Stempling af lejekontrakt ?
Fra : Jørn

Dato : 29-08-07 09:02

Hej NG.
Jeg er udlejer, og har to enkeltstående værelser udlejet i et enfam.
parcelhus, til et par unge piger.
Der er udformet en lejekontrakt, der i alle led tilgodeser lejeren, således
disse er bedrestillet end loven foreskriver.
Nu er situationen imidlertid sådan, at jeg muligvis vil opsige lejererne,
naturligvis efter ordlyden i vor lejekontrakt.
Spørgsmålet er nu, at lejekontrakten endnu ikke er blevet "stemplet" (eller
hvad den slags hedder) og er det egentligt nødvendigt, og hvad har dette
stempel af betydning, idet lejekontrakten jo stadig er gældende ?
Jørn

Fra : Jubii

Dato : 29-08-07 11:13

"Jørn" <jornhansen2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (eller hvad den slags hedder) og er det egentligt nødvendigt, og hvad har
> dette stempel af betydning, idet lejekontrakten jo stadig er gældende ?

Jeg tror nu ikke der er stempelpligt på lejekontrakter mere, dels fordi der
skal benyttes autoriserede blanketter, dels at der kan bruges digitale
blanketter, dels fordi lejeloven ikke omtaler stempel.