Printer søges - lille, blæk, primært sort/~
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 10:15

Hej,

Vi søger en lille printer, som vi primært vil bruge til sort/hvid udskrift
en gang imellem.
Vi vil ikke have en laser.

Hvis det er en farve printer, så skal det være sådan, at vi printeren kan
fungere med den sorte farvepatron UDEN farvepatroner isat (da
farvepatronerne ofte tører ud og vi vil jo ikke bruge farve).

Håber I har nogle anbefalinger

mvh Flemming

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-08-07 11:39

Flemming wrote:
> Vi vil ikke have en laser.

Hvorfor vil I ikke have en laser?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 19:37

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor vil I ikke have en laser?

Har en allerede.
Vil af med den.

- strømforbrug
- miljø uvenlig 'luft'
- dyrr patron (ca. 600 kr)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-08-07 19:44

Flemming wrote:
> - strømforbrug

Man slukker for det udstyr man ikke bruger.

> - miljø uvenlig 'luft'

Er den _så_ gammel?
Moderne laserprintere skader mindre end en dieselbil med partikelfilter
og katalysator. Og når man ikke udskriver 1000-vis af sider hver dag, så
er der ikke noget skadeligt ved sådan en.

> - dyrr patron (ca. 600 kr)

Du skal ikke regne med at en blækprinter er billigere, tværtimod. En
laserprinter tørrer feks. ikke ud. En laserprinter skal ikke renses
igennem med en dyr udskrift i ny og næ.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 06:10

> Er den _så_ gammel?

hp laserjet 3100

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-08-07 18:26

Flemming skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Vi vil ikke have en laser.

Og hvorfor ikke ?

Hvis I kun printer ud engang imellem, så risikerer en blækprinter
at tørre ud.

Det gør en laser ikke - og de fåes ned til omkring 700 kr og
giver betydelig billigere print pr side og bedre kvalitet, så
længe vi snakker "kun sort/hvid"....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 19:39

> Og hvorfor ikke ?

se forrige email fra mig

herudover glemte jeg at nævne, at laser fylder.

Vi skal bruge en lille printer.

INGEN IDEER ???

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-08-07 19:46

Flemming wrote:
> herudover glemte jeg at nævne, at laser fylder.

Så er det godt nok en gammel laserprinter I har.

> INGEN IDEER ???

Nope. Skrottede to blækprintere til fordel for en laserprinter - det er
det bedste køb jeg har gjort til dato.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-08-07 20:46

"Flemming" <test> skrev i en meddelelse

> se forrige email fra mig
>
> herudover glemte jeg at nævne, at laser fylder.
>
> Vi skal bruge en lille printer.
>

> INGEN IDEER ???

Jeg tror ikke, at du kan finde en printer, som fungerer uden at
farvepatronen/patronerne er isat. Så med det krav, bliver det svært at
anvise noget brugbart.

Kurt

Fra : Jan Nielsen

Dato : 27-08-07 00:10

Kurt B. Andersen skrev:
> Jeg tror ikke, at du kan finde en printer, som fungerer uden at
> farvepatronen/patronerne er isat. Så med det krav, bliver det svært at
> anvise noget brugbart.
Min gamle Lexmark Z705 kører da fint selvom en af de 2 patroner mangler,
om det så er farve eller sort.

Den er tilgengæld gammel og langsom, så nok ikke et forslag til OP.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 07:37

Flemming wrote:
> herudover glemte jeg at nævne, at laser fylder.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185374

Du får ingen blækprintere der kan måle sig med den der, hvad økonomi angår.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-07 18:51

> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185374
>
> Du får ingen blækprintere der kan måle sig med den der, hvad økonomi
> angår.

min kone er obs på, at man ikke skal bruge laser , da der kommer ozon osv.
ud som skader husets miljæ, skaber astma for børnene osv.

så ovenstående printer duer jo heller ikke så...... vel ?

.... det var i radioen for nyligt med de farlige laserprintere......

derfor søger vi en blækprinter..... ja..

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 20:25

Flemming wrote:
> min kone er obs på, at man ikke skal bruge laser , da der kommer ozon osv.
> ud som skader husets miljæ, skaber astma for børnene osv.

Sikke noget vrøvl. Ovenstående var aktuelt for 15-20 år siden.

> ... det var i radioen for nyligt med de farlige laserprintere......

Ja, hvis I udskriver 500 sider hver dag.

> derfor søger vi en blækprinter..... ja..

Den er for dyr til jer.

Jesper Poulsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-08-07 15:55

> Sikke noget vrøvl. Ovenstående var aktuelt for 15-20 år siden.

> Ja, hvis I udskriver 500 sider hver dag.

> [...]
Jesper jeg er ked af at måtte sige det men du følger ikke med, en
Australs undersøgelse har for nyligt fundet ud af at det at side ved
siden af en laserprinter svarer til at sidde ved siden af en ryger,
passiv rygning er altså ikke sundt
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-07 16:07

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Jesper jeg er ked af at måtte sige det men du følger ikke med, en

Jo, jeg følger fint med. Den undersøgelse er lavet på et ret tyndt grundlag.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-07 16:18

Jesper Poulsen wrote:
> Jo, jeg følger fint med. Den undersøgelse er lavet på et ret tyndt grundlag.

http://www.lbl.gov/today/2007/Aug/02-Thu/indoor-air.html

Jesper Poulsen