Hjælp ang. password og brugernavn til inte~
Fra : CHS

Dato : 26-08-07 20:40

Håber det er den korrekte gruppe til mit spørgsmål...

Jeg står normalt for al opsætning af PC og internet forbindelse hos
min nærmeste familie.

Min far har hjmme en TDC ADSL forbindelse. Han er imidlertid nu i
SydFrankrig i lejet hus, hvor der langt om længe er kommet en
internetforbindelse.

Damen, der har fået den opsat ved desværre hverken fra eller til - og
min far er just heller ikke ekspert, men er dog ikke helt tabt bag en
dør....

Han vil nu gerne bruge denne internetforbindelse på sin bærbare PC med
trådløst og alm. netkort, som han altid har med på sine ferier.

Han har spurgt ejerinden af huset om hvilken type forbindelse det er,
men hun ved som sagt hverken fra eller til - hun er et håbløst IT
tilfælde :)

Ejerindens bekendte har imidlertid lige været forbi i dag og fortalt
min far, at han bare skal bruge sit password og brugernavn fra sin TDC
ADSL forbindelse hjemme fra Danmark for at koble sig på. Han havde
ihvert fald brugt sit password og brugernavn til sin TDC forbindelse
hjemme fra og det virkede fint for ham.

Min far sender mig så en sms, hvor han spørger om jeg gider tage hjem
til ham og finde hans TDC ADSL brugernavn og password hjemme.
Jeg fatter minus af hans besked og den mand, der har fortalt ham, at
man kan logge på med et brugetrnavn og password fra en TDC forbindelse
hjemme i Danmark må være skudt i hovedet, at tro det virker på en
forbindelse hos en fransk udbyder i Frankrig - men min far insisterer
på, at det er korrekt, at at han skal bruge sit brugernavn og
password.

Jeg orker ikke tage 30 KM hjem til hans PC hjemme for dette, når jeg
99.999% sikkert ved, at det er noget vrøvl - kan nogle herinde ikke
lige bekræfte mig i, at det er noget sludder - og at det svarer til,
at min pinkode på mit Masterkort i Danmark tilfældigt skulle kunne
virke soim pinkode for en franskmands American Express i Paris ?!?

Mit bud er, at der er tale om en åben forbindelse uden kode til, aå
uanset, vhad du indtaster for brugernavn og password, så virker det
bare - kan ikke se det kan være andet end dette ?

Hvad er Jeres bud - kan som sagt ikke engang fortælle, hvilken udbyder
og vhilken type forbindelse, der er tale om - da jeg intet konkret kan
få vide fra damen, der købte forbindelsen. Jeg sidder i Danmark og min
far i det lejede hus i SydFrankrig......

Vil sms'esse ham Jeres svar, så han kan blive overbevist om, at det er
noget sludder, at password og brugernavne for en dansk forbindelse kan
virke for en fransk forbindelse......TDC tilbyder vel for pokker ikke
særlige IT løsninger til udenlands danskere i Frankrig - og selvom de
gør, så er der da for hulen tilknyttet et andet brugernavn og
password....FORHÅBENTLIGT :)

Tak for hjælp !

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-07 21:23

CHS skriver:

> Tak for hjælp !

De fleste internetforbinelser virker i dag vha en router ude hos
slutbrugeren. Her kobler man sig op enten trådløst eller vha kabel og
behøves intet password til forbindelsen.

Det han har brug for password til er nok sin egen mailkonto.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Poul Erik

Dato : 26-08-07 21:33

> Han vil nu gerne bruge denne internetforbindelse på sin bærbare PC med
> trådløst og alm. netkort, som han altid har med på sine ferier.

Du kan da spørge ham om han kan komme på internet uden password og måske
skal bruge TDC ADSL brugernavn og password til at hente og sende post via
hans TDC mail server.

Mvh. - Poul Erik

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 26-08-07 22:31

CHS <claus.henrik.seifert@gmail.com> enriched usenet with:

> [...]
> få vide fra damen, der købte forbindelsen. Jeg sidder i Danmark og min
> far i det lejede hus i SydFrankrig......

Det kunne være Universal Internet:
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_ui

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : CHS

Dato : 26-08-07 23:03

On Sun, 26 Aug 2007 23:30:48 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>CHS <claus.henrik.seifert@gmail.com> enriched usenet with:

>Det kunne være Universal Internet:
>http://erhverv.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_e_int_ui

Kan nu se, at der står man tager sit eget TDC password med sig verden
rudnt - men så er det jo stadig ikke min fars password, men damens
password fra Danmark, der skal anvendes - så dette kan heller ikke
være forklaringen.......desværre :)

Tror KUN forklaringen kan være IT uvidehed og begrebs forvirring, som
langt de fleste IT analfabeter lider af - det gør selv IT eksperter
ind imellem også i svage øjeblikke

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : CHS

Dato : 26-08-07 22:55

Tak for svar og forsøg på hjælp.
Jeg er desværre ikke i telefonisk kontakt med ham, der loggede på med
sit eget password og brugernavn fra TDC af. Jeg konkluderer, at der
ganske enkelt er tale om et trådløst åbent netværk uden password
spærring. Og jeg antager også, som en anden her i tråden, at manden
blot forveksler internet med det at koble sig op på eget mail
server....

Men den med TDC Universal internet var også en mulighed, men kvinden i
huset har næppe opsat en erhvervsløsning som sin første
internetløsning - selvom hendes fornemste gæst af og til er en gammel
kending af erhverslivet, en dame uden efternavn men med fornavnet
Margrethe :)

Venlig hilsen/Best regards
CHS