Stille tastatur
Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-08-07 20:45

Inspireret af tråden om et lille tastatur, så efterlyser jeg et stille
tastatur.

Det skal bruges til alm. tasteri men også til spil. Numerisk pad skal
være til stede. Jeg har googlet lidt omkring og der er flere der
anbefaler Thinkplus Enhanced Performance fra IBM/Lenovo. Er der nogle
her der kan sige lidt om det?

Det er specielt min mellemrumstast der har det med at lave. Jeg har
indtil videre forsøgt med 3-4 forskellige tastaturer, men de larmer alle
lige meget.

Hilfe :)

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-08-07 21:30

Hej!

Mikael Schøler wrote:

> Inspireret af tråden om et lille tastatur, så efterlyser jeg et stille
> tastatur.

Umiddelbart vil jeg anbefale dig at kigge på Logitech DiNovo MX1000. _Kanon_
lækkert tastatur + mus og efter min mening lydsvagt. Det er med samme type
taster som på bærbare og helt flat.

Eneste ulempe er prisen - et sæt koster 1300,- lige pt. :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ad Infinitum

Dato : 19-08-07 21:55

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er specielt min mellemrumstast der har det med at lave. Jeg har indtil
> videre forsøgt med 3-4 forskellige tastaturer, men de larmer alle lige

Smil tror at hvis det skal være helt tyst, så er muligheden noget jeg så for
nogle år siden.

Det var et optisk tastatur i alvårlig forstand. På bordet stod der en lille
lys kanon som lavede et billed af tastaturet på skrivebordet, så trykkede
man bare på det feldt på skrivebordet som man nu ville bruge og så skrev den
det man trykkede på på skærmen. Jo jo men om det er til at skaffe eller det
er gået i glemmeposen igen det kan jeg ikke svare på. Et lille pluds er vel
at når man slukker for computeren ja så forsvinder tastaturet også ;-0

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-08-07 22:08

On 19 Aug., 22:55, "Ad Infinitum" <n...@nop.dk> wrote:

> [...]
> at når man slukker for computeren ja så forsvinder tastaturet også ;-0

hehe ja jeg har også set visse steder man kan få sådan et gummiagtigt
tastatur. Det er ikke lige en mulighed.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 19-08-07 22:08

On 19 Aug., 22:29, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> [...]
> taster som på bærbare og helt flat.
>
> Eneste ulempe er prisen - et sæt koster 1300,- lige pt. :(

Puh det er dyrt. Kan man få tastaturet uden mus?

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-08-07 22:34

Hej!

Mikael Schøler wrote:
> Puh det er dyrt. Kan man få tastaturet uden mus?

Har jeg ikke set. Iøvigt, prisen har du jo alligevel glemt en uges tid fra købet

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 23:14

Mikael Schøler wrote:
> [...]
>
> Det er specielt min mellemrumstast der har det med at lave. Jeg har
> indtil videre forsøgt med 3-4 forskellige tastaturer, men de larmer

Et Logitech UltraX Media Keyboard.
Det koster vist 300 kr.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-08-07 07:41

On Aug 19, 11:33 pm, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> Hej!

> Har jeg ikke set. Iøvigt, prisen har du jo alligevel glemt en uges tid fra købet
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Aaah men der er jo ikke numerisk tastatur med. Jo hvis man køber det
der uuuuunderlige med hvor det hænger på ved siden..

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-08-07 08:42

Hej!

Mikael Schøler wrote:
> Aaah men der er jo ikke numerisk tastatur med. Jo hvis man køber det
> der uuuuunderlige med hvor det hænger på ved siden..

Jo, det medfølger til den pris jeg nævnte. Og så er det jo samtidigt en
feature (efter min mening), at man ikke skal have det stående hvis man
ikke bruger det.

Mit ligger vist i skabet et sted og brokker sig over, at det ikke er
forbundet

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-08-07 07:44

On Aug 20, 12:13 am, "Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

> Et Logitech UltraX Media Keyboard.
> Det koster vist 300 kr.

Det ser umiddelbart godt ud, men denne test roser det ikke ligefrem:

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=5543

Mikael

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 20-08-07 07:57

"Mikael Schøler" <schoeler@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Et Logitech UltraX Media Keyboard.
> Det koster vist 300 kr.

Det ser umiddelbart godt ud, men denne test roser det ikke ligefrem:

> [...]

Jeg tror egentlig det var dette Steen F. mente:

Fra : Jens G

Dato : 20-08-07 08:05

On Sun, 19 Aug 2007 21:44:54 +0200, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>Inspireret af tråden om et lille tastatur, så efterlyser jeg et stille
>tastatur.

Jeg bruger et keyboard fra Zitech, som de desværre ikke fører mere,
men det er som dette:
http://www.btc.com.tw/english/2-7-25keyboard.htm

Måske forhandles det af andre butikker i DK?

Det har taster som på en bærbar, så det er ikke meget det siger. Men
ellers er layoutet som på et normalt keyboard.

Kvaliteten er måske ikke så god, for det første jeg fik holdt ikke
længe før nogle at tasterne begyndte at svigte. Men Zitech byttede
uden diskussion, og det andet har snart holdt et par år uden
problemer.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-08-07 08:41

On Aug 20, 8:56 am, "Karl Erik Nielsen"
<karl.erik.niel...@nospam.gmail.com> wrote:

> Det ser umiddelbart godt ud, men denne test roser det ikke ligefrem:

> [...]

Aaaaaah ok. Ja det ser ret okay ud. Jeg er dog ikke meget for de
anmeldelser folk giver- træge knapper og knapper der kan gå i stykker
(jaja ved man skal tage edbpriser-anmeldelser med et gram salt)..

Jeg kigger videre :)

MIkael

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 13:25

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> anmeldelser folk giver- træge knapper og knapper der kan gå i stykker
> (jaja ved man skal tage edbpriser-anmeldelser med et gram salt)..

Jeg har det selv. Det er et helt okay tastatur. Det bedste jeg har haft.
Og hvis det kun holder 3 år, ja så har det jo ike været så dyrt.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-08-07 08:43

On Aug 20, 9:05 am, Jens G <nospam061...@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
> længe før nogle at tasterne begyndte at svigte. Men Zitech byttede
> uden diskussion, og det andet har snart holdt et par år uden

Hej Jens,

Lækkert tastatur, men jeg er ikke meget for at det lyser :)

Mikael

Fra : Michael

Dato : 20-08-07 22:28

Logitech Dinovo er temmelig stille i forhold til alt andet. Desværre synes
jeg ikke deres bluetooth fungerer.

Logitech UltraX har samme opbygning, og et lækkert tastatur, men larmer nok
ligeså meget som andre tastaturer.

Det er 1. udgaverne jeg omtaler. De er vist begge kommet i flere versioner,
som jeg ikke har kendskab til.

Fra : Autocadster

Dato : 20-08-07 22:44

Mikael Schøler formulerede spørgsmålet:
> Det skal bruges til alm. tasteri men også til spil. Numerisk pad skal være
> til stede.

Hvad med et
http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard_mice_combos/devices/134&cl=dk,da

Har et sådan og er yderst tilfreds, har dog købt mig en Logitech MX™
Revolution, som så er en super fed mus... syntes jeg

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-08-07 09:45

On Aug 20, 11:44 pm, Autocadster <autocads...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Har et sådan og er yderst tilfreds, har dog købt mig en Logitech MX™
> Revolution, som så er en super fed mus... syntes jeg

Det ser lækkert ud, men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg blive
total bims af at numeriske pad er separat. Er det ikke svært at holde
styr på når man spiller?

Mus har jeg, så det er ikke aktuelt :) Desuden er jeg venstrehåndet,
så er det så som så med gode mus :)

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 14:14

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> styr på når man spiller?
>
> Mus har jeg, så det er ikke aktuelt :) Desuden er jeg venstrehåndet,

Prøv nu bare et Logitech UltraX Media Keyboard til 174 kr.
Du bliver positiv overrasket.