC har slået det fra. Angiveligt for at undgå massiv
mobil-spamming.
Men jeg mener at man kan få det åbnet på sit nummer hvis man beder om det.

venligst
tomov

Fra : martin

Dato : 01-09-07 08:39

> Men jeg mener at man kan få det åbnet på sit nummer hvis man beder om det.

Nogen der ved noget om det? og i så fald om det også gælder Telmore kunder?

Martin Kaltoft

Fra : penta@panto.com

Dato : 01-09-07 09:10

"martin" <kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved noget om det? og i så fald om det også gælder Telmore
> kunder?

Ifølge Trine på Telmores supportchat, kan man ikke hos Telmore.
Men måske hos TDC hvis man har erhvervsaftale.

tomov

Fra : N_B_DK

Dato : 31-08-07 19:37

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> Mit spørgsmål er derfor: Findes der en anden lignende løsning ?, og
> til samme 'pris' ? - I positivt fald, hvor henne ?.

Ellers kan du sende en email til din telefon (som mms) hvis mms understøttes
af din telefon.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-08-07 19:44

N_B_DK skrev:

> Ellers kan du sende en email til din telefon (som mms) hvis mms
> understøttes af din telefon.

Kan du forklare hvordan man sætter dét op?
Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 01-09-07 13:28

tlfnummer@mms.telia.dk mener jeg du skal sende mailen til.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-07 16:39

N_B_DK skrev:

> tlfnummer@mms.telia.dk mener jeg du skal sende mailen til.

"This Message was undeliverable due to the following reason:

Dansk forklaring, klik her:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2862

Your message was not delivered because the destination computer was
not found. Carefully check that it was spelled correctly and try
sending it again if there were any mistakes.

It is also possible that a network problem caused this situation,
so if you are sure the address is correct you might want to try to
send it again. If the problem continues, contact your friendly
system administrator.

Host mms.telia.dk not found.

The following recipients did not receive this message:

<XXXX3439@mms.telia.dk>

Please reply to <postmaster@abuse.mail.dk>
if you feel this message to be in error."
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-08-07 19:48

Ole Rasmussen skrev:

> på det seneste er denne service blevet mere og mere ustabil

Det virker da i øjeblikket og har gjort det længe.

Det er dog nede et par dage et par gange om året.

> Mit spørgsmål er derfor: Findes der en anden lignende løsning ?, og
> til samme 'pris' ? - I positivt fald, hvor henne ?.

I sin tid har jeg prøvet med Orange - og som en anden foreslår: Telia.

Jeg synes dog ikke der er noget der slår BeskedRobot.

TDC har dog en betalingsservice - 50 øre pr. sms - ved ikke om den er mere
stabil.
Hans

Fra : ai

Dato : 31-08-07 21:56

Kender ikke din mobiltelefon, kan den ikke sættes op til automatisk
at tjekke indkomne mail på din udbyders mailserver.
min mobil (N73) tjekker mailserveren hver 30. minut,
og henter nye e-mail.

//ani

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-07 06:48

ai skrev:

> min mobil (N73) tjekker mailserveren hver 30. minut,
> og henter nye e-mail.

Samme med W800 / 810.
Hans