Hamstring af domænenavne .....
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-08-07 20:14

G'aften i hytterne

Kort forespurgt - mon ikke en domæne/haj/hamster vil stå særdeles
dårligt i en af ham anlagt injuriesag gående på nogen offentligt
kalder vedkommendes opkøb af over 4000 danske domænser hamstring

domænerne skal angiveligt bruges til salg af email adresser,
hjemmesider mm.

jeg har noteret mig at der i lov om internetdomæner i danmark står

citat:
§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i
strid med god domænenavnsskik.
Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer
af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.
citat_slut

Især stk 2 - mener jeg interessant - idet udlejning af en email
adresse kan henføres hertil ?

Anyone

--
Jan_stevns

Spirilen's lillesbror er kommet hjem ;)

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-08-07 20:33

jan@bygteknik.dk wrote:

> Kort forespurgt - mon ikke en domæne/haj/hamster vil stå særdeles
> dårligt i en af ham anlagt injuriesag gående på nogen offentligt
> kalder vedkommendes opkøb af over 4000 danske domænser hamstring

Jeg tvivler på at en "beskyldning" om hamstring kan berettige en
injuriesag. Det er et forholdsvist almindeligt og neutralt ord.

> [...]
> udlejning for øje. citat_slut
>
> Især stk 2 - mener jeg interessant - idet udlejning af en email

Jeg vil tro at der menes udlejning af selve domænerne. At du tilbyder en
service, der bruger de pågældende domæner, f.eks. pop3 konti med email
adresser, kan næppe være omfattet. Flere internetudbydere gør dette i
stor stil, mig bekendt.

Fra : Codexx

Dato : 23-08-07 20:35

jan@bygteknik.dk wrote:
> [...]
> dårligt i en af ham anlagt injuriesag gående på nogen offentligt
> kalder vedkommendes opkøb af over 4000 danske domænser hamstring

Der er næppe noget injuriende ved udtrykket "hamstring".

> [...]
> citat_slut
>
> Især stk 2 - mener jeg interessant - idet udlejning af en email

Næppe. Det er udlejning af domænet som sådan der tænker på. Du må altså
stadig gerne udleje dele af et domæne, f.eks. sælge emailadresser (som en
del internetudbydere gør), eller "udleje" webhoteller på et subdomæne.

/Bacher