Fogedretten beordrer Tele2 til at blokere ~
Fra : NoOne

Dato : 16-08-07 14:45

Fogedretten beordrer Tele2 til at blokere for mp3-site

http://www.computerworld.dk/art/40824?a=rss&i=0

"Danskerne skal ikke længere have mulighed for at besøge afløseren for
Allofmp3.com, mp3sparks. Fogedretten pålægger igen Tele2 at blokere
kundernes adgang"

At de dog gider .... GGGGG

RaZoR ;)

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-07 17:19

"NoOne" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Danskerne skal ikke længere have mulighed for at besøge afløseren for
> Allofmp3.com, mp3sparks. Fogedretten pålægger igen Tele2 at blokere

Og så lige som direktøren er blevet frikendt ved de russiske domstole.

http://www.computerworld.dk/art/40821?a=block&i=188

MVH CP

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-08-07 18:08

Claus wrote:

> Og så lige som direktøren er blevet frikendt ved de russiske
> domstole.
> http://www.computerworld.dk/art/40821?a=block&i=188

Det vil, for det første, næppe gøre en forskel for afgørelsen ved de
danske domstole.

Derudover er den pågældende russiske direktør fratrådt ultimo 2005, og
den russiske lovgivning på området er efterfølgende lavet om i mere
IFPI-venlig retning
http://arstechnica.com/news.ars/post/20070815-former-allofmp3-boss-found-not-guilty-in-russian-court.html

Fra : alexbo

Dato : 16-08-07 17:54

"NoOne" skrev

> At de dog gider ....

Hvem?
Fogedretten?
Antipiratgruppen?
Eller de der ikke vil betale for deres musikforbrug?

mvh
Alex Christensen

Fra : NoOne

Dato : 16-08-07 20:28

On Thu, 16 Aug 2007 18:53:43 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"NoOne" skrev

>Hvem?
>Fogedretten?
>Antipiratgruppen?
>Eller de der ikke vil betale for deres musikforbrug?
>
>mvh
>Alex Christensen

APG, IFPI ... musik er jo meget let tilgændeligt andre steder ... fx
her på usenet :) hvis man har de lyster...

..... pladebranchen kan jo bare sælge musikken som kunderne vil ha den
- i flere formater og uden DRM eller andre former for "digitale"
fingeratryk eller vandmærker ....

som én har skrevet "Pladeselskaberne elske penge - men hader deres
kunder" ;);)

derfor forsøger de at tvinge kunderne til en vare som kunderne finder
ubrugelig (DRM) .....

RaZoR :)

Fra : alexbo

Dato : 16-08-07 21:02

"NoOne" skrev

Et rodet indlæg, men meningen var vist at det bør være køber der bestemmer
prisen og ikke sælger.

mvh
Alex Christensen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-08-07 22:24

> "NoOne" skrev
>
> Et rodet indlæg, men meningen var vist at det bør være køber der bestemmer
> prisen og ikke sælger.

Er problemet ikke mere censur?
Hvis grænsen ikke går her, hvor går den så?
enten er vi frie under ansvar eller ikke.
Uanset, hvordan den vendes, så er begrænsninger i vores adfærdsrammer et
brud på friheden.

Som jeg ser det, så er IFPI velkommen til at forsøge at straffe enhver, der
downloader musik uden at betale konstnerne for det.
De er velkomne til at ved lovens hjælp at lukke de sites, der bryder IFPI's
rettigheder ved at sælge varer, der ikke er deres.

Men der er noget forkasteligt ved, at en organisation er istand til at lægge
begrænsninger i en hel befolknings handlefrihed, blot fordi de anser det som
en trussel mod deres indtjening.

Vi er på vej ned af en deroute, hvor vi langsomt risikerer at miste, hvad vi
altid har anset for at være umistelige værdier.
IFPI er kun en lille del af det, terrorlovgivningen en helt anden. Hvor går
grænsen?
Ved Kinas systematiske censur af internettet?

Vi har allerede begrænset vores frihed pga frygt og nu pga penge. Hvornår
blir det på grund af magt eller ønsket om samme.
Retoristiske spørgsmål, men ikke desto mindre er det tankevækkende.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk