et par newbie spørgsmål
Fra : JKooL

Dato : 09-07-01 18:27

hej jeg har lige et par spørgsmål (jeg er lige begyndt på java så prøv at
holde latteren inde :)

1. Hvordan ændrer man baggrundsfarven i en applet?

2. Hvordan laver man en string om til integer?

3. Hvordan læser man f.eks. KUN 4. bogstav i en string?

Greetz from
MuMBoZ

Fra : Karsten

Dato : 09-07-01 18:46

In article <OKl27.187$%i7.12125@news.get2net.dk>, "JKooL" <none@none.com>
%n wrote:

> hej jeg har lige et par spørgsmål (jeg er lige begyndt på java så prøv
> at holde latteren inde :)
>
> 1. Hvordan ændrer man baggrundsfarven i en applet?

Hmm... afhænger jo lidt. Hvis du bruger JFrame, kan du jo passende bruge
setBackground(farve)

> 2. Hvordan laver man en string om til integer?

Kan gøres sådan her: new Integer(din_string_værdi).intValue()

> 3. Hvordan læser man f.eks. KUN 4. bogstav i en string?

String.charAt(4)

--
/Karsten

Fra : The MaXx

Dato : 09-07-01 22:39

> Kan gøres sådan her: new Integer(din_string_værdi).intValue()

Er det ikke lettere at gøre sådan her:

int i = Integer.parseInt(din_string_værdi);

The MaXx

Fra : Daniel-San

Dato : 10-07-01 15:25

> Er det ikke lettere at gøre sådan her:
>
> int i = Integer.parseInt(din_string_værdi);

Det er vel nogenlunde det samme... Der skal bare huskes at lave en
"try-catch".

WOLLA!