/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fraflytning af lejlighed(Betaling for mali~
Fra : Max


Dato : 12-08-07 19:59

Hej,

Vi har boet i en lejlighed i 2 år og er nu fraflyttet. Lejligheden
skal så sættes i samme stand som da vi flyttede ind, det er kun maling
af vægge og lofter som skal laves.)aftalt under flyttesyn)

Men da vi var forbi lejligheden kunne vi se at de nye var flyttet ind
og lejligheden ikke var blevet malet. derfor ringede jeg til udlejer
for at høre hvad det handlede om. Det var fordi de nye leje selv
skulle male. Det er jo også helt ok.

Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og hvordan
udregnes prisen så på det?

Mvh Max


 
 
Jesper Lund (12-08-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 12-08-07 20:30

Max wrote:

> Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og hvordan
> udregnes prisen så på det?

Efter regning, velsagtens (læs: kvitteringer).



Max (12-08-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 12-08-07 20:42

On 12 Aug., 21:29, "Jesper Lund" <use...@jesperlund.com> wrote:
> Max wrote:
> > Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og hvordan
> > udregnes prisen så på det?
> Efter regning, velsagtens (læs: kvitteringer).

Ja, men der findes nok ingen kvitteringer når de nye lejere selv maler
lejligheden. Forstået på den måde at vi flyttede ind i en nymalet
lejlighed, og skal derfor betale for at få lejligheden malet "op"
igen. Men når udlejer nu vælger at lade de nye lejere flytte ind i en
lejlighed som ikke er nymalet, skal de heller ikke fraflytte en
nymalet lejlighed.

Mvh Max


Jesper Lund (12-08-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 12-08-07 22:03

Max wrote:

> Ja, men der findes nok ingen kvitteringer når de nye lejere selv
> maler lejligheden. Forstået på den måde at vi flyttede ind i en
> nymalet lejlighed, og skal derfor betale for at få lejligheden
> malet "op" igen. Men når udlejer nu vælger at lade de nye lejere
> flytte ind i en lejlighed som ikke er nymalet, skal de heller
> ikke fraflytte en nymalet lejlighed.

Bed udlejer om en opgørelse. Derefter kan du klage til huslejenævnet,
hvis du er uenig. Umiddelbart vil jeg mene at udlejer skal fremlægge
kopier af kvitteringer fra momsregistrerede håndværkere for alle
udgifter. Din beskrivelse lægger op til at udlejer vil fastsætte et
skønnet beløb for hvad det ville have kostet at sætte lejligheden i
stand (korrekt?). Jeg tvivler på at den går, og under alle
omstændigheder kan det ikke gavne udlejers sag at han afviger fra den
normale procedure.



Max (13-08-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-08-07 08:34

On 12 Aug., 23:02, "Jesper Lund" <use...@jesperlund.com> wrote:
> Max wrote:
> > Ja, men der findes nok ingen kvitteringer når de nye lejere selv
> > maler lejligheden. Forstået på den måde at vi flyttede ind i en
> > nymalet lejlighed, og skal derfor betale for at få lejligheden
> > malet "op" igen. Men når udlejer nu vælger at lade de nye lejere
> > flytte ind i en lejlighed som ikke er nymalet, skal de heller
> > ikke fraflytte en nymalet lejlighed.
>
> Bed udlejer om en opgørelse. Derefter kan du klage til huslejenævnet,
> hvis du er uenig. Umiddelbart vil jeg mene at udlejer skal fremlægge
> kopier af kvitteringer fra momsregistrerede håndværkere for alle
> udgifter. Din beskrivelse lægger op til at udlejer vil fastsætte et
> skønnet beløb for hvad det ville have kostet at sætte lejligheden i
> stand (korrekt?). Jeg tvivler på at den går, og under alle
> omstændigheder kan det ikke gavne udlejers sag at han afviger fra den
> normale procedure.

Nemlig, så må vi se hvad han har at sige til det

Hvis andre at indskydelser eller referencer hører jeg gerne om det.

Mvh Max


Martin Jørgensen (14-08-2007)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 14-08-07 00:22

>>>>> "Max" == Max <maxses@gmail.com> writes:

Max> Hej, Vi har boet i en lejlighed i 2 år og er nu
Max> fraflyttet. Lejligheden skal så sættes i samme stand som da
Max> vi flyttede ind, det er kun maling af vægge og lofter som
Max> skal laves.)aftalt under flyttesyn)

Max> Men da vi var forbi lejligheden kunne vi se at de nye var
Max> flyttet ind og lejligheden ikke var blevet malet. derfor
Max> ringede jeg til udlejer for at høre hvad det handlede om. Det
Max> var fordi de nye leje selv skulle male. Det er jo også helt
Max> ok.

Max> Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og
Max> hvordan udregnes prisen så på det?

Man kigger på kvitteringerne for indkøb af maling mv. og lægger
priserne sammen. Sværere er det ikke at regne ud. Du skal ikke betale
arbejdsløn for arbejdet, idet der ikke er nogen kvittering på
arbejdsløn.


Best regards
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

KT (14-08-2007)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 14-08-07 06:40


"Max" <maxses@gmail.com> wrote in message
news:1186945136.816974.321000@o61g2000hsh.googlegroups.com...
Hej,

Vi har boet i en lejlighed i 2 år og er nu fraflyttet. Lejligheden
skal så sættes i samme stand som da vi flyttede ind, det er kun maling
af vægge og lofter som skal laves.)aftalt under flyttesyn)

Men da vi var forbi lejligheden kunne vi se at de nye var flyttet ind
og lejligheden ikke var blevet malet. derfor ringede jeg til udlejer
for at høre hvad det handlede om. Det var fordi de nye leje selv
skulle male. Det er jo også helt ok.

Men, skal vi så stadig betale for maling(det siger han) og hvordan
udregnes prisen så på det?


En malermester har sikkert givet en pris (tilbud) på arbejdets udførelse -
og den kommer du sikkert til at betale.
Hvad man gør bagefter kan du jo dybest set være ligeglad med.

Knud



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste