Danica White
Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 22-08-07 18:54

De 5 danske søfolk ombord på coasteren Danica White, er blevet frigivet af
deres bortføre de somaliske muhamedanske pirater efter 85 dage. Jeg kunne
forstå det var 5 dage, og ikke næsten 3 måneder jeg venter en fyldestgørende
forklaring fra udenrigsministeren.

Jeg har ikke forståelsen for der er folk herinde der mener 3.
verdensfremmede skal være medejer af Danmark.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-07 20:24

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har ikke forståelsen for der er folk herinde der mener 3.
> verdensfremmede skal være medejer af Danmark.
Da Algeriet kidnappede britiske søfolk o. 1790 , sendtes Nelsons krigsskibe
til at bombardere hovedstaden og så slap man de fangne briter fri.

Somaliregeringen havde uden løsesum sluppet danskerne fri, hvis vi havde
lånt hangarplads af vor allierede USA og vi derefter havde bombet
Somali-hovedstaden, Mogadishu.

Man forhandler ikke med terrorister, hvis ikke man er rablende sindsyg .

Når dansk regering holder hånden over en terrorist der har nedkastet våben
til indiske "frihedskæmpere" dvs mordere mod tilfældige civile,
så skader det respekten for Danmark mere end vi gavnes af al ulandshjælp og
sports og kultursejre.
Vi sku udlevere terroristen, og Somali-myndighederne sku ha bombet de
landsbyer, der var involveret i sørøveriet - for ikke at få
regeringskontorerne bombet af os, i kontortiden (eller boliger til de
højstlønnede statsansatte)

Måske en våbenkaster er under bagatelgrænsen for et rigt land som Danmark,
men 8 søfolk er en sag for Cirkus Mili, der så omsider kunne have gjort
gavn.
Trusler om bombning ville nok ku have gjort jobbet, hvis der var respekt om
os/EU som konsekvente..

Apropos bombning o. 1800 så skal vi snart til at fejre de dygtige briters
bombardement ind over voldene i 1807, og fordi de poppet britisk historiker
har kaldt sit lands bomber for "verdens første terror mod civile" så er det
vinklen i vor universitetsforskning ved fejringen.

Sandheden er at Fr6 førte dobbelt spil og var allieret med Napoleon men
holdt sig gode venner med briterne ved at lade dem få bombetriumf og flåde.
Vi kunne sagtens have holdt by og flåde, som vi gjorde mod svenskerne i
1659.

1695 bombede FRankrig Belgiens hovedstad BRuxerlles langt alvorligere og de
overgav sig ikke.
Da Nordstaterne bombede Vicksburg gravede man sig tre etager ned under
kælderne og holdt ud indtil ingen mad. Vi var sølle og slatne.