Kan Bondam-hets imødegåes?
Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-07 04:29

Her et udkast, som jeg efterspørger kritik af

Statsforvaltningen Hovedstaden

KLAGE OVER BONDAMS AFDELING

Hermed klages over byggesagsafdelings-beslutning af 9 august og forudgående
korrespondence som har præg af 1. ikkebrugervenlig modvilje mod dialog 2.
sabotage af ufarlig, positiv ytringsfrihed.

Undertegnede invalidepensionist (knægigt m.m.) hygger mig med at påføre min
villa tynde, uproblematiske tekstbudskaber og symboler, da jeg ikke kan få
alt det optaget i medierne , som jeg ønsker.

Den øverste af ejerlejlighederne i mit hus hvor min kone, datter og jeg bor,
er udlejet til udenlandske kunstnere, som uden at være
propaganda-interesserede og politisk aktive som mig, er medvirkende og
assistenter - og har appeleret til Bondam om projektets bevarelse - uden at
få svar.

Lige siden kommunen indledte sin kritik, af hvad den misforstår som dækket
af byggelov, har jeg svaret udførligt efter bedste evne og hurtigere end
krævet for at udvirke kompromis mellem debat-behov og den kommunale
ordenssans.

Hele tiden har kommunen undladt at besvare substansen af mine skrivelser.
Som fysikkemi-gymnasielærer evner jeg at skrive sagligt og konkret , men en
af byggesagsafdelingen udsendt jurist til mit hus, har bagtalt mig overfor
mine lejere som sindssyg, hvilket ikke har noget på sig, Mon ikke man ser
mig som en joke og på også det område handler uden retlig hjemmel.

Jeg har efterkommet kommunens ønsker om yderligere detaljer i
byggeansøgning, men disse er blevet opskruet mere og mere. På et tidspunkt
bad man blot om fotografier. Så ønskedes tegninger, og de sendtes i tre
eksemplarer, og dernæst har man nu fundet på at kræve statiske beregninger,
som jeg ikke ved hvad er, men af fremsendte dimensioner på de ti bærende
,vandrette fyrreplanker, der kaldes "påbygget kvistene" kan kommunens
arkitekter meget let se at der er rigelig bærestyrke, også hvis mange
mennesker bestrådte de vandrette krydsfinerplader, der fejlagtigt benævnes
tagterasse, men som er komponent i stillads til udskiftning af tekster.

Midt mellem kvistene har 3 stærke mænd hoppet i takt uden at noget knagede,
og hvis en ny lejer gik på pladerne og afmonterede det solide rækværk,
ville værst tænkelig scenariet være et fald på tre meter ned på et meget
blødt og fjedrende underlag.

Dette skal ses i sammenhæng med, at når kommunens arkitekter er involveret i
godkendelse af farligere projekter, sker ofte alvorlige ulykker, fx
altannedstyrning med alvorlige kvæstelser, og fald i storm af femetagers
stålstillads på Falkoner Alle(ved et held ingen dødsfald), også inden for de
sidste par år, -

- og i min nabogade godkendte man nedrivning af bærende væg i kælder med det
resultat, at dørene på etagerne derover ikke kunne åbnes da det fjernede var
mere bærende end forudset så dørrammer blev skæve.

Som den bona pater jeg er, er demontering som ønsket nu påbegyndt, men
kommunen står stejlt på, at fristen 31.8.07 skal overholdes og ellers sker
politisag, bøder og tvangsbøder

Man oplyser at kravet om nedrivning kan aldrig udskydes, hvis ikke
Statsforvaltningen tilkender opsættende virkning pga min korrespondence,
eller retssag sker - hvilket kræver, at jeg finder en advokat der kan skaffe
mig fri proces, da min førtidspension er den lavest tænkelige.

DER ER ALTSÅ AKUT BEHOV FOR OPSÆTTENDE VIRKNING SNAREST, og derfor reagerer
jeg igen hurtigere end hvad er krævet.

Kommunens antydning af, at jeg trækker sagen i langdrag, er helt grundløs.
Når jeg på et tidspunkt argumenterede imod at indsende tegninger, var
årsagen at ting her opstår (og især opstod) ved en kreativ dynamisk proces
og en tegning på det tidspunkt ville være forældet og forkert næste måned.

Hvis der er sandhed i, at jeg "ikke har fremsendt fyldestgørende ansøgning
om byggetilladelse" skyldes det alene, at kommunen ikke har svaret på
tidligt indsendte spørgsmål om indholdet af hvad kræves, så jeg har været
afskåret fra at forstå, hvad kræves.

En direkte teknisk usaglighed, som jeg har spurgt til, og også denne
substans har man ignoreret, er at brandvedtægter på ingen måde forbyder _al_
brug af styrporplast.

Kun ved indendørs brug, hvor røggasser kan akkumuleres og forgifte og
eksplodere, er der tale om brandmæssigt forbud - ellers ville det være
strafbart at spise grønthandlerfrugt af de styroporbakke, som de sælges i,
eller have elektronikpapkasser med flamingoskum-stødisolering stående på en
altan. Det som kommunens teknisk sagkyndige har misforstået som generelt
forbud er noget specifikt, som ikke vedrører mig.

Naturligvis er det lille, tynde styrporskilt med en Davids-stjerne , som jeg
har fotograferet på mit hustag og indsendt og som er eneste styroporbrug
efter den kommunale forbudsbeslutning, ikke en brandfare. HVIS de autonome
der ofte har bombarderet mit hus med sten og flasker smed med molotov ville
skiltet brænde op i atmosfæren og flammer/røg ikke skade andet end
luftlagene over huset.

Som oplyst fra sagens tidsligste korrespondence er en begrundelse fra
træstilladset på husets facade, at kommunens tæskehold, Ungdomshusets
autonome, som Bondam roser som positive "byens skrammer i lakken" ugentlig
har udsat mit hus og dets beboere for stor fare, og pralet af det i aviser
som begrundet med, at jeg politisk "stikker næsen for langt frem"
(Lokalavisen for Nørrebro og NV, efteråret 2006).

Kun ved hurtigt at nedsænke fra krydsfinerpladerne gennemsigtige
polycarbonat(lexan) folie som Politiet har anbefalet mod brostenskast og som
de bruger i skjolde og visirer, har jeg undgået at halvtreds smadrede ruder
er blevet til endnu flere.

Denne bevæggrund til hvad misforstås som tagterasse - men er en 61-årig
pensionists midlertidige håndværkerstillads - har jeg i flere skrivelser til
Bondams folk detaljeret, men det har ikke affødt kommentar fra dem.Heller
ikke, at politiet har rost min selvhjælp, da de jo er magtesløse overfor
uforudsigeligt natligt hærværk og ildspåsættelser.

Man fristes til at formode at eneste grund til Bondam-folkenes chikane mod
altid lovlydige, sunde mig er

1.. at jeg engang har søgt førtidspension og fået en skitzofrenidiagnose,
der dog 6 gange totalt omstødtes af 5 overlægeinstanser højere i det
psykiatriske system, da jeg søgte pensionen forhøjet.
2.. at jeg ikke som autonome og christianitter har stor opbakning og er
voldstrussel imod politiet og ikke har stjålet hvad jeg bor i, men sparet op
til det ved ulandsarbejde for DANIDA og FN i fire år og købt det derved
selv.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient. gymnasielærer, Bjelkes Alle 46,
2200 N, 35861000