Hævd på bil- og cykelparkering
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 24-08-07 06:35

Hej

I oktober 2005 købte vi et hus (opført 1937) som tidligere har været
både Brugs og købmand. Sidste gang der har været forretning er vist
midt i 70erne. TIl grunden hører derfor også et område til vejsiden af
huset, som har være brugt af kunderne i butikken dengang. Det er
asfalteret, der er cykelstativer og en udendørs opslagstavle.

Da vi overtog checkede vi selvfølgelig om der var tinglysninger som vi
ikke kunne leve med. Det var der ikke. Ovenstående parkering og
opslagstavle er ikke tinglyst, men bliver dog stadig brugt.
Opslagstavlen er ikke flittiigt brugt, parkering af biler sker et par
gange om ugen - mest hvis naboerne har besøg, og cykelstativerne
bruges dagligt af folk der skal med bussen fra det nærliggende
busstoppested.

Spørgsmålet er nu om vi i en forestående renovering af området behøver
tage hensyn til at ovenstående faciliteter forbliver? Vi ville faktisk
gerne lave en lille terrasse med en mur ud til vejen. Vi har spurgt
kommunen hvor tæt vi må "bygge" til vejen, og de har sagt at vi kan gå
helt ud til skel.

Skal vi annoncere at vi fjerne cykelstativer og opslagstavle? Eller
kan vi bare klø på?

Vi har talt med nogen af de som har boet længere i byen, og de var
faktisk overraskede over det var vores ejendom.

Hvordan ville I forholde jer?

--
Jesper

Fra : KT

Dato : 24-08-07 06:56

"Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> wrote in message
Hej

Hvordan ville I forholde jer?

Bygge som i ønsker og har lov til.

At naboerne har (mis)brugt arealet i mange år gør det ikke til deres
ejendom.

Knud

Fra : William Boysen

Dato : 24-08-07 08:07

On Fri, 24 Aug 2007 05:35:03 -0000, Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com>
wrote:

>Vi har talt med nogen af de som har boet længere i byen, og de var
>faktisk overraskede over det var vores ejendom.
>
>Hvordan ville I forholde jer?

Et er hvad I har lov til, noget andet er hvad I bør.
Jeg fornemmer at det er et landsbymiljø, og dér skal man passe på med at
gribe for kraftigt ind i folks vaner, især hvis man er tilflytter.

Jeg er bange for, at I hurtigt kan blive frosset ud, hvis I ikke finder
på et kompromis.

Det kunne være at fortælle om jeres planer for arealet og sammen med de
nuværende brugere finder en løsning, der kan tilfredsstille begge
parter.
Dette er lettere sagt end gjort, men absolut forsøget værd i første
omgang.

--
Don't mess with Ludvig Nielsen, Arne Wilstrup, Kim Larsen, Konrad,
Peter Heide, Peter Bang, Christian R. Larsen and Hans Joergensen.....

.....it's not nice to pick on retards!