Ændring af lov og hvidvaskning af penge?
Fra : Nick

Dato : 16-08-07 15:12

Min bank påstår, at der er kommet en lovændring, så man skal legitimere sig
anderledes overfor f.eks. pengeinstitutter, banker og advokater.

Det nye er, siger de, at de SKAL se sygesikringsbevis som dokumentation for
f.eks. navneskifte.

Nye er min påstand, at det iumuligt kan være begrænset til kun at omhandle
sygesikringsbeviset, som jo netop nok er et af de svageste
legitimationsmidler der er.

Kan nogen af jer paragrafjonglører finde frem til reglerne?

/Nick

Fra : Ann

Dato : 18-08-07 11:49

On 16 Aug., 16:12, "Nick" <j...@doe.biip> wrote:
> [...]
> legitimationsmidler der er.
>
> Kan nogen af jer paragrafjonglører finde frem til reglerne?

Hej Nick

Loven ses her:

http://147.29.40.91/_SHOWF_A456952792/1196&A20070044229REGL&0001&000001

Vejledningen finder du her:

http://147.29.40.91/_SHOWF_A456952792/1196&C20061011960REGL&0002&000001

Yderliger info ses her som du nok kan finde på www.retsinfo.dk

Hvidvaskning

Love
442 af 11/05/2007 Bekendtgørelse af lov om forebyggende
foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af
terrorisme

108 af 07/02/2007 Lov om ændring af lov om værdipapirhandel m.v.,
lov om finansiel virksomhed, lov om aktieselskaber, årsregnskabsloven,
lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og
finansiering af terrorisme, lov om en garantifond for
skadesforsikringsselskaber, lov om forsikringsformidling og
forskellige andre love (Gennemførelse af direktivet om markeder for
finansielle instrumenter (MiFID-direktivet) og
gennemsigtighedsdirektivet, oplysningskrav ved pengeoverførsler,
indbetaling af bidrag til skadesgarantifonden, forsikringsagenters
registrering m.v.)

117 af 27/02/2006 Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask
af udbytte og finansiering af terrorisme

Anordninger
575 af 26/06/1996 Anordning om ikrafttræden på Grønland af lov om
forebyggende foranstaltninger mod hvidvaskning af penge

Bekendtgørelser mv.
700 af 21/06/2006 Bekendtgørelse om henlæggelse af beføjelser til
Finanstilsynet samt om klageadgang

409 af 18/04/2006 Bekendtgørelse om register over
pengeoverførselsvirksomheder, vekselkontorer m.v. i Erhvervs- og
Selskabsstyrelsen i henhold til lov om forebyggende foranstaltninger
mod hvidvask og terrorfinansiering
(Hvidvaskregistreringsbekendtgørelsen)

Vejledninger og cirkulærer mv.
10119 af 22/12/2006 Vejledning om forebyggede foranstaltninger mod
hvidvask og terrorfinansiering

Hilsen

Ann