Hej
Er der nogen af her, der har erfaring med at indgå aftaler med
køkkenfirmaer, hvor I har haft held til at få en tidslpan ind i kontrakten
ifbm. montering?
Vi har indhentet tilbud fra to køkkenfirmaer, HTH og Vordingborg.
Vordingborgs tilbud indeholder nogle forretningsbetingelser, som
erfuldstændig horrible og af en sådan art, at jeg ikke vil indgå aftale med
dem på de vilkår.
Se denne udgave, som dog er svagt modificeret ift. den, vi har fået med
tilbudet. Dem, vi har fået med tilbudet, er en smule mindre fordelagtige for
kunden:
http://www.vordingborg.com/download/salgsbetingelser/Salgsbetingelserne/
Deres kontrakt inkl. forretningsbetingelser indebærer bl.a. følgende:
1) Kontrakten indeholder ingen tidsplan men derimod kun vage løfter om
2) Vi skal betale til tiden, uanset at vi måtte være af den opfattelse, at
de ikke har leveret som aftalt. Eneste mulighed for at undgå dette er at få
dem til, skriftlige at erkende, at de ikke har leveret.
3) Ved forsinkelser forårsaget af VKs leverandører, er VK ikke
erstatningsansvarlig over for direkte eller indirekte omkostninger.
4) Ved modtagelse af varen skal man selv kontrollere, at den er i orden, og
man skal gøre det inden for tre dage. Ellers kan man ikke påberåbe sig
mangler. Dette forekommer helt urimeligt, når man ikke selv er fagmand.
Hvordan skulle jeg kunne se på et køkkenskab, at der mangler en dims?
5) Vi skal påtale fejl og mangler inden montering - igen et urimeligt krav,
da manglerne kan være umulige at s, uden at man har forsøgt at montere. Lad
os sige, at skabene er lidt skæve ift. hinanden. Det er umuligt at opdage
det, hvis ikke man har sat dem op.
6) Vordingborg er alene ansvarlig over for fakrikationsfejl, og påtager sig
intet ansvar over for eventuelle indirekte følgeomkostninger. Det kan f.eks.
betyde, at vi skal betale ekstra for en håndværker, fordi VK opmålt forkert.
Hvad siger I?
X-post: dk.bolig, dk.videnskab.jura
FUT: dk.bolig