2 forkerte dom-på-iassociationer afgørelse~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-08-07 16:51

Flamingo dømt på associationer af TMF

Borgmeser Klaus Bondams teknik-miljø-forvaltning har begået en uundskyldelig
brøler ved at forbyde mig at have tre fotograferede skilte af
styroporplast(flamingo-skum) på mit tag med henvisning til brand-regulativer

Disse regulativer er upræcise og generaliserende og forbyder naturligvis
ikke udendørs overfladisk dekorativ brug af det blændende hvide,
let-forarbejdelgie, lette skumplast.

Der er velbegrundede betænkeligheder imod materialets indendørs brug i
skjult isolering, hvor en temperaturstigning til få hundrede grader kan
forårsage udvikling af røggasser, der er både eksplosive og giftige.,

Men hvis der skulle gå ild i ydre tagdækning af polystyren-mariale, så vil
det være som et stråtag - hurtigt brandbart men kun forurening af de højere
luftlag og end ikke farlig forurening, da fortyndring i høje luftlag er
enorm. Da varmen stiger opad vil ild i et flamingoskilt næsten ikke forværre
branden

Slyngplante dømt på associationer af TMF

Borgmester Klaus Bondams teknik-miljø-forvaltning har begået en
uundskyldelig brøler ved at afvise min families ønske om plantning af en
bestemt slyngplante på vort familiegravsted.

På solrige mure kan planten brede sig så voldsomt at den har fået
øgenavnet "arkitektens trøst" fordi bygningen skjules, og en overfladisk
gartnerafdeling kan dermed få associationer til bjørneklo og skvalderkål,
der let fortrænger andre planter.

Men Bondam-gartner-paranoia er anti-naturvidenskabelig og malplaceret, fordi
det er sekundhurtigt at råde bod på vækst udover hvad ønskes, ved at
overskære planten ved roden med en grensaks, så skulle vort sol-fattige
gravsted få vækst af planten helt ud over vor matrikelgrænse, så er der
givet tilladelse til sådan nem, sekundhurtig totallugning, og der er altså
intet potentielt problem.

Hvad gør man imod usaglig magtfuldkommenhed?