Spørgsmål ang. tilgodehavende hos skattevæ~
Fra : Jens Christiansen

Dato : 23-08-07 15:12

Jeg har en frivillig betalingsordning med skattemyndighederne hvor jeg
afdrager X kroner hver måned på en skattegæld.

Min skatteansættelse for 2006 blev for nylig sat ned og jeg har derfor
(isoleret set) penge til gode hos skattevæsenet.

Har de ret til at tilbageholde disse penge når jeg har indgået en frivillig
betalingsordning som jeg har overholdt og ej misligeholdt ? Eller har de ret
til at trække mit tilgodehavende fra min gæld, selvom vi har en aftale om
hvor meget jeg afdrager pr. måned ?

Fra : Poul Christensen

Dato : 23-08-07 15:36

"Jens Christiansen" <christiansen@gmail.ocm> wrote in

> [...]
> Eller har de ret til at trække mit tilgodehavende fra min gæld, selvom
> vi har en aftale om hvor meget jeg afdrager pr. måned ?

Hvis ikke der er taget forbehold for modregning idin aftale om
afdragsordningen menr jeg ikke der vil ske modregning i overskydende skat.

Og omvendt

Se i SKAT's vejledning i restanceindrivelse:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=72680&vID=201527&i=1037#i72680

mvh poul christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-08-07 18:00

Jens Christiansen skrev den 23-08-2007 16:11:
> [...]
> til at trække mit tilgodehavende fra min gæld, selvom vi har en aftale om

Som jeg husker det, så bliver din gæld bare nedskrevet det du har i
overskydende skat ..... med andre ord: du slipper hurtigere ud af
betalingsordningen.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til