Find et par dage frem i tiden?
Fra : Dude

Dato : 29-08-07 12:37

Jeg mangler en funktion som kan tjekke om en given dato er mere end 2
dage ud i fremtiden.

Der indtastes en dato, og den skal tjekkes om den er minimum 2 dage ude
i fremtiden.

Jeg tænkte at jeg ville bruge date() - men støder ind i problemet med de
skiftende antal dage i månederne.

Jeg kan jo ikke bare spørge om en given dag er større end idag+2 - hvis
vi er sidst på måneden.

Nogen gode ideer?

Mvh
John

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-08-07 12:42

On Wed, 29 Aug 2007 13:36:47 +0200, Dude <post@XxXx_mejlgade.dk>
wrote:

>Jeg tænkte at jeg ville bruge date() - men støder ind i problemet med de
>skiftende antal dage i månederne.
>
>Jeg kan jo ikke bare spørge om en given dag er større end idag+2 - hvis
>vi er sidst på måneden.

Kig på mktime(), hvor du netop kan tillade dig at lægge to dage til
den aktuelle dag, også sidst på måneden. Den tager selv højde for
dette.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Dude

Dato : 29-08-07 12:47

Peter Brodersen wrote:

> Kig på mktime(), hvor du netop kan tillade dig at lægge to dage til
> den aktuelle dag, også sidst på måneden. Den tager selv højde for
> dette.

John:
Fantastisk. Tak

John

Fra : Martin

Dato : 30-08-07 15:58

Dude wrote:
> Jeg mangler en funktion som kan tjekke om en given dato er mere end 2
> dage ud i fremtiden.

if(mktime(0,0,0,$_GET['month'],$_GET['day'],$_GET['year'] <
strtotime('now +2 days')) echo $_GET['day'].' er mindre end idag;

Noget i den stil ville kunne klare det :)