Thunderbird-fejl
Fra : Holst

Dato : 28-08-07 09:08

Efter at jeg fik nu computer og opgraderede min Thunderbird til 2.0.0.6,
oplever jeg indimellem følgende fejlmeddelelse, når der hentes mail:

There was an error truncating the Inbox after filtering a message
to foler 'Whatever'. You may need to shutdown Thunderbird and delete
INBOX.msf

Der er vist kun mulighed for at klikke 'ok', hvilket jeg gør, og er der
flere mails i samme sending, som skal filtreres samme sted hen, så
dukker fejlmeddelelsen igen op. Efterfølgende virker alt normalt.

Hvordan skal jeg forholde mig til en sådan fejlmeddelelse. Er INBOX.msf
en vigtig fil?

Fra : Carl Drud

Dato : 28-08-07 09:29

On 2007-08-28, Holst wrote:

> [...]
> dukker fejlmeddelelsen igen op. Efterfølgende virker alt normalt.
>
> Hvordan skal jeg forholde mig til en sådan fejlmeddelelse. Er INBOX.msf

Et muligt løsningsforslag her:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=513245

--
Carl

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-07 10:18

Den 28-08-07 10.08 skrev Holst følgende:

> Hvordan skal jeg forholde mig til en sådan fejlmeddelelse. Er INBOX.msf
> en vigtig fil?

Nej, det er en indeks-fil. Slettes den, gendannes den automatisk, næste
gang Thunderbird startes. Brug søgefunktionen i Windows til at finde
filen - OBS! Thunderbird skal være lukket, når du sletter filen.

Når du genstarter Thunderbird, så gør følgende:
Klik på Filer => Optimer mapper. Det burde forhindre at problemet opstår
igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Holst

Dato : 28-08-07 11:24

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> Når du genstarter Thunderbird, så gør følgende:
> Klik på Filer => Optimer mapper. Det burde forhindre at problemet opstår

Jeg takker for svarene.

Nu har jeg gjort det. Så får vi se, om fejlen dukker op igen.

Ved at slette .msf filen og genstarte Thunderbird, dukkede der omkring
80 mails op i min inbox, som sandsynligvis tidligere har været filtreret
til andre foldere. Så mange gange har jeg ikke oplevet fejlen.