Ferramol?
Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-08-07 12:54

Tak til jer, der fortalte, at man ikke behøver give 175 kr for 1 kg
ferramol!
"De små foderstoffer" tager 1050 kr. incl. moms for 25 kg = 42 kr pr kg.

Så vi er gået nogen stykker sammen om en sæk, og til den pris spreder man jo
selvsagt lidt mere rundhåndet - så efter 3 dage var ingen snegle at se.
Før Ferramolen var jeg _nede_ på at samle ca 25 stk. henholdsvis morgen og
aften foruden dem, der selv gik i fælderne med gær/sukkervand - jeg havde
for længst opgivet at regne sammen, da jeg rundede de ca 6000 stk i
forsommeren.
Lykken var fuldkommen!

MEN så skrev nogen i gruppen, at sneglene er væk for i år... så nu har jeg
brug for at vide, om de generelt er væk, eller om det vitterligt er
Ferramolen, der har været så effektiv?
Jeg har spurgt to personer, som stadig har dem.

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 26-08-07 16:20

Hej Inger

> MEN så skrev nogen i gruppen, at sneglene er væk for i år... så nu
> har jeg brug for at vide, om de generelt er væk, eller om det

I min have er der samme snegleaktivitet i øjeblikket som der
har været hele sommeren, så de er ikke generelt væk.

--
Mvh Max

Fra : Ole Christiansen

Dato : 27-08-07 08:32

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ferramolen, der har været så effektiv?
> Jeg har spurgt to personer, som stadig har dem.

De er ikke generelt væk. Du har været dygtig/heldig at få fjernet dem.
Vi har masse her på vestegnen. Nu er det tid til at kigge efter æggene;
http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/skade_og_nyttedyr/212.html

--
Ole

Fra : JesperB

Dato : 28-08-07 13:16

On Aug 26, 1:54 pm, "Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDE...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> Ferramolen, der har været så effektiv?
> Jeg har spurgt to personer, som stadig har dem.

Min (nedslående) erfaring er, at de kommer igen om en 14 dages tid,
når Ferramol'et er ædt/opløst af regn. Æggene bliver jo ikke ødelagt
af Ferramol, så helt væk kommer sneglene aldrig.
Men nu har du jo så rigeligt med det blå stads, til at holde sneglene
fra døren sommeren ud.

Jesper

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-08-07 13:49

"JesperB" <jesperb@gmail.com> skrev i en meddelelse

Min (nedslående) erfaring er, at de kommer igen om en 14 dages tid,
når Ferramol'et er ædt/opløst af regn. Æggene bliver jo ikke ødelagt
af Ferramol, så helt væk kommer sneglene aldrig.
Nej, det havde jeg heller ikke regnet med, og der vil nok osse fra tid til
anden snige sig nogen ind fra det grønne område, jeg bor op ad.

Men nu har du jo så rigeligt med det blå stads, til at holde sneglene
fra døren sommeren ud.
Ja da

Hilsen Inger