Wah-pedaler
Fra : Jacob Jensen

Dato : 01-09-07 13:09

Jeg er lidt usikker på om dette er den rette gruppe så send mig endeligt
videre hvis det ikke er.

Jeg har spillet guitar nogle år nu. Elektrisk guitar gennem en billig
forstærker med indbygget højtaler. Nu går jeg og overvejer at købe en lille
mixer med "line out" osv. Jeg vil også gerne have en wah-pedal.

Men hvad skal man købe? Wah eller Auto-Wah? Er der nogle der har erfaringer?
Kan man styre en Auto-Wah nok til at det kan bruges til noget?

--
Jacob

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-09-07 17:22

On Sat, 1 Sep 2007 14:08:54 +0200, Jacob Jensen wrote:

> Jeg er lidt usikker på om dette er den rette gruppe så send mig endeligt
> videre hvis det ikke er.

Der er en "nabo"-gruppe der er bedre, nemlig

Fra : Jacob Jensen

Dato : 01-09-07 21:35

> Der er en "nabo"-gruppe der er bedre, nemlig

Jeg tillader mig at poste dér også.

--
Jacob

Fra : Fl. Baumann

Dato : 01-09-07 17:24

"Jacob Jensen" <jacob@etlivmedsle.dk> skrev i meddelelsen

> Men hvad skal man købe? Wah eller Auto-Wah? Er der nogle der
> har erfaringer? Kan man styre en Auto-Wah nok til at det kan
> bruges til noget?

Hvis du kun har brug for at wah-wah effekten er en lydgimmick, så
kan en autowah til nød bruges, men hvis du vil kunne styre
effekten mere specifikt og laangt mere personligt, så må du gå
den tunge gang og lære at bruge wah´en ordentligt.
--
Fl. Baumann

Fra : Jacob Jensen

Dato : 01-09-07 21:36

> [...]
> autowah til nød bruges, men hvis du vil kunne styre effekten mere
> specifikt og laangt mere personligt, så må du gå den tunge gang og lære at

Det tænkte jeg nok. Jeg bør nok lige prøve begge dele eller se en der kan
finde ud af det inden.

--
Jacob