Er ved at konfigurere en gamer PC... men h~
Fra : Brian Thomsen

Dato : 27-08-07 20:29

Hej alle

Jeg er ved at en gamer PC, men jeg har ikke konfigureret en PC i flere år,
så jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har fundet frem til følgende hos SHG
(min lokale HW pusher):

Intel Core 2 Quad Q6600 processor
Scythe Infinity SCINF-1000 CPU køler
MSI P35-NEO-Combo-F bundkort
2 x MSI NX8600GTS-T2D256EZ grafikkort (SLI)
2 x 1 GB Kingston HyperX (KHX6400D2LL/1G) RAM
Antec P182 kabinet
1 x 36 GB WD Raptor 360ADFD (10.000 rpm) SATA-I harddisk
1 x 400 GB WD Caviar 4000AAKS (7.200 rpm) SATA-II harddisk
2 x LiteOn LH-20A1S DVD-RW brændere

Jeg vil vælge at lade SHG samle PC'en, da det "kun" koster 450 kr. (pris
ialt 10.257 kr.) og jeg stoler ikke helt på mine evner til at samle sådan en
maskine. Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til ovenstående
sammensætning (både godt og skidt). Jegf mangler en PSU til kabinettet, men
jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge. jeg sigter efter en gamer PC der
larmer så lidt som muligt (uden at gå til ekstremer). På forhånd tak

/Brian Thomsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 20:33

Brian Thomsen wrote:
> Intel Core 2 Quad Q6600 processor

Det er spild af penge.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 27-08-07 21:10

> Det er spild af penge.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Flot svar, hvorfor ikke uddybe dit svar ??

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 22:45

Hagar wrote:
> Flot svar, hvorfor ikke uddybe dit svar ??

Hvorfor?

Måske man skulle sætte sig ind i hvad en gamer-PC har brug for inden man
kaster sig over at bygge en...

Jesper Poulsen

Fra : Eivind

Dato : 28-08-07 00:17

>Hvorfor?
>
>Måske man skulle sætte sig ind i hvad en gamer-PC har brug for inden man
>kaster sig over at bygge en...

Der er flere spil på vej der understøtter Quad core..
http://www.bit-tech.net/hardware/2007/07/25/overclocking_intel_core_2_quad_q6600/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 23:41

Eivind wrote:

> Der er flere spil på vej der understøtter Quad core..

CPU'en er ikke flaskehalsen ved spil. Grafikkortet er flaskehalsen.

Maskinen der er lagt op til er en grafisk arbejdsstation, ikke en gamer-PC.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-07 11:35

Eivind <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> Der er flere spil på vej der understøtter Quad core..
> http://www.bit-tech.net/hardware/2007/07/25/overclocking_intel_core_2_q
> uad_q6600/

Det skrev man osse dengang Dual Core har det nye hit og jeg har svært ved
at se spillene idag der understøtter dual core.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-07 11:39

Eivind <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> crashed Echelon writing

> http://www.bit-tech.net/hardware/2007/07/25/overclocking_intel_core_2_q
> uad_q6600/

"Gaming isn’t an area where the higher-clocked dual-core processor really
makes a telling difference because gaming performance in today’s games is
ultimately limited by the graphics card installed in the system. However,
there are an increasing number of applications that really show off some
decent performance improvements as a result of moving to quad-core."

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 28-08-07 11:21

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor?
>
> Måske man skulle sætte sig ind i hvad en gamer-PC har brug for inden man
> kaster sig over at bygge en...

Er det da ikke derfor, at Brian spørger herinde, tror du?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-07 13:00

Jesper Laursen wrote:

> Er det da ikke derfor, at Brian spørger herinde, tror du?

Jo, men så skulle han spørge _før_ han udvælger hardwaren.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 28-08-07 20:33

> Jo, men så skulle han spørge _før_ han udvælger hardwaren.

Jeg citerer:

Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til ovenstående
sammensætning (både godt og skidt)

Han spørger jo netop efter kommentarer.
Bevares jeg ved også godt, at du jo svarede ham. Dog mangler der lidt
begrundelse i dit svar. :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-08-07 07:46

Jesper Laursen wrote:
> Jeg citerer:
>
> Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer til ovenstående
> sammensætning (både godt og skidt)

Det er det jeg mener. Han har jo allerede sammensat det.

Det han har sammensat er en highend grafisk arbejdsstation.

Jesper Poulsen

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-08-07 17:03

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor?
>
> Måske man skulle sætte sig ind i hvad en gamer-PC har brug for inden man
> kaster sig over at bygge en...

Hej Jesper

Der er jo en grund til at jeg rådfører mig i denne NG! Som jeg skrev i mit
oprindelige indlæg, så vælger jeg at lade SHG bygge PC'en for mig, da jeg
ikke selv har samlet PC'er i flere år.
Mht. at sætte sig ind i sagerne, så er det jo netop det jeg er igang med. Så
jeg kan ikke umiddelbart følge dig i din udtalelse?

/Brian Thomsen

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-08-07 17:06

> Det er spild af penge.

Hvad kunne alternativet være?

/Brian Thomsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-07 18:03

Brian Thomsen wrote:
> Hvad kunne alternativet være?

Jeg vil næsten sige den billigste CPU der understøtter 64-bit
instruktionssæt. Det er ikke CPU'en der er flaskehalsen ved spil. Det
kan du også læse andetsteds i tråden.

Jesper Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 27-08-07 20:45

Brian Thomsen wrote:

> 1 x 36 GB WD Raptor 360ADFD (10.000 rpm) SATA-I harddisk

Jeg fortrød så absolut at jeg valgte ovenstående fremfor modellen
større. Med system, installerede programmer, drivere, spil og en enkelt
film der skal pakkes ud, løber du hurtigt tør. Den på 74 GB rummer bedre
hvad der er på en PC i dag. Og samlet set, er det småpenge at tage den
på 74 i stedet for 36.

> /Brian Thomsen

nicolai

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-08-07 16:46

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal pakkes ud, løber du hurtigt tør. Den på 74 GB rummer bedre hvad der
> er på en PC i dag. Og samlet set, er det småpenge at tage den på 74 i

Det er noteret... Tak

/Brian Thomsen

Fra : Esben

Dato : 27-08-07 21:11

"Brian Thomsen" <spam@brian-thomsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (min lokale HW pusher):

> 2 x MSI NX8600GTS-T2D256EZ grafikkort (SLI)

Hvorfor ikke et enkelt 8800gts i stedet?
http://xtreview.com/review202.htm

> 1 x 36 GB WD Raptor 360ADFD (10.000 rpm) SATA-I harddisk

Snup en 74 eller 150GB, når du er i gang.

> Jegf mangler en PSU til kabinettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal
> vælge. jeg sigter efter en gamer PC der larmer så lidt som muligt (uden at
> gå til ekstremer). På forhånd tak

Seasonic plejer at blive anbefalet ofte.

--
Esben

Fra : Brian Thomsen

Dato : 28-08-07 16:58

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> skrev i meddelelsen

<SNIP>

> Hvorfor ikke et enkelt 8800gts i stedet?
> http://xtreview.com/review202.htm

God pointe... Jeg har fundet Asus EN8800GTS/HTDP/640M istedet.
Det gode ved de 2 MSI 8600GTS, var at de er passiv kølet = ingen larm?

> Snup en 74 eller 150GB, når du er i gang.

Er noteret

> Seasonic plejer at blive anbefalet ofte.

Jeg fandt en Seasonic S12-550E+ (550W). Vil den være kraftig nok til at
kunne trække PC'en uden problemer?

/Brian Thomsen

Fra : Esben

Dato : 28-08-07 20:53

"Brian Thomsen" <spam@brian-thomsen.dk> skrev i en meddelelse

> God pointe... Jeg har fundet Asus EN8800GTS/HTDP/640M istedet.
> Det gode ved de 2 MSI 8600GTS, var at de er passiv kølet = ingen larm?

8800GTS kortene siger ikke alverden, og den lyd de afgiver er ikke
irriterende, så det ville ikke afholde mig fra 8800GTS.

> Jeg fandt en Seasonic S12-550E+ (550W). Vil den være kraftig nok til at
> kunne trække PC'en uden problemer?

Det burde den - jeg har nogenlunde samme hardware (mindre CPU, men den er
overclocket) på en billig 430 watt Antec.

--
Esben

Fra : Mads

Dato : 28-08-07 22:48

On Tue, 28 Aug 2007 17:58:24 +0200, "Brian Thomsen"
<spam@brian-thomsen.dk> wrote:

>Jeg fandt en Seasonic S12-550E+ (550W). Vil den være kraftig nok til at
>kunne trække PC'en uden problemer?

Ja, men du får stort set samme PSU billigere ved at snuppe
en Corsair 600W. Flere anmeldere har ihvertfald ment at
det var samme indmad.
Jeg har selv lige smækket en Corsair 600W i et Antec P182
sammen med en E6600 og det er den meste stille PC jeg endnu
har bygget. En svag summen, det er alt.

mvh Mads