ereg_replace
Fra : Sinkbæk

Dato : 09-07-01 17:50

Hej!

Hvodan skal jeg få ereg_replace til fjerne alle " og erstatte dem med ' ?

$tekst = ereg_replace(" " ", " ' ", $tekst);

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-07-01 18:09

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> writes:

> Hvodan skal jeg få ereg_replace til fjerne alle " og erstatte dem med ' ?
>
> $tekst = ereg_replace(" " ", " ' ", $tekst);

Jeg vil gætte på at du skal escape dine ''er og "'er og fjerne de
mellemrum du har, hvis det da ikke er et krav at der skal være
mellemrum omkring et " for at det bliver udskiftet, så det bliver
til:

$tekst = ereg_replace("\"", "\'", $tekst);

Men se også:
<http://php.net/manual/en/function.str-replace.php>, som måske (?) er
lidt mindre kompliceret at gå til.

--
Jacob
The real world is a special case.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-07-01 18:48

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote in message

> Hvodan skal jeg få ereg_replace til fjerne alle " og erstatte dem med ' ?
>
> $tekst = ereg_replace(" " ", " ' ", $tekst);

$tekst = ereg_replace(" \" ", " ' ", $tekst);

Jeg har "escaped" din ene " .
Den backslash betyder "Hey, det næste tegn er godt nok et specialtegn, men
det er det ikke meningen det skal være."
I dette tilfælle: "Hey, jeg ved godt at gåseøjn afslutter strengen. Men
strengen skal altså ikke slutte her, jeg vil have rigtige gåseøjn med i
strengen:"

Jeg ville dog bruge str_replace i stedet, der er slet ingen grund til at
fyre op i regexp. Jeg går ud fra at mellemrummene var for læsbarhedens
skyld, så de er fjernet i dette eksempel[1] :
$tekst = str_replace('"', '\'', $tekst);

[1] Hvis du har svært ved at se det, så vil det sikkert hjælpe at vælge
"View -> Text Size -> Fixed" (oversæt evt. selv til dansk). (Jeg kan se du
bruger OE5.5.)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Christian Iversen

Dato : 09-07-01 22:56

> [...]
> I dette tilfælle: "Hey, jeg ved godt at gåseøjn afslutter strengen. Men
> strengen skal altså ikke slutte her, jeg vil have rigtige gåseøjn med i

I den forbindelse skal det i øvrigt siges at PHP er et af de få sprog
der forstår pop-smarte pædagogiske bemærkninger

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]
Flawless.Dk: [http://domains.flawless.dk]