skrotbiler og campingvogne
Fra : Benny Andersen

Dato : 29-08-07 10:50

Jeg har hørt at det ikke skulle være ulovligt at have uindregistrerede
biler og campingvogne stående på egen grund.
Angiveligt skulle det være miljølovgivningen der forbyder dette - måske
noget miljøbeskyttelseslovgivning.
Jeg har fosøgt at søge på nettet - er der nogen som kan hjælpe med en
præcis reference?
Benny Andersen

Fra : urlex

Dato : 29-08-07 21:11

On 29 Aug., 12:50, Benny Andersen <a.mail.u...@gmail.com> wrote:
> [...]
> noget miljøbeskyttelseslovgivning.
> Jeg har fosøgt at søge på nettet - er der nogen som kan hjælpe med en

http://epn.dk/handel_service/article10663.ece
Her er det tilladt at have en Farrari stående uindregistreret !

Spar over 1 mio. på en Ferrari
Hvert år sælges omkring 25 Ferrarier i Danmark, men det er kun de
færreste, der kommer ud at køre på landevejene. Resten stilles direkte
i garagen, hvor køberne kan spare næsten 1.000 kroner om dagen de
næste fire år.
Blot to-tre stykker af de ca. 25 Ferrarier, der sælges i Danmark hvert
år, bliver indregistreret umiddelbart efter købet.
Hvis bilen i stedet står fire år i garagen inden den indregistreres,
sparer man ca. 1,2 mio. kr. i afgift, oplyser Ferrari Import Danmark
Den samlede pris er så 3,8 mio. kr. - svarende til en besparelse på
821 kroner om dagen.

Fra : Benny Andersen

Dato : 30-08-07 17:54

On Wed, 29 Aug 2007 13:11:14 -0700, urlex wrote:

> http://epn.dk/handel_service/article10663.ece
> Her er det tilladt at have en Farrari stående uindregistreret !
En skrotbil er affald, det er noget andet med liebhaver- eller
veteranbiler. Lidt præcisering: Den lovgivning jeg søger, er, når ejeren
ved håndteringsadfærd har vist at omtalte effekter er affald.

Benny Andersen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 31-08-07 19:05

> [...]
>sparer man ca. 1,2 mio. kr. i afgift, oplyser Ferrari Import Danmark
>Den samlede pris er så 3,8 mio. kr. - svarende til en besparelse på

Hvem hulen gider køre i en 4 år gammel potte