Udløbet salgsaftale med ejendomsmægler
Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-07 07:16

Jeg har en salgsaftale (solgt eller gratis) med en ejendomsmægler, at
han skal forsøge at sælge mit sommerhus. Der er ikke sket noget i sagen
i mange måneder og salgsaftalen er udløbet for 2 måneder siden. Nu
kommer mægleren så pludselig med en kunde, som vil købe. Hvordan er
mægleren nu stillet rent juridisk mht. sit salær og de omkostninger, han
har haft i tidens løb til bl.a. annoncer?
NB: Jeg spørger af ren og skær interesse, da jeg ikke har tænkt mig at
"snyde" mægleren.

--
Venlig hilsen
Preben

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 20-08-07 09:14

On 20 Aug., 08:15, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> [...]
> mægleren nu stillet rent juridisk mht. sit salær og de omkostninger, han
> har haft i tidens løb til bl.a. annoncer?

Hvis jeres aftale er udløbet, og den bl.a. gik ud på, at mægleren ikke
skulle modtage vederlag uden salg, så må I tegne en ny aftale, hvis I
begge ønsker at fortsætte samarbejdet. Han kan naturligvis ikke få
dækket udgifter i forbindelse med jeres tidligere aftale, medmindre
det bliver vilkår for den nye.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang