Hvilken billig laserprinter (s/h) kan anbe~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 26-08-07 13:34

Hej.

Jeg ved, at spørgsmålet er lidt trivielt og sikker er besvaret
utallige gange før.

Nyt kommer imidlertid til, noget forsvinder og priser ændres hele
tiden.

Med 'billig' er det en samlet vurdering - gerne billig i indkøb,
men også i brug.

Størrelsen tæller også lidt. Den skal stå på bordet ved siden af
skærmen og der er ikke specielt megen plads. Den gamle var en
lille OKI, men den er nu skrottet (slidt op).

Printbehovet pr. dag er vel 5-25 sider.

Jeg er lidt spændt på, hvad du evt. vil anbefale/foreslå?

TIA

Venlig hilsen

Henning
catline999@edb.dk

Evt. e-mail, så skal cifrene undlades!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 07:20

Henning Kampmann wrote:

> Jeg er lidt spændt på, hvad du evt. vil anbefale/foreslå?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185374

Den er platformsuafhængig.

Jesper Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 27-08-07 09:26

Jesper Poulsen wrote:

> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185374
>
> Den er platformsuafhængig.

Det er godt nok blevet billigt, ~900,- for laserprinter med 16 mb ram og
netværks-interface.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 10:20

Nicolai wrote:
> Det er godt nok blevet billigt, ~900,- for laserprinter med 16 mb ram og
> netværks-interface.

PostScript oveni købet. Og toneren vælter heller ikke budgettet.

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 27-08-07 23:51

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> PostScript oveni købet.

Kun med Mac.

> Og toneren vælter heller ikke budgettet.

Den medfølgende er til gengæld kun kvart fyldt.

--
Esben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-07 00:26

Esben wrote:
> Kun med Mac.

PostScript er et standardsprog, så derfor vil det virke med alle
operativsystemer.

Feks. Linux:
http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Lexmark-E120n

> Den medfølgende er til gengæld kun kvart fyldt.

Havde du forventet andet til den pris?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 18:54

> Det er godt nok blevet billigt, ~900,- for laserprinter med 16 mb ram og
> netværks-interface.

Hvad kan man med netværks interfacet?
Kan printeren stå hvor jeg har internet ind i huset i et teknikskab (der er
ingen computer i skabet) ?

Jeg har et kabelrouter efter modemet og så har jeg en trådløs router efter
den kablede router.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-08-07 19:12

On Mon, 27 Aug 2007 19:53:30 +0200, "Flemming" <test> wrote:

>Hvad kan man med netværks interfacet?

>Kan printeren stå hvor jeg har internet ind i huset i et teknikskab (der er
>ingen computer i skabet) ?

Printeren behøver ingen computer, så den kan udmærket stå i
teknikskabet hvis det passer dig...

>Jeg har et kabelrouter efter modemet og så har jeg en trådløs router efter
>den kablede router.

Du mener formentlig kabelmodem og router - Printeren skal forbindes
til den trådløse router...

Og derefter er det såmæn kun at installere driveren på de lokale
computer...

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 21:38

Jeg har kabelmodem > kabelrouter > 3 stik i huset > hvoraf et stik har en
trådløs router.

> Du mener formentlig kabelmodem og router - Printeren skal forbindes
> til den trådløse router...

Er der godt nok trådløs modtager til trådløst netværk i printeren ?