skrive indhold til txt via adressefeltet
Fra : Rasmus

Dato : 27-08-07 19:46

Hej

Det er vel muligt, at skrive til via en txt fil på serveren ved at
skrive indholdet i adressefeltet ?

Såsom www.whatever.dk/submit.php?navn=test?score=2

Og så vil score.txt simpelthen indeholde

"navn score
navn score"

Hvordan kan dette nemmest gøres ?
Rasmus Badstue
www.rasmusbadstue.info

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 27-08-07 20:57

On Mon, 27 Aug 2007 20:45:46 +0200, Rasmus <dygg@tii.dk> wrote:

> [...]
>skrive indholdet i adressefeltet ?
>
>Såsom www.whatever.dk/submit.php?navn=test?score=2
>
>Og så vil score.txt simpelthen indeholde

Der bør nok være mere test af data end jeg laver her i eksemplet (Folk
kan f.eks. kalde dit script med newline, og så kan de skrive i
linierne under "deres egen").

Men jeg tror du leder efter noget ala.:

<?
$navn = $_REQUEST["navn"];
$score = $_REQUEST["score"];

// Brug evt \r\n i stedet for \n, hvis du kører på Windows.
$line = $navn." ".$score."\n";

// Simpel kontrol om nogen prøver at indtaste forkert data.
if (!is_numeric($score)) {
exit;
}

$filename = "score.txt";
if (file_exists($filename) && is_writable($filename)) {
$fp = fopen("score.txt","a");
fwrite($fp,$line);
fclose($fp);
}
else {
print "Enten eksisterer filen ikke, ellers er den ikke skrivbar for
PHP/Apache brugeren.";
}
?>
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Rasmus

Dato : 27-08-07 22:18

> [...]
> }
> else {
> print "Enten eksisterer filen ikke, ellers er den ikke skrivbar for

Det lyder meget spændende .. Prøver jeg lige.

Men hvilken url skal man skrive før data bliver skrevet i txt filen ?

Jeg kan vel ikke bruge url eksemplet jeg skrev i første indlæg ?

Rasmus Badstue
www.rasmusbadstue.info

Fra : Birger

Dato : 28-08-07 10:58

"Rasmus" <dygg@tii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indholdet i adressefeltet ?
>
> Såsom www.whatever.dk/submit.php?navn=test?score=2
>
> Og så vil score.txt simpelthen indeholde

Det er kun første parameter der begynder med ? - efterfølgende skal starte
med & :
www.whatever.dk/submit.php?navn=test&score=2

Birger

Fra : Rasmus

Dato : 28-08-07 13:07

> Det er kun første parameter der begynder med ? - efterfølgende skal starte
> med & :
> www.whatever.dk/submit.php?navn=test&score=2
>
> Birger

Super mange tak birger! Nu virker det :)

Og tak til martin også!

Hvis andre er interesseret i det lille lille "script" skriver i bare..

Rasmus Badstue
www.rasmusbadstue.info

Fra : Birger

Dato : 28-08-07 23:14

> [...]
>
> Og tak til martin også!
>
> Hvis andre er interesseret i det lille lille "script" skriver i bare..

Velbekomme ;>)