Er der andrer som oplever problemer med af~
Fra : J@n

Dato : 29-08-07 10:26

Hei

Jeg har de sidste dage oplevet voldsomme problemer med at modtage SMS'er fra
en bekendt der har Telia som udbyder. Til tider kommer sms'erne op til 12
gange hvoraf ca. 30 % er ufuldstændige.

Afsenderen oplever det på den måde at telefonen ikke vil sende beskederne og
prøver derfor igen og igen, men noget tyder på at de alligevel bliver sendt.
Afsenderen har inden for de sidste 3 mdr skiftet telefon, men det er som
sagt først her de sidste dage problemet er opstået.

Selv har jeg Telmore som udbyder og oplever ikke problemer når jeg
sender/modtager fra andre - skriver ikke med andre som har Telia!!

Den modtager jeg oplever problemerne med har som før nævnt Telia og en SE
W810i

Er der generelle tekniske problemer mellem afsendelse/modtagelse mellem
Telia - Telmore ???

Håber nogen kan kaste lys over mysteriet

/J@n

Fra : Daniel

Dato : 29-08-07 11:08

"J@n" <viben_01@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selv har jeg Telmore som udbyder og oplever ikke problemer når jeg
> sender/modtager fra andre - skriver ikke med andre som har Telia!!

Hey..

Præcis det samme er sket for mig og dullen de sidste par dage... Det må være
Telia den er gal med (igen).. For jeg har ingen problemer med at sende og
modtage. Men hun klager også over, at den bliver ved med at sige beskeden
ikke kan sendes og prøver jo derfor igen....
Det sker sådan i perioder, så virker nok snart ordentligt igen

Fra : Peter McFly Christia~

Dato : 29-08-07 11:38

"Daniel" <not4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskeden ikke kan sendes og prøver jo derfor igen....
> Det sker sådan i perioder, så virker nok snart ordentligt igen

Hej
Havde for mange år siden det samme problem med Sonofon. Her fik jeg også
beskeden om at sendes og prøvede igen.
Det resulterede i en rimelig høj mobilregning, da jeg var blevet bon'et for
disse sms'er. Brokkede mig og blev krediteret og fik som undskyldning 1
kvartals abonnement gratis.
Hvis I har fri sms, er der selvfølgelig ingen probs.
Men vær lige opmærksom på om I betaler for disse beskeder.

Hilsen

Peter

Fra : J@n

Dato : 29-08-07 11:51

"Peter McFly Christiansen" <mcfly2go@SLETyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis I har fri sms, er der selvfølgelig ingen probs.
> Men vær lige opmærksom på om I betaler for disse beskeder.

Jo vi har fri sms, men det er da drøn irriterende alligevel.
Og et el. andet sted kan Telia jo sagtens være førende på området, flest
afsendte sms'er, når deres kunder skal sende dem 10 gange hver gang

/J@n

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-08-07 09:50

> [...]
> beskeden ikke kan sendes og prøver jo derfor igen....
> Det sker sådan i perioder, så virker nok snart ordentligt igen

Har oplevet det samme i sidste uge. Men hos Telmore, og modtageren også hos
Telmore.

Per

Fra : Daniel

Dato : 31-08-07 08:58

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har oplevet det samme i sidste uge. Men hos Telmore, og modtageren også
> hos Telmore.

Der har haft stået på deres hjemmeside, at på en masse dage i sidste uge
kunne man opleve problemer pga. noget opdatering eller noget hos TDC...

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-08-07 20:37

J@n skrev den 29-08-2007 11:26:
> [...]
> Afsenderen har inden for de sidste 3 mdr skiftet telefon, men det er som
> sagt først her de sidste dage problemet er opstået.

Jeg har det problem sporadisk.
det eneste sammenfald er, når jeg vil sende samme SMS til flere på én gang.

jeg får beskeden at beskeden ikke kunne sendes. sender jeg igen er der
ingen problem

Jeg har ikke hørt klager over "dobbelt-sms'er" hos modtagerne.

Problemet opstod, da jeg skiftede til Sony Ericsson K790i, så måske er
det noget med softwareversionen.

> [...]
> W810i
>
> Er der generelle tekniske problemer mellem afsendelse/modtagelse mellem

Prøv at undersøg om de bruger den rigtige telia sms-central.
nummeret til den rigtige skal være: 28187000.
Der kan være problemer, hvis man bruger den "gamle" Orange central.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til