Fraflytning af lejlighed(Betaling for mali~
Fra : Max

Dato : 12-08-07 19:59

Hej,

Vi har boet i en lejlighed i 2 år og er nu fraflyttet. Lejligheden
skal så sættes i samme stand som da vi flyttede ind, det er kun maling
af vægge og lofter som skal laves.)aftalt under flyttesyn)

Men da vi var forbi lejligheden kunne vi se at de nye var flyttet ind
og lejligheden ikke var blevet malet. derfor ringede jeg til udlejer
for at høre hvad det handlede om. Det var fordi de nye leje selv
skulle male. Det er jo også helt ok.

Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og hvordan
udregnes prisen så på det?

Mvh Max

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-08-07 20:30

Max wrote:

> Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og hvordan
> udregnes prisen så på det?

Efter regning, velsagtens (læs: kvitteringer).

Fra : Max

Dato : 12-08-07 20:42

On 12 Aug., 21:29, "Jesper Lund" <use...@jesperlund.com> wrote:
> Efter regning, velsagtens (læs: kvitteringer).

Ja, men der findes nok ingen kvitteringer når de nye lejere selv maler
lejligheden. Forstået på den måde at vi flyttede ind i en nymalet
lejlighed, og skal derfor betale for at få lejligheden malet "op"
igen. Men når udlejer nu vælger at lade de nye lejere flytte ind i en
lejlighed som ikke er nymalet, skal de heller ikke fraflytte en
nymalet lejlighed.

Mvh Max

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-08-07 22:03

Max wrote:

> [...]
> malet "op" igen. Men når udlejer nu vælger at lade de nye lejere
> flytte ind i en lejlighed som ikke er nymalet, skal de heller

Bed udlejer om en opgørelse. Derefter kan du klage til huslejenævnet,
hvis du er uenig. Umiddelbart vil jeg mene at udlejer skal fremlægge
kopier af kvitteringer fra momsregistrerede håndværkere for alle
udgifter. Din beskrivelse lægger op til at udlejer vil fastsætte et
skønnet beløb for hvad det ville have kostet at sætte lejligheden i
stand (korrekt?). Jeg tvivler på at den går, og under alle
omstændigheder kan det ikke gavne udlejers sag at han afviger fra den
normale procedure.

Fra : Max

Dato : 13-08-07 08:34

On 12 Aug., 23:02, "Jesper Lund" <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> stand (korrekt?). Jeg tvivler på at den går, og under alle
> omstændigheder kan det ikke gavne udlejers sag at han afviger fra den

Nemlig, så må vi se hvad han har at sige til det

Hvis andre at indskydelser eller referencer hører jeg gerne om det.

Mvh Max

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-08-07 00:22

> [...]

Max> ok.

Max> Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og

Man kigger på kvitteringerne for indkøb af maling mv. og lægger
priserne sammen. Sværere er det ikke at regne ud. Du skal ikke betale
arbejdsløn for arbejdet, idet der ikke er nogen kvittering på
arbejdsløn.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : KT

Dato : 14-08-07 06:40

"Max" <maxses@gmail.com> wrote in message
[...]

En malermester har sikkert givet en pris (tilbud) på arbejdets udførelse -
og den kommer du sikkert til at betale.
Hvad man gør bagefter kan du jo dybest set være ligeglad med.

Knud