Bundkort brændt af
Fra : Lars & Jane

Dato : 22-08-07 15:20

Hjælp mit gamle sokket A, k7vt4a pro bundkort kunne ikke mere.. kan sikkert
nemt skaffe et andet sokket A, da de jo er et forældet system, men hvordan
kan jeg redde windows xp pro hdèn uden at omformatere, den kan jo ikke finde
ud af at boote med et andet bundkort, som ikke er magen til eller hvad ???
Mvh Lars...

Fra : Hans

Dato : 22-08-07 15:27

Lars & Jane wrote:
> [...]
> omformatere, den kan jo ikke finde ud af at boote med et andet
> bundkort, som ikke er magen til eller hvad ??? Mvh Lars...

Med mindre at du kører Raid, så er VIA-chipsættet ganske fredeligt på dette
punkt, så du kan roligt skifte til f.eks. nForce eller Intel og nøjes med en
repair af din XP.

Hans

Fra : Lars & Jane

Dato : 22-08-07 16:28

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Med mindre at du kører Raid, så er VIA-chipsættet ganske fredeligt på
> dette punkt, så du kan roligt skifte til f.eks. nForce eller Intel og
> nøjes med en repair af din XP.
>
> Hans

Jeg kører ikke raid, bare en gammel 160gb P-ata disk, vil det sige at når
jeg har et andet bundkort ( asus P5LD2-VM ) processor og ram til at ligge og
flyde, med intel chipsæt, kan jeg bruge den og så bare køre en rep. og så er
det det ?
Mvh Lars...

Fra : Hans

Dato : 22-08-07 16:34

Lars & Jane wrote:
> [...]
> når jeg har et andet bundkort ( asus P5LD2-VM ) processor og ram til
> at ligge og flyde, med intel chipsæt, kan jeg bruge den og så bare

Ja - Der der endda gode chancer for at din gamle installation booter uden
problemer på den nye hardware, da begge bundkort anvender en standard
IDE-Controller.

Hans