Ak ja Cybercity !
Fra : Vitokan

Dato : 29-08-07 12:31

Fik en "op til 20bmit" linie med 1mbit i upload som kørte uden problemer i 3
mdr, men næsten fuld speed hele tiden.

Så skete der et eller andet, så de måtte desværre låse den til 12mbit,
jammen fint nok med mig, kan de ikke, jammen så kan de jo bare ikke...

Kørte så fint i 2 mdr. med denne forbindelse hvorefter de lige pludselig
heller ikke kunne klare den hastighed længere, men ville låse den på 10 mbit
istedet, jammen kan de ikke, jammen så kan de ikke.

Fint nok, der er jo ikke så meget jeg kan gøre, når de kloge hoveder siger
det er sådan. Får så min 10 mbit / 1 mbit som kører ganske forfærdeligt
lige fra starten af, hvorpå jeg får af vide at de er min upload hastighed
der ødelægger det hele, så de bliver nød til at sætte den ned til 768 kbit,
så skal det nok komme til af køre.

Og søreme så om det ikke kører problemfrit i en hel uge, og så starter
problemerne igen, som består i at jeg mere offline end online.

Så sender de en TDC montør ( 3 gange ialt ) som ikke kan finde nogen
problemer af nogen slags, får oxo ny router fra CC, men det er stadig det
samme. Så prøver de at sætte uploaden længere ned til 512 kbit, det hjælper
heller ikke.

Så er næste ide at flytte fra en af deres egne centraler ( som der bliver
sagt pr. telefon ) overpå på en TDC central, men så må jeg lære at leve med
en 8mbit/768kbit, da de ikke kan trække mere end det.

Jeg er jo en rolig vestjyde, så jeg siger ok, bare det kommer til at køre
stabilt, er jeg med på det hele. Det sker så 14 dage efter, og se så, nu
kører det bare stabilt, falder aldrig mere af.

Men for at afslutte det hele ringer jeg til CC, og spør` om min upload ikke
skulle være 768kbit istedet for de 512 kbit jeg har nu, hvor svaret er: jo
den klare jeg lige for dig, så din forbindelse kommer til at køre 8048/768,
skulle være klar senere på dagen.

Jeg takker og bukker, og sidder med et lidt skævt smil, og glæder mig til
igen at kan bruge nettet som det var ment fra starten af.

Men så kommer der endnu et chok, nu har CC sat mig ned på en 4024/256 linie
istedet for at lave min upload om som jeg jo lige var blevet lovet, ringer
fluks til dem igen, og spør` hvad det nu er for noget ?!

Det måtte jeg virkelig undskylde, det var en fejl de var kommet til at lave,
men hun genbestilte så ved TDC den hastighed jeg skulle have, men fik så at
vide senere på dagen, at dene ordre ville blive udført d.10 sep af TDC.....

Jeg ved godt CC ikke kan gøre noget ved TDC, men 14 dage om at lukke op
igen, når det tog 20 min at lave den om ???

Så jeg ringede selv til TDC og spurgte om jeg kunne få deres produkt
Bredbåndscity på 15m/bit og det var der ingen problem i overhovedet hvor jeg
boede, så nu orker mit system ikke længere CC, og jeg skifter til TDC..

Så håber jeg nattesøvnen vender tilbage )

Renè

Fra : ebbe

Dato : 29-08-07 14:02

Vitokan wrote:
> [...]
> hvor jeg boede, så nu orker mit system ikke længere CC, og jeg
> skifter til TDC..
> Så håber jeg nattesøvnen vender tilbage )

Der er ikke så meget andet end at håbe,.. TDC plejer at lave kage i den, og
måske (kun måske) er det pga deres 'indsats' du har så svære kvaler med cc.
Jeg gætter lidt på at du må samme tur igennem, det er formentlig tdc, der
har leveret den forbindelse du har kørt på hidtil. Og efterhånden som som
flere og flere får bredbånd kommer der mere og mere støj, der smitter fra
ledning til ledning og nedsætter hastigheden.
--
sorry
ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-07 14:58

ebbe skriver:

> TDC plejer at lave kage i den

Sikke noget sludder.....

> Jeg gætter lidt på at du må samme tur igennem, det er formentlig tdc, der
> har leveret den forbindelse du har kørt på hidtil.

Når han er blevet flytet fra en CC central til en TDC central som CC
selv siger?

Næppe

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-07 15:25

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> crashed Echelon
writing news:46D57B51.FEE3FB4E@du.kan.finde.den:

> Når han er blevet flytet fra en CC central til en TDC central som CC
> selv siger?

Hvordan flytter de egentlig kobberet, kan TDC switche kabelføringen i
"vejskabet"? Jeg formoder der er tale om 2 fysisk forskellige centraler og
ikke blot forskellige ejerskab på udstyr i samme central.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 29-08-07 23:33

On Wed, 29 Aug 2007 15:25:08 +0000, Bjarke Andersen wrote:

> [...]
> "vejskabet"? Jeg formoder der er tale om 2 fysisk forskellige centraler og
> ikke blot forskellige ejerskab på udstyr i samme central.

Antageligvis udstyr på samme central - så tæt ligger TDCs centraler trods
alt ikke. Og da det er 8M/768k så er det nok ikke DSL udstyr i en
fremskudt central.

TDC og CC bruger sikkert udstyr fra forskellige producenter så det er ikke
sikkert de er lige følsomme for de samme ting - og TDC kan have flyttet
lidt rundt på nogle kabler - dog tror jeg ikke at de gør noget udenfor
centralen.

--
JÅH

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-08-07 08:05

Jens Åge Holm <boost@get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> ikke sikkert de er lige følsomme for de samme ting - og TDC kan have
> flyttet lidt rundt på nogle kabler - dog tror jeg ikke at de gør noget

Ok, mistænkte bare mere OPs historie i at være dårlig kobber, som er blevet
værre med tiden, fremfor defekt udstyr på centralen.

--
Bjarke Andersen

Fra : ebbe

Dato : 29-08-07 15:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ebbe skriver:

> Sikke noget sludder.....
Enten er jeg født uheldig, eller og er det dig der er heldig....
Jeg har stort set ikke oplevet andet.

> Når han er blevet flytet fra en CC central til en TDC central som CC
> selv siger?
>
> Næppe
Der har du (forhåbentlig) ret, jeg skal læse tingene noget bedre.
--
ebbe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-07 18:01

ebbe skriver:

> Enten er jeg født uheldig, eller og er det dig der er heldig....
> Jeg har stort set ikke oplevet andet.

Du er født uheldig!

Jeg har fået oprettet ADSL som kunde nummer 2 i Hadsten, fik det flyttet
til Hammel uden problemer. Min mor, min søster, min faster har jeg alle
været indblandet i installationen af. Alle forløb smertefrit uden videre
kontakt til TDC.

Min linje har været konverteret fra Bredbånd til Pro Access, til Sonofon
ADSL og tilbage til Bredbånd alt sammen på TDC udstyr. De eneste
problemer var under Sonofon med deres udstyr og servere...... (læs min
hjemmeside).

Fra : Sune Marcher

Dato : 03-09-07 13:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> ebbe skriver:
>
> Sikke noget sludder.....

Jeg har desværre personligt ikke haft andet end rod med TDC. Deres
linier er ganske vist normalt stabile, men deres support har, de gange
jeg har haft brug for det, været yderst inkompetent.

Som eksempel blev min mors forbindelse i Silkeborg uden varsel skiftet
fra PPPoE til DHCP, inklusiv ny IP adresse selvom vi havde statisk IP
(hvad der koster ekstra per måned). Så først var der en masse rod med at
finde ud af hvorfor nettet "lige pludseligt ikke virkede", og derefter
en flere måneders lang kamp for at prøve at få den gamle IP addresse
tilbage, hvilket til sidst måtte opgives.

Et andet eksempel er Silkeborg Museum, der har en professionel
bredbåndslinie (jeg er efterhånden i tvivl om hvad produktet hedder da
TDC skifter navn på det som vinden blæser, men i sin tid hed det
ihvertfald pro@ccess), hvor der bl.a. er "max 8 timer om at fixe et
problem" garanti. Vores kreditkort terminal kører over bredbånd.

I forbindelse med den raserende priskrig har TDC også besluttet at sænke
deres priser (wow!), og vi fik tilbud om at få opgraderet vores 8062/768
linie til enten 20/1 eller 8/2 - begge dele ville naturligvis medføre
skift fra ADSL til ADSL2+. Fair nok at den gamle speedstream router ikke
bare kunne firmware opgraderes, men der skulle tilsendes en ny.
Idioterne har så bare indkodet den nye router med en forkert statisk IP,
og kan ikke finde ud af at fixe den remote. Og lige midt i turist
højsæsonen.

Jeg må så tage en taxa ud til sletvej (Århus) og hente en
ny-programmeret router, til silkeborg og sætte den op, og så hjem til
århus igen. En halv time efter jeg er taget afsted er netforbindelse
super ustabil, og routeren skal genstartes hvert 20. min (og dankort
terminalen med). Efter en helvedes masse opringninger og omstillinger
finder TDC så ud af at vi skal skiftes over på en anden central - okay,
fair nok. Det tager dem så igen over en dag, og igen medfører det skift
af IP, åbenbart uden at TDC folkene er klar over det, og jeg må så igen
ringe og bede dem om at sende en nyprogrammeret router. Ham gutten jeg
til sidst fik fat i undskyldte dog også og sagde "Ja, jeg er ked af det,
men de folk der kunne finde ud af at programmere routerne remote er
rejst" - om det så passer ved jeg ikke.

Netto oplevelsen er at de "max 8 timer om at fixe et problem" blev til
næsten en uge uden internetadgang, og i sidste ende kører linien med
samme hastighed som før opgraderingen. Jeg overvejer nu om jeg igen skal
igennem omstillingshelvedet på telefon og bede om at få 20/1 istedet
(eller blive nedgraderet til 8062/768 til billigere pris), eller
overveje en anden udbyder...

Som kontrast hertil har jeg CyberCity SOLO hjemme i Århus. Startede med
en 4096/512 linie, der efter et par gratis opgraderinger er endt på
(7-9-13) klippe stabil 20/1 igennem flere måneder. Skiftet fra 8062/768
til 20/1 krævede skifte fra ADSL til ADSL2+, men hele forløbet (inkl.
router firmware update (nej, ikke ny router, men simpel update) og
whatever der skulle ordnes på centralen) tog omtrent en halv time. Okay,
har så fordelen at bo i Århus tæt på en god central, men stadig...

Har dog hørt ca. lige mange horror stories om TDC og CC, og flere om de
forskellige WiMAXX udbydere; ADSL bliver ganske rigtigt oversolgt, men
det er intet i forhold til WiMAXX :)

Fra : Hauge

Dato : 03-09-07 13:33

Hej
Sune Marcher wrote:
> Jeg har desværre personligt ikke haft andet end rod med TDC. Deres
> linier er ganske vist normalt stabile, men deres support har, de gange
> jeg har haft brug for det, været yderst inkompetent.

Vi kan *alle* fortælle rædselshistorier om enkelte udbyder, ja også om
enkelte butikker på nettet.

Mvh Hauge

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 03-09-07 16:56

> Har dog hørt ca. lige mange horror stories om TDC og CC, og flere om de forskellige
> WiMAXX udbydere; ADSL bliver ganske rigtigt oversolgt, men det er intet i forhold til
> WiMAXX :)

Min erfaring med Wimaxx, baseret på snart 2 år daglig brug af Clearwire i Kbh.området
er ellers meget god..
På 2 år har der kun været 2 sender afbrydelser på under 1 time.
Eneste problem jeg ellers har haft skyldtes et stort træ ud for mit hus.
Når det var fyldt med regnvand efter en lummer tordenbyge kunne det svække signalet
betydeligt.
Jeg løste problemet ved at flytte min modtagerboks lidt væk fra træet.

Altså med Clearwire får risikerer man lidt besvær med at finde bedst mulig
modtagerplacering.
Det vil jeg meget hellere have end tovtrækkeri med TDCteknikere.

Fra : Sune Marcher

Dato : 04-09-07 10:34

getdion@gmail.com wrote:

> [...]
> modtagerplacering.
> Det vil jeg meget hellere have end tovtrækkeri med TDCteknikere.

Godt at det virker for dig - erfaringen fra de par venner jeg har i
århus der bruger clearwire er at kapaciteten bliver oversolgt, og at
deres hastighed derfor dropper massivt i visse tidsrum.

Men det viser vel bare (og kan næppe undre nogen) at det afhænger mindst
lige så meget af hvor du bor, som hvilken ISP du bruger, om du har en
stabil internet forbindelse eller ej :)

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 04-09-07 10:58

> [...]
> af hvor du bor, som hvilken ISP du bruger, om du har en stabil internet forbindelse

Det afhænger også af hvor stor hastighed man kræver.
Jeg skulle have nævnt at min Clearwireforbindelse kun er på 380 /160 kbs.
Det er nok for mig. Og det klarer også min telefoni (viptel.dk med Sipura 2100 adapter)
100% stabilt, dog med lidt kedelig lydkvalitet.

Fra : Anders Thorup

Dato : 29-08-07 16:47

<SNIP en lang grusom historie>

Ack, lyder skidt,, jeg har selv CC med 20Mbit Solo, og jeg har simpelthen
ikke andet end problemer.
Jeg har ringet mange gange til dem, og hver gang er det minimum 30minutter i
kø før man kommer igennem.

Jeg oplever ca. de samme problemer som du beskriver med at forbindelsen lige
pludselig falder ud(No DSL Connection). CC snakker om at min upload er skyld
i problemerne.
Jeg har nu idag modtaget router nummer 3 fra dem, og har haft 1 TDC tekniker
ude og måle linien igennem.

Jeg skrev nedenstående mail til dem, og dette er mail nummer 2. Har stadig
intet svar modtaget!!!!!!

"Jeg har tidligere afsendt en mail til jer, på jeres adresse
Cybercity@cybercity.dk d. 17/07-2007 altså for over 1 måned siden. Jeg har
konstant fejl på linien læs selv de sagsnotater jeg går ud fra er taget på
mit brugernavn.

Jeg betaler 399kr om måneden for et produkt som ikke leveres, det mener jeg
ikke kan være rimeligt.
Jeg håber meget på at i viser velvilje med hensyn til en kompensation. Og
imødeser et forslag fra Cybercitys side.

Jeg har siddet i telefonkø hos både teknisk support og
fejlservice(viderstillet fra teknisk support) i utallige timer sammenlagt.
Det er en skam at jeg må konstatere at Cybercitys tidligere formidable
support er væk.

Nu kan jeg forestille mig, at jeg heller ikke med denne her mail bliver
taget seriøst, men giver det en chance da jeg synes cybercity skal have en
mulighed for at rette op på sagen.

Jeg vil mene at 14 dage fra dags dato bør være tid nok til, at Cybercity
kommer med et seriøst løsningsforslag samt en rimelig kompensation.

Sker dette ikke vil jeg betragte mit abonnement hos Cybercity som
øjeblikkeligt ophørt, og samtidig vil der blive stillet krav om
tilbagebetaling af abonnement for den tid forbindelsen har været fejlmeldt."

Ved godt det er en lang smøre. Kan jeg forvente nogen reaktion fra
Cybcercity????

Mvh
Anders

Fra : getdion@gmail.com

Dato : 29-08-07 18:54

> Ved godt det er en lang smøre. Kan jeg forvente nogen reaktion fra Cybercity????
>

> Mvh
> Anders

Cybercity, Fullrate og de andre små ADSL-leverandøren er allesammen skyldige i
vildledende markedsføring.
Ud fra alle ADSLreklamer og hjemmesider og vilkaar.pdf ser det ud til at ADSL er noget
man kan stole på.
Eneste forbehold er at man muligvis skal nøjes med lidt mindre hastighed end det lovede.

Sagen er at telefonnettet ikke er bygget til ADSL.
Det kan bruges til det, men langt fra altid.

De telefonlinier, som er uegnet til ADSL sælges alligevel ubeset. (De kunne godt bede
TDC om en linietest først, men det koster.)
De uheldige kunder som får en dårlig linie får sorteper.

Kun TDC har kendskab til hvordan telefonnettet er opbygget. De kan som regel finde
brugbare linier til deres egne kunder.

De andre må vente og håbe.....

Fra : Anders Thorup

Dato : 29-08-07 21:27

> De telefonlinier, som er uegnet til ADSL sælges alligevel ubeset. (De
> kunne godt bede
> TDC om en linietest først, men det koster.)
> De uheldige kunder som får en dårlig linie får sorteper.

Det sjove er dog, at den TDC teknikker der kom og tjekkede min linie sagde
at den var TIPTOP iorden, og burde være fuldstændig stabil.

Jeg bor ca. 300m fra centralen, så det er næppe afstanden den dør på.

Mvh
Anders

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 03-09-07 16:52

getdion@gmail.com wrote:

> Cybercity, Fullrate og de andre små ADSL-leverandøren er allesammen
> skyldige i vildledende markedsføring.

har du drukket af potten???
CyberCity = en lille ADSL-leverandør?? LOL

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Svend

Dato : 05-09-07 11:05

Rasmus M. Jensen wrote:

> har du drukket af potten???
> CyberCity = en lille ADSL-leverandør?? LOL

Well sammenlignet med tdc er de vel små ?

--
Svend

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-09-07 11:47

Svend wrote:

> Well sammenlignet med tdc er de vel små ?

så er alle jo "små"...
CC er vel den største efter TDC...?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-07 10:33

Vitokan skrev:

> nu orker mit system ikke længere CC, og jeg
> skifter til TDC..

Hæ hæ
Hans

Fra : Knud Erik Madsen

Dato : 01-09-07 22:31

Har som tidligere beskrevet i en anden tråd oplevet noget ganske lignende -
den gang var der blot talt om en ren TDC-historier uden andre udbydere
indblandet.
Jeg tror, at problemet er, at teknologien på alm. telefonliner er oversolgt
..
Der er kun at vente på, at der dukker et fiberkabel op i din nærhed.
Men surt er det at opleve, at en ellers velfungerende og hurtig forbindelse
pludselig smuldrer under fingrene på en.

Med medfølelse
Knud Erik