Flyers under vinduesviskere?
Fra : Mette Andersen

Dato : 16-08-07 09:50

Hej
Må man sætte flyers under vinduesviskerne på en bil, hvis den er parkeret på
et supermarkeds parkeringsplads, f.eks. Brugsens?
Hvis jeg går ind og spørger i Brugsen får jeg nok NEJ, så derfor er jeg
interesseret i at vide om det juridisk set er lovligt...
På forhånd tak

Mette

Fra : Jens G

Dato : 16-08-07 15:52

On Thu, 16 Aug 2007 10:49:33 +0200, "Mette Andersen" <jadetku@duli.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis jeg går ind og spørger i Brugsen får jeg nok NEJ, så derfor er jeg
>interesseret i at vide om det juridisk set er lovligt...

Jeg ved ikke om det er ulovligt, men det er skide irriterende når
nogen har sat sådan en flyer.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Christen Fihl

Dato : 16-08-07 17:14

Det ville se godt ud hvis dem der satte dem, også ville gå rundt 3 timer
efter, for at samle affaldet op, da mange sedler straks ender på pladsen
efter 2 sekunders "nærlæsning"

Dagen efter ligner det bare dårlig reklame.

--
Christen

Fra : Mette Andersen

Dato : 17-08-07 06:56

Virkelig ikke nogen der ved dette?

Mette

Fra : Hans Poulsen

Dato : 17-08-07 07:43

Hej Mette

"..interesseret i at vide om det juridisk set er lovligt..".

Desværre kender jeg ikke loven om flyers, hvis der overhovedet eksisterer en
sådan. Det tvivler jeg på.

Strengt taget har ingen lov til at røre min bil - med de få undtagelser, der
måtte være. FALCK kan under visse omstændigheder flytte den, politiet kan
muligvis fordre den fjernet, og parkeringsvagten kan sætte en kærlig hilsen
i form af et 510 kr.s-krav under viskeren, men så er emnet vistnok også ved
at være udtømt.

Hvad kan jeg da stille op, hvis et pizzabageri alligevel drister sig til at
røre ved min bil og anbringer i flyer under viskere? Tja, gå tilbage til
pizzabageren og bede ham om for eftertiden at undlade dette skandaløse
hærværk - hvis jeg da gider. Det gør jeg ikke, så jeg fjerner reklamen og
kører hjem, sætter Mozart på og nyder, at jeg lever i det bedste af alle
jordens lande.

God flyerfri weekend, Mette.

Venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-08-07 11:29

Hans Poulsen wrote:
> [...]
> kører hjem, sætter Mozart på og nyder, at jeg lever i det bedste af alle

Hvad med at sætte et opslag på indersiden om at man ved isætning af
reklamer under bilens vindues viskere koster det 4593487346934834 kr?

JonB

Fra : Holst

Dato : 17-08-07 11:40

Hans Poulsen wrote:

> Strengt taget har ingen lov til at røre min bil

Hvor i lovene finder du basis for den påstand?

Fra : Hans Poulsen

Dato : 17-08-07 11:55

> Hvor i lovene finder du basis for den påstand?

I doktrinen om bla. ejendomsretten, der har et fornemt afsæt i selveste
grundloven om ejendomsrettens ukrænkelighed.

Begynd evt. med prof. Frederik Vinding Kruses kæmpeværk om Tingsretten -
langt over 1.000 sider. Gå evt. videre med sønnen, prof. Anders Vinding
Kruses bog om Erstatningsretten. Fænger emnet dig, skal du bare vende
tilbage, så du kan få tips om flere bøger om samme sujet.

Griber jeg dig i at stå og pille ved min cykel ved Nørreport Station eller i
at være i gang med spraydåsen og graffitihærværk på min husmur, er du på
tynd is.

Fingrene væk fra cykel, husmur, vinduesvisker etc.

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-08-07 10:29

Mette> Virkelig ikke nogen der ved dette? Mette

Mette> "Mette Andersen" <jadetku@duli.dk> skrev i meddelelsen
Mette> news:46c40f9e$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]

Brugsen skal/kan nok ikke bestemme det, umiddelbart ihvertfald.

Jeg kan ligesom andre ikke komme i tanke om nogen lov der forbyder
det, så det er vel lovligt. Ellers ville vi nok også have hørt/læst om
at man risikerede at få en bøde ved at gøre det. Men det er jo en
bagatel, som ingen gider at gøre noget ved.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Holst

Dato : 17-08-07 11:42

Martin Jørgensen wrote:

> Brugsen skal/kan nok ikke bestemme det, umiddelbart ihvertfald.

Brugsen har vel ret til at bestemme, hvem der udøver virksomhed på deres
privatejede parkeringsplads.

> [...]
> at man risikerede at få en bøde ved at gøre det. Men det er jo en
> bagatel, som ingen gider at gøre noget ved.

Desværre er det nok lovligt, men det er noget svineri at reklamere via
flyers, hvad enten det foregår i bilruder eller ved direkte uddeling.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 17-08-07 22:54

Holst> Martin Jørgensen wrote:

> Brugsen skal/kan nok ikke bestemme det, umiddelbart ihvertfald.

Holst> Brugsen har vel ret til at bestemme, hvem der udøver
Holst> virksomhed på deres privatejede parkeringsplads.

Ifl. hvilken lov? Og hvad er straffen? Fy skamme dig, det må du ikke?

Holst> Desværre er det nok lovligt, men det er noget svineri at
Holst> reklamere via flyers, hvad enten det foregår i bilruder
Holst> eller ved direkte uddeling.

Det er en bagatel.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 18-08-07 11:18

Martin Jørgensen skrev:

> Holst> Desværre er det nok lovligt, men det er noget svineri at
> Holst> reklamere via flyers, hvad enten det foregår i bilruder
> Holst> eller ved direkte uddeling.

Hej Martin

Gider du ikke sætte din news-reader op til at citere korrekt?

--
Vh. Georg

Fra : Bjarne

Dato : 18-08-07 18:48

Georg Sluyterman skrev:

> Hej Martin
>
> Gider du ikke sætte din news-reader op til at citere korrekt?

Bare man også kunne sætte den op til ikke at vise indlæg der citerer MJ.

Bjarne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-08-07 14:42

Bjarne> Georg Sluyterman skrev:
Holst> Desværre er det nok lovligt, men det er noget svineri at
Holst> reklamere via flyers, hvad enten det foregår i bilruder
Holst> eller ved direkte uddeling.

Bjarne> Bare man også kunne sætte den op til ikke at vise indlæg
Bjarne> der citerer MJ.

Brug dit kill-filter, hvis du kan finde ud af hvordan man gør det
eller spørg i den gruppe der tilhører din newsreader om, hvordan man
indstiller den til det.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-07 11:23

Mette Andersen skrev:

> Må man sætte flyers under vinduesviskerne på en bil, hvis den er parkeret på
> et supermarkeds parkeringsplads, f.eks. Brugsens?

Spam vækker som regel vrede. Lad hellere være.

--
Bertel

Fra : -= JF =-

Dato : 18-08-07 19:31

Mette Andersen skrev:
> Hej
> Må man sætte flyers under vinduesviskerne på en bil, hvis den er
> parkeret på et supermarkeds parkeringsplads, f.eks. Brugsens?

Du kommer til at fortryde det!
De fleste hiver flyeren ud og smider den på jorden, uden overhovedet at
interessere sig for budskabet.
Når så grundejeren kommer og ser at der ligger en hoben kulørt papir og
flagrer på hans grund får du nok en opringning med besked om at komme og
fjerne dit svineri, i modsat fald hyrer han en mand til jobbet og sender
bon'en til dig.

> Hvis jeg går ind og spørger i Brugsen får jeg nok NEJ, så derfor er jeg
> interesseret i at vide om det juridisk set er lovligt...

Du har altså en idé om at man ikke er interesseret i dine reklamer - og
alligevel spørger du om man kan sno sig uden om et nej!
"Flot" forretningsmoral!!

--
Mvh. John

Fra : Mette Andersen

Dato : 18-08-07 20:29

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Du har altså en idé om at man ikke er interesseret i dine reklamer - og
> alligevel spørger du om man kan sno sig uden om et nej!

Hey John

Nøj, hvor er du barsk! Uden at kende mine motiver dømmer du mig til at have
en dårlig forretningsmoral - det er da helt "trollsk".
Men nu har du ikke så mange indlæg og er måske ny på news - derfor skal du
vide at det du skriver her står for tid og evighed - ikke kun derfor, men
blandt andet derfor kan det godt betale sig at behandle andre pænt og svare
ud fra at deres motiver er anstændige :)

Venligst
Mette - som stadig ikke har fået svar, men som ikke kunne drømme om at svine
Brugsens parkeringsplads til.

Fra : Bjarne

Dato : 18-08-07 22:10

Mette Andersen skrev:

> [...]
> men blandt andet derfor kan det godt betale sig at behandle andre pænt
> og svare ud fra at deres motiver er anstændige :)
Du har så ganske ret, men man kan glæde sig over, at de fleste i denne
nyhedsgruppe formår at debattere på et høfligt og respektfuldt niveau.

> Venligst
> Mette - som stadig ikke har fået svar, men som ikke kunne drømme om at
> svine Brugsens parkeringsplads til.
Ujuridisk svar:

Lovligt eller ej vil du næppe nogensinde ryge i brummen eller få en bøde
for at anbringe en løbeseddel under en vinduesvisker.

Men hvis pladsens ejer bortviser dig, vil politiet formentlig efterkomme
en anmodning om hjælp til det.

Bjarne

Fra : -= JF =-

Dato : 18-08-07 22:39

Mette Andersen skrev:

> Nøj, hvor er du barsk!

Det kan jeg ærligt talt ikke se!
Jeg har en del praktisk erfaring fra lufthavnsparkeringen i Løbenhavns
Lufthavn, og der sker det med mellemrum at entrepanante mennesker sætter
flyers under viskeren på MANGE biler.
Kunderne gør som jeg skrev - fjerner flyeren og lader den falde på
gulvet. Proceduren er helt standard i de tilfælde hvor synderen kan
findes - Hvis ikke flyerne er samlet op fra samtlige anlæg og fjernet
fra bilerne inden 24 timer bliver NCC hyret på timebasis til at rydde
op. Regningen sendes til firmaet bag flyerne!
Så nej, det var såmænd ikke for at spille barsk - hvad i øvrigt ligger
mig meget fjernt - men blot for at fortælle hvordan verdenen ser ud mht.
uønskede flyers.

> Uden at kende mine motiver dømmer du mig til at
> have en dårlig forretningsmoral - det er da helt "trollsk".

Det kan du synes som du vil uden at jeg mister søvn af den grund!
Så lad os slette ordet 'forretning' og nøjes med 'dårlig moral'
I min verden er det sgu sært at sige - De siger jo nok nej - så nu ser
jeg om jeg dog ikke kan slippe afsted med det alligevel.
Du forventer jo at Brugsen siger nej! Det har du jo nok en rigtig god
grund til (hint: papirer der ligger og flyder)

> Men nu har du ikke så mange indlæg og er måske ny på news

Ja, jeg er rimeligt ny... Jeg startede på Fidonet i 1986, og flyttede
gradvist over på usenet efterhånden som det voksede - Så det er ikke
meget mere end 21 år.

Kunne det måske tænkes at vi bare ikke færdes i de samme grupper?

> - derfor skal
> du vide at det du skriver her står for tid og evighed

Åh nej! Til evig tid!!! Åh gys!
Vil det sige at hele verdenen nu kan se at jeg ikke synes at det er i
orden at sætte flyers op mod Brugsens forventede modvilje.
Seriøst, så mister jeg nok heller ikke søvn over det.

> men blandt andet derfor kan det godt betale sig at behandle andre pænt
> og svare ud fra at deres motiver er anstændige :)

Jeg er stadig i vildrede med hvor du synes at jeg ikke har behandlet dig
pænt - og mht. anstændigheden, så er det ikke overvældende anstændigt at
gøre noget man forventer ikke vil være i orden.

> men som ikke kunne drømme om at
> svine Brugsens parkeringsplads til.

Selvfølgelig vil du ikke det. Det er jo direkte at skyde sig selv i
foden, og at skade den forretning man ønsker at promovere!
Men med mindre du vil stå og passe på at bilejerne ikke bare smider din
flyer på parkeringspladsen, ved jeg sgutte hvordan du vil forhindre det.

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-08-07 15:02

-=> Mette Andersen skrev:

-=> Det kan jeg ærligt talt ikke se! Jeg har en del praktisk
-=> erfaring fra lufthavnsparkeringen i Løbenhavns Lufthavn, og

Det lyder mere som om du gætter på hvad man kan gøre.

[...]

Er det så ikke kunderne du skal sende regningen til, når det er dem
der smider affald på jorden?

-=> synderen kan findes - Hvis ikke flyerne er samlet op fra
-=> samtlige anlæg og fjernet fra bilerne inden 24 timer bliver
-=> NCC hyret på timebasis til at rydde op. Regningen sendes til

NCC er mig bekendt et rådgivende ingeniørfirma, http://www.ncc.dk. De
render mig bekendt ikke rundt og ryder op i andre folks affald. Jeg
ville spørge et rengøringsfirma eller lignende, der kan sende
ufaglærte folk ud hvis det endeligt skulle være, men først og fremmest
er det min opfattelse at det er lufthavnens egne folk der skal rydde
op efter lufthavnens egne kunder (det er ihvertfald billigst og
lettest).

Du render heller ikke rundt og sender regningen til bonbon, fordi
kunderne i lufthavnen køber bonbon-bolsjer og smider
plast-indpakningen på gulvet istedet for i skraldespanden, gør du?

[...]

Det vil sige at jeg kan bare printe 100, 1000 eller 10000 flyers ud
som forestiller at stamme fra et firma jeg hader og begynde at sætte
dem fast på folks bilruder og så sørger du for uden videre at sende en
ret stor regning videre?

Det er ikke særligt let at finde ud af hvem der har sat flyersne op.
Tror du selv regningen bliver betalt uden videre og at du bare uden
videre (uden aftale) kan ansætte et rådgivende ingeniørfirma til en
høj timepris, for at rydde op?

I teorien kunne man nok godt pågribe en person der sætter flyers op,
på fersk gerning, og lave en stor retssag ud af det. Men i praksis
tror jeg ikke engang det ville hjælpe da det ikke er ulovligt at sætte
flyers op. Det ville være at smide penge ud af vinduet.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : -= JF =-

Dato : 19-08-07 17:12

Martin Jørgensen skrev:

> Det lyder mere som om du gætter på hvad man kan gøre.

Det lyder som om du ikke aner hvad du taler om.

Jeg fortæller hvordan man gør i Lufthavnsparkeringen - og det er der
ikke gætteri blandet ind i. Det er fakta!

> Er det så ikke kunderne du skal sende regningen til, når det er dem
> der smider affald på jorden?

Nu skal *jeg* så ikke sende regninger til nogen i den anledning, men
åsagen til at papiret flyder er ham der har bedt om at få flyers delt ud.

> NCC er mig bekendt et rådgivende ingeniørfirma, http://www.ncc.dk. De
> render mig bekendt ikke rundt og ryder op i andre folks affald. Jeg

Du har ikke meget styr på det her, har du?

NCC er først og fremmest et entrepanørfirma som tager stort set hvad som
helst i enterprise. Det er sværtat finde opgaver som NCC ikke kan påtage
sig.
De graver grøfter, rydder sne, kører fejemaskiner, sne-sikrer, slår græs
på motorvejsskråninger, bygger og vedligeholder veje, bygger huse, osv.
osv. osv - og laver bl.a. forefaldende arbejde for Lufthavnsparkeringen.

De rydder bl.a. også sne i lufthavnen. Både airside og landside, og jeg
ved at Lufthavnsparkeringen også har hyret dem som snevagter til at
rydde alle parkeringspladserne.

> er det min opfattelse at det er lufthavnens egne folk der skal rydde
> op efter lufthavnens egne kunder (det er ihvertfald billigst og
> lettest).

Og hvem skal så lave de jobs som Lufthavnsparkeringens folk skal forlade
for at fjerne flyers? Det er jo ikke sådan at der sidder et team og
venter på at de skal ud og samle flyers op

> Du render heller ikke rundt og sender regningen til bonbon, fordi
> kunderne i lufthavnen køber bonbon-bolsjer og smider
> plast-indpakningen på gulvet istedet for i skraldespanden, gør du?

Hvis Bonbon sender et mandskab ud og lægge bolchepapir under samtlige
bilers viskere, så jo! Så gik bonnen til Bonbon - og det er den teori du
skal sammenligne med.

> [...]
> som forestiller at stamme fra et firma jeg hader og begynde at sætte
> dem fast på folks bilruder og så sørger du for uden videre at sende en

Tjah, for min skyld ingen alarm.
Hvilke tosserier du kaster din tid og dine penge efter er jeg inderligt
ligeglad med. Go ahead!

> Det er ikke særligt let at finde ud af hvem der har sat flyersne op.

Ikke?
Folk der ofrer 140 grams glittet papir i 4-farvetryk er oftest meget
omhyggelige med at deres brand, navn og telefonnummer har en
fremtrædende plads.

Desuden bliver de, oftest studerende, der er hyret til at gå rundt og
sætte flyers i vinduerne stoppet af vagtmandskabet næsten hver gang.

> Tror du selv regningen bliver betalt uden videre og at du bare uden
> videre (uden aftale) kan ansætte et rådgivende ingeniørfirma til en
> høj timepris, for at rydde op?

Hvem Lufthavnsparkeringen hyrer til at rydde op på arealerne kan ingen
blande sig i, så ja jeg tror på at de kan hyre NCC!
Og om jeg jeg tror at regningen bliver betalt... Nej. Jeg ved det.
Som oftest sender firmaet dog nogle unge mennesker ud og fjerne flyers.
Men der har da været tilfælde hvor de ikke har haft mulighed for at
finde folk med så kort varsel, og der er regningerne blevet betalt.

> I teorien kunne man nok godt pågribe en person der sætter flyers op,
> på fersk gerning,

Det er nu ikke teori, men praksis at man pågriber dem.
Der er omfattende kameraovervågning og meget andet udstyr som de ikke
kan undgå at blive opdaget af, men det sker ofte at kunder gør opmærksom
på at 'der går nogen rundt'

> og lave en stor retssag ud af det. Men i praksis
> tror jeg ikke engang det ville hjælpe da det ikke er ulovligt at sætte
> flyers op. Det ville være at smide penge ud af vinduet.

Ingen er interesseret i retssager - hverken store eller små - og mht.
ulovligheden, så er det privat område - og der har man lov til at gå
rundt og pille ved fremmede folks biler.

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-08-07 11:52

-snip-

-=> Ingen er interesseret i retssager - hverken store eller små -
-=> og mht. ulovligheden, så er det privat område - og der har man
-=> lov til at gå rundt og pille ved fremmede folks biler.

Jeg tror bare ikke på at det foregår på den måde du skitserer. Der må
være noget som du ikke kender til, fordi det ikke er dig der arbejder
med det. Der må ligeledes være mange tilfælde, hvor man er uenige i
beløbet der skal betales (hvis noget skal betales), hvis man skal
følge din udlægning om bare at sende en kæmpe-regning videre uden
aftale.

Og hvis ikke hele regningen betales (som det ofte vil være tilfældet
med din fremgangsmåde), så hænger lufthavnen på underskuddet og må
forsøge at inddrive resten gennem en retssag (eller tage underskuddet
med sig).

Jeg er egentligt ligeglad med hvad NCC gør. Rengøringsfirmaer bliver
ihvertfald ansat til at rydde op på mange arealer (samle skrald op
m.m.). Man kunne ihvertfald let blive uenige om prisen, med den måde
du skitserer.

Bortset fra det, så siger du altså at det er lovligt at sætte flyers
op, men man skal bare betale regningen for hvad kunderne gør med dem
bagefter (hvis de smider dem på jorden)?

Det kan jeg godt tvivle på juridisk set, men jeg kender ikke
svaret. Måske, måske ikke. Det ville være gætteri, hvis jeg skulle
komme med mere, så det tror jeg ikke jeg gør.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jens G

Dato : 20-08-07 12:23

On Mon, 20 Aug 2007 12:51:31 +0200, megafedt@hotmail.com (Martin
Jørgensen) wrote:

>Bortset fra det, så siger du altså at det er lovligt at sætte flyers
>op, men man skal bare betale regningen for hvad kunderne gør med dem
>bagefter (hvis de smider dem på jorden)?

Hvornår blev de til kunder? De er da nærmere ofre.

Fra : -= JF =-

Dato : 20-08-07 18:14

Jens G skrev:

> Hvornår blev de til kunder? De er da nærmere ofre.

Skal vi gætte på at de blev til kunder da de trak billet?

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-08-07 23:47

-=> Jens G skrev:

-=> Skal vi gætte på at de blev til kunder da de trak billet?

Ja, det lyder som et meget godt bud.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jens G

Dato : 22-08-07 16:09

On Tue, 21 Aug 2007 00:46:47 +0200, megafedt@hotmail.com (Martin
Jørgensen) wrote:

> -=> Skal vi gætte på at de blev til kunder da de trak billet?
>
>Ja, det lyder som et meget godt bud.

OK, jeg læste det som om det var flyeromdelernes kunder.
Men selvfølgelig er de lufthavnsparkeringens kunder.

Fra : -= JF =-

Dato : 22-08-07 16:34

Jens G skrev:

> OK, jeg læste det som om det var flyeromdelernes kunder.

Så forstår jeg bedre hvad du mener med 'ofre'

Personligt synes jeg at det er pisse irriterende at en eller anden
lavpande mener at det er i orden at pille ved min bil, bare fordi han
har et eller andet at sælge.
Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde har læst én eneste af de flyers
jeg har fået... Gad vide om jeg er gået glip af et godt tilbud

--
Mvh. John

Fra : Holst

Dato : 22-08-07 16:36

-= JF =- wrote:

> Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde har læst én eneste af de flyers
> jeg har fået... Gad vide om jeg er gået glip af et godt tilbud

Smider du dem så bare på jorden?

Fra : -= JF =-

Dato : 22-08-07 18:11

Holst skrev:

> Smider du dem så bare på jorden?

Ja, det er da ved gud jeg gør!

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-07 22:40

-=> Holst skrev:
> [...]

-=> Ja, det er da ved gud jeg gør!

Quiz:
-----

Hvem er det så der skal betale regningen ved evt. oprydning fra
fjolser der smider dem på jorden fordi fjolserne øjensynligt mener at
det har de ligeså meget lov til, som dem der sætter flyers op?

1) Firmaet bag flyersne (hvilken hjemmel?) eller...

2) idioten der smider dem på jorden (hvilken hjemmel?) eller...

3) Firmaet der ejer p-pladsen / vej-arealet flyersne flyver hen på
bagefter (hvilken hjemmel?) eller...

4) Noget helt fjerde, måske (hvilken hjemmel?) ?

Det er allerede konstateret, at det er lovligt at sætte flyers bag
vinduesviskere (hvis man kan forbyde det, hvor skal vi så læse
det?). Bemærk at der skal gerne noget juridisk tankegang bag (det er
der jo mange herinde der ikke magter).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : -= JF =-

Dato : 20-08-07 18:13

Martin Jørgensen skrev:

> Jeg tror bare ikke på at det foregår på den måde du skitserer.

Jamen, det erda dit valg.
Jeg forelægger dig fakta, og det kan du ta' til dig eller ej!

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-08-07 23:47

-=> Martin Jørgensen skrev:

-=> Jamen, det erda dit valg. Jeg forelægger dig fakta, og det
-=> kan du ta' til dig eller ej!

Det er jo netop det jeg gjorde. Hvad er det du ikke forstod ved det?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : care

Dato : 21-08-07 08:10

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo netop det jeg gjorde. Hvad er det du ikke forstod ved det?

Martin - Barnet du ikke kan nå!

Fra : Jesper Brock

Dato : 21-08-07 16:18

-= JF =- skrev:
> Jeg forelægger dig fakta

Måske...

Indtil rigtigheden af dine "fakta" er underbygget af andet end din egen
forklaring, er de principielt at betragte som påstande på lige fod med
Martins.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 21-08-07 20:15

Jesper Brock skrev:

> Indtil rigtigheden af dine "fakta" er underbygget af andet end din egen
> forklaring, er de principielt at betragte som påstande på lige fod med
> Martins.

Det har du principielt ret i - Men til forskel fra Martins "Jeg mener",
"jeg tror" og "jeg synes" fra sidelinien, så har mine påstande baggrund
i mere end 20 års erfaring i firmaet.
(Igen en påstand fra min side, og sådan må det blive - Jeg lægger
hverken ansættelsesbevis til skue, eller inviterer det samlede danske
usenet med på virksomhedsbesøg

--
Mvh. John

Fra : Jesper Brock

Dato : 21-08-07 20:40

-= JF =- skrev:
Jeg lægger
> hverken ansættelsesbevis til skue, eller inviterer det samlede danske
> usenet med på virksomhedsbesøg

årh... kom nu frisk

Fra : -= JF =-

Dato : 21-08-07 20:42

Jesper Brock skrev:

> årh... kom nu frisk

Så ska' i sgu ta' basser med til kaffen

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-08-07 22:44

-=> Jesper Brock skrev:

-=> Det har du principielt ret i - Men til forskel fra Martins
-=> "Jeg mener", "jeg tror" og "jeg synes" fra sidelinien, så har
-=> mine påstande baggrund i mere end 20 års erfaring i firmaet.

Og hvad er din stilling så i firmaet? Du har jo ingenting med de sager
at gøre.

-=> (Igen en påstand fra min side, og sådan må det blive - Jeg
-=> lægger hverken ansættelsesbevis til skue, eller inviterer det
-=> samlede danske usenet med på virksomhedsbesøg

Nej, du har jo intet at gøre med de sager så det ville blive noget af
en cirkus-forestilling, hvis du gjorde det.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : -= JF =-

Dato : 21-08-07 23:46

Martin Jørgensen skrev:

> Og hvad er din stilling så i firmaet? Du har jo ingenting med de sager
> at gøre.

Hvad i alverden rager min stilling dog dig?

> Nej, du har jo intet at gøre med de sager så det ville blive noget af
> en cirkus-forestilling, hvis du gjorde det.

Igen et inteligent indlæg fra Martin.

Martin - Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at udstille dig
yderligere!

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-07 09:55

-=> Martin Jørgensen skrev:

-=> Hvad i alverden rager min stilling dog dig?

Det er da særdeles interessant for mig og hele gruppen at vide, at din
stilling intet har at gøre med en procedure du tror du kender i
lufthavnen (men som du intet aner om). Lad os sige at du gør rent i
lufthavnen: Så falder al din snak til jorden.

Du påstår at du bare uden aftale kan hyre NCC til at rydde op på
lufthavnen og sende regningen videre. Det er da noget af en
påstand. Samtidigt så tror du at det "modtagende" firma bare betaler
regningen uden videre og uden at være uenig i prisen, sådan at
lufthavnen aldrig taber penge. Derfor tror du at der aldrig kommer en
retssag ud af regningen. Desuden er det lufthavnens *egne* kunder der
smider flyersne på jorden, så der er god grund til at stille sig
tvivlsom overfor det gætteri du kommer med.

-=> Igen et inteligent indlæg fra Martin.

-=> Martin - Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at udstille
-=> dig yderligere!

Den sætning syntes jeg godt vi kan lade stå lidt... Folk der tror at
man "bare" kan hyre NCC til at rydde op for andre og få andre til at
betale regningen, uden aftale, har da udstillet sig selv grundigt nok.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : -= JF =-

Dato : 22-08-07 14:55

Martin Jørgensen skrev:

Ved du hvad martin - Du er simpelthen uden for pædagogisk rækkevidde.
Faktisk fremstår du direkte dum, og for min skyld kan du sidde og
teoretisere fra nu og til du får dun på hagen - Who gives a flying shit!

Fra : Bjarne

Dato : 22-08-07 17:56

-= JF =- skrev:
> [...]
> Faktisk fremstår du direkte dum, og for min skyld kan du sidde og
> teoretisere fra nu og til du får dun på hagen - Who gives a flying shit!

Er der nogen der ved, om man kan opsætte Thunderbirds filtre sådan at
man også slipper for alle de indlæg, der citerer eller forholder sig til MJ?

Bjarne

Fra : -= JF =-

Dato : 22-08-07 18:14

Bjarne skrev:

> Er der nogen der ved, om man kan opsætte Thunderbirds filtre sådan at
> man også slipper for alle de indlæg, der citerer eller forholder sig til
> MJ?

Hvis du finder det - så vil jeg gerne have opskriften

Jeg havde hørt om ham men har aldrig skrevet med ham tidligere, så jeg
gav ham the benefit of the doubt... Det viste sig at være spild af tid.

Nu opgav jeg ham og puttede ham i filteret.

--
Mvh. John

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-07 22:34

Bjarne> -= JF =- skrev:
> [...]

Bjarne> Er der nogen der ved, om man kan opsætte Thunderbirds
Bjarne> filtre sådan at man også slipper for alle de indlæg, der
Bjarne> citerer eller forholder sig til MJ?

Det er umuligt.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-07 22:33

> [...]
-=> dum, og for min skyld kan du sidde og teoretisere fra nu og
-=> til du får dun på hagen - Who gives a flying shit!

Vedr. diskussionen om din stilling i lufthavnen:

Ovenstående tager jeg som en indrømmelse fra din side af, at du ikke
har noget med proceduren i lufthavnen at gøre, vedr. firmaer der
sætter flyers i vinduerne på biler på p-pladsen og (angiveligt) får
NCC til at rydde op, og rent faktisk ikke aner en pind om hvordan
regningen kan blive sendt videre og betalt uden uenighed, uden
retssager og med hvilken hjemmel, uden aftale - var det nu man kunne
det?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : care

Dato : 23-08-07 14:10

> Ovenstående tager jeg

Og mens du tager det, tager vi andre os til hovedet.
Jeg tror ikke at jeg har oplevet en person der, som du, ikke er modtagelig
for fornuft!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-08-07 23:36

care> "Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en
care> meddelelse news:46ccab9d$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

care> Og mens du tager det, tager vi andre os til hovedet. Jeg
care> tror ikke at jeg har oplevet en person der, som du, ikke er
care> modtagelig for fornuft!

Nej, enig. Du har ikke oplevet særligt meget og alt det her overstiger
din forstand og dine tidligere erfaringer... Det kan jeg godt
se/forstå.

Jeg anser diskussionen om din stilling i lufthavnen for at være
slut. Jeg fik den bekræftelse jeg havde brug for (og som jeg qua dine
indlæg egentligt også forventede at få). Jeg mener:

1) Du har demonstreret ikke at have det teoretisk juridiske grundlag i
orden for aftaler (om at få NCC til at rydde op for lufthavnens
kunders svineri, herunder dit svineri hvor du smider flyers på
jorden i lufthavnen).

2) Du har også qua diskussionen om din stilling i lufthavnen
demonstreret at du heller ikke har den praktiske erfaring (gennem en
relevant stilling i lufthavnen).

Hvor ved du så fra hvad lufthavnen gør med sine regninger ift. NCC?

Lad mig gætte: Du har "*hørt*" at lufthavnen sender regningerne fra
NCC videre til firmaet bag flyersne, uden aftale... Og du har "*hørt*"
at regningen altid betales uden vrøvl. Men det hænger ikke sammen
juridisk. Der må lægge noget andet bag.

Du er egentligt slet ikke kommet med noget juridisk brugbart. Tag du
bare dig selv til hovedet igen, hvis du ikke kan komme med noget
juridisk fornuftigt.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : care

Dato : 24-08-07 12:42

> Jeg anser diskussionen om din stilling i lufthavnen for at være

Hold da helt kæft du er em spade.
Du er endnu dummere end jeg havde forestillet mig!

Mon ikke du som udgangspunkt skulle lære at skelne mellem de personer du
skriver til.
JF er ansat i lufthavnen - ikke jeg!

Gem din staveplade væk og undlad at besvare. Jeg gider sgu ikke længere at
læse dit opkast!!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-08-07 01:42

care> meddelelse news:46ce0bc2$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

care> Hold da helt kæft du er em spade. Du er endnu dummere end
care> jeg havde forestillet mig!

Jamen, hvis du syntes det er relevant så fortæl dog noget mere om det.

care> Mon ikke du som udgangspunkt skulle lære at skelne mellem de
care> personer du skriver til. JF er ansat i lufthavnen - ikke
care> jeg!

Jeg ved ikke hvem der er ansat i lufthavnen og hvem der har "hørt"
(uden at vide noget) noget omkring hvordan regningen fra lufthavnen
angiveligt bliver sendt videre. Jeg er også ligeglad. Det er
fuldstændigt irrelevant og ændrer sådan set grundlæggende intet som
helst.

care> Gem din staveplade væk og undlad at besvare. Jeg gider sgu
care> ikke længere at læse dit opkast!!

Det er der flere løsninger på og jeg kan varmt anbefale dig en af flg:

1) Brug af kill-filter
2) Undlade at læse mine indlæg
3) Undlade at følge med i gruppen

osv. Listen er ikke udtømmende. Værgso at brug mine 3 råd. De er
gratis. FUT: alt.idiots

Best regards
Martin Jørgensen