Lys Jalapeno Chili Chokolade fra Tyskland
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 13:10

Jeg har for noget tid siden købt en plade chokolade i Kiel.
Lys Chokolade med Jalapeno, der er pakket i en primært grøn embalage.
Da jeg kom hjem med pladen, og opdagede hvor god den var, fandt jeg firmaets
hjemmeside, og så at man kunne bestille mere direkte fra dem.
Desværre glemte jeg at gemme siden, og har smidt embalagen ud.
Jeg har googlet og googlet, men jeg kan ikke finde det firma igen.
De havde iøvrigt mindst 4-5 forskellige slags chili chokolade + mange andre
slags.

Er der mon nogen der kan hjælpe?

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-07 13:23

"Suede" <-> skrev i meddelelsen

> Er der mon nogen der kan hjælpe?

Jeg fandt den lige efter jeg havde postet.

For andre der er til Chili-Schokolade, her er siden:
https://www.leysieffer.de/templates/shop_produktliste.html?list_sid=100008

Fra : Robert Pedersen

Dato : 29-08-07 13:56

Hvor fandt du det i Kiel? Varehus eller...?

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-07 18:04

"Robert Pedersen" <robertr@post.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Hvor fandt du det i Kiel? Varehus eller...?

I en te butik med et gigantisk udvalg af te, og enkelte andre delikatesser.
Den ligger i en sidegade til gågaden.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 30-08-07 19:06

Suede wrote:
> [...]
> Jeg har googlet og googlet, men jeg kan ikke finde det firma igen.
> De havde iøvrigt mindst 4-5 forskellige slags chili chokolade + mange

Hvad bruger du chili-shokoladen til?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-07 19:20

"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad bruger du chili-shokoladen til?

Jeg ligger det på tungen, og lader det smelte, hvorefter jeg siger mmmmmmmm
i de næste 5 min.
Fik forresten min chokolade i dag, kun 2 dage efter bestilling.

Her er en opskrift jeg faldt over mens jeg ledte efter chokoladen, som jeg
nok snart vil lave.
Det bliver nok ikke med chokolade derfra da jeg ikke købte noget mørkt.

Chocolate Chili Bites

- 200g (2 sticks) butter
- 200g (7oz) good-quality dark chocolate
- 250g (1 1/4 C) sugar
- 5 eggs
- a rounded Tbsp all-purpose flour
- 1-1/2 tsp ground chili (I use piment d'Espelette -- adjust to your taste
and to the strength of your chili)

(Yields 72 mini bites.)

Pre-heat your oven to 200°C (400°F).

Melt the butter with the chocolate in a small saucepan or in a bowl in the
microwave. If melting in the microwave, be sure to do it slowly, blending
with a spoon between each pass.

Transfer into a mixing bowl, add in the sugar, mix with a wooden spoon and
let cool a little. Add the eggs one by one, mixing well with the spoon after
each addition. Add a rounded tablespoon of flour and the chili powder and
mix well.

Pour the dough in the petit four molds, and put into the oven to bake for
ten to twelve minutes. The top should look set, but the inside should still
be on the soft side.

Let the the mini bites cool down enough to unmold them, then turn them out
on a rack to cool completely while you cook the other batches. Store in a
plastic container, refrigerate, and take out about an hour prior to serving
the next day.

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-08-07 19:15

On Thu, 30 Aug 2007 20:05:40 +0200
"3140 Abildgaard" <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:
> Hvad bruger du chili-shokoladen til?

spiser den vel hvad ville du bruge den til ?

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/