dækningsproblem
Fra : René Keldorff

Dato : 29-08-07 21:03

Jeg har CBB mobil og alt har altid virket optimalt, men nu er der
problemer. Ifølge mit display på mobilen ryger dækningen op og ned
hele tiden, og ofte kan jeg kun lave "nødopkald". Hvorfor er min
dækning begyndt at svigte og ryge op og ned i styrke?

Min telefon er en sony ericsson w810i.

PS: jeg har et "sneglehus" icon over dækningsindikationsbjælkerne i
øverste venstre hjørne. Manualen omtaler ikke dette icon - hvad
betyder det?

med venlig hilsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-08-07 21:27

Hej

René Keldorff <keldorff@MTDLHmail.dk> (slet MTDLH) wrote:

>PS: jeg har et "sneglehus" icon over dækningsindikationsbjælkerne i
>øverste venstre hjørne. Manualen omtaler ikke dette icon - hvad
>betyder det?

Er det sådan en blå fætter ? - Så betyder den at du er på 3G nettet.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Christian F

Dato : 29-08-07 22:22

Forkert - w810 er ikke en 3G telefon
Det betyder at du kan gå på nettet med GPRS

Fra : Jubii

Dato : 30-08-07 10:26

"René Keldorff (slet MTDLH)" <keldorff@MTDLHmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele tiden, og ofte kan jeg kun lave "nødopkald". Hvorfor er min
> dækning begyndt at svigte og ryge op og ned i styrke?

Jeg mener cbb bruger sonofons net, så kan cbb ikke vise netproblemer så kan
sonofon måske.

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 30-08-07 10:42

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> "René Keldorff (slet MTDLH)" <keldorff@MTDLHmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg mener cbb bruger sonofons net, så kan cbb ikke vise netproblemer så
> kan sonofon måske.

Havde samme problem med 3 (selskabet hvis logo, viser antal tilfredse
kunder), og min SE k608i. Telefonen var ikke så vild med at skifte mellem 3
og tdc's net, hvilket betød, at jeg tit ikke havde dækning. Sms beskeder
kunne ikke sendes afsted første gang, og tit kunne der ikke foretages
opkald. Havde også problemer med at tjekke mails, hvilket betød at jeg
skulle genstarte telefonen flere gange i løbet af en dag.
Nu har jeg fået telmore som udelukkende kører på tdc's netværk, og har siden
da ikke haft problemer med min mobil, da den ikke skal skifte mellem 3 og
tdc's net, men kan holde sig til et bestemt net.

Peter

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-08-07 23:28

"Peter McFly Christiansen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> har siden da ikke haft problemer med min mobil, da den ikke skal
> skifte mellem 3 og tdc's net, men kan holde sig til et bestemt net.

Hvordan går det med at skifte mellem 3g og 2g på TDC´s net ? Jeg tænker på
de situationer/geografiske lokaliteter hvor TDC (Telmore) ikke kan give
3g-dækning.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 03-09-07 10:37

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på de situationer/geografiske lokaliteter hvor TDC (Telmore) ikke kan give

Hej
Det går helt fint. Kørte fra Svendborg til Hjallerup i weekenden, og får
skiftet master et par gange undervejs, uden problemer.
3 mente at det var telefonens software den var gal med (den kunne nok også
trænge til en opdatering), men uden opdatering virker den fint på Telmore's
(tdc's) net.
Havde det samme problem med en LG telefon også fra 3.

Peter

Fra : John

Dato : 06-09-07 09:59

René Keldorff (slet MTDLH) skrev:
> [...]
> hele tiden, og ofte kan jeg kun lave "nødopkald". Hvorfor er min
> dækning begyndt at svigte og ryge op og ned i styrke?

Har samme problem med min S/E P1 og Sonofons net.
Det er dog yderst sjældent det sker og jeg har endnu ikke mistet en
igangværende samtale.

Men måske er der et problem med S/E og Sonofon.
Min P990 gjorde det også en gang imellem.

Mvh

John