11 timers reglen igen....
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 12-08-07 19:31

fik lidt forskellige svar... så prøver lige igen med det konkrete
problem....

jeg har 2 jobs... et alm. man til fredag 37 timers job og så et ekstra
weekend arbejde...

det er på weekend arbejdet problemerne er...

der har jeg enten en lørdags arbejdsdag der hedder :

Lørdag 04.00 til Lørdag 19.25

eller

Lørdag 10.55 til Lørdag 05.00

tillidsmanden siger nej... chefen siger ja....

hvem har ret?

altså jeg er som regel kun på den arbejdsplads om lørdagen og ingen andre
dage... er jeg der andre dage er det fra man til torsdag.....

så uanset hvordan jeg arbejder lørdag kommer det ikke til at betyde noget
med 11 timers reglen i forhold til de andre dage...

UDOVER dette så har jeg os ladet mig fortælle fra chefen side af at det fx
er tilladt at jeg møder lørdag 10.55 er der til lørdag kl. 14.00 får så løn
men er hjemme til lørdag kl. 17.00 hvor jeg så møder igen til kl. 05.00
søndag.

er dette tilladt?

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 12-08-07 19:33

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 12-08-07 21:45

Nikolai R. jensen skrev noget i stil med:
> [...]

Altså, 11-timers reglen forholder sig til hvor mange timer der skal gå fra
man har fri til man må møde på arbejde igen. Ikke hvor mange timer du må
arbejde i træk.

Ja, for det der er gældende for 11-timers reglen er at man skal have 11
timers hvile (inkl. transport til og fra arb.) mellem det tidspunkt man får
fri og det tidspunkt man møder. Og det ville være lovligt uanset hvad, da
der er tolv timer mellem 17.00 og 05.00.

Men hvis du er langturschauffør (hvilket du jo så ikke er) så er de jo noget
helt andet.

--
/Kasper Katzmann

Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 12-08-07 21:49

"Kasper Katzmann" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Altså, 11-timers reglen forholder sig til hvor mange timer der skal gå fra
> man har fri til man må møde på arbejde igen. Ikke hvor mange timer du må
> arbejde i træk.

hvilken regel bestemmer så hvor mange timer jeg må arbejde i træk?

> [...]
> får fri og det tidspunkt man møder. Og det ville være lovligt uanset hvad,
> da der er tolv timer mellem 17.00 og 05.00.

hmmm sikker på du har forstået det korrekt...?

jeg får reelt løn fra lørdag kl 10.55 til søndag kl.05.00 men er kun på
arbejdspladsen fra 10.55 til 14.00 og igen fra 17.00 til 5.00

> Men hvis du er langturschauffør (hvilket du jo så ikke er) så er de jo
> noget helt andet.

jeg arbejder i pakkeriet på et avistrykkeri...

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 12-08-07 22:06

har hentet lidt herfra :

http://www.at.dk/sw4619.asp

som jeg læser det er det ok at jeg kun har 8 timers hvile indenfor 24 timer
da det er 2 hold jeg arbejder på...

eksempel 1 :

fra lørdag kl. 4.00- til lørdag kl. 11.00
og igen fra lørdag kl 11.00 til lørdag kl. 19.25

altså 15.25 timer

eksempel 2 :

Fra lørdag kl 10.55 til lørdag kl. 17.00
fra lørdag kl. 17.00 til søndag kl. 05.00

altså 18.05 timer

eksempel 1 er OK!

men eksempel er ikke ok da jeg kun får 5.95 timers hvile....

men hvis jeg ændre slut tiden på eksempel 2 til søndag kl. 2.55 er dette
tilladt...

ikke?

Nedsat hvileperiode

Hvileperioden kan nedsættes, dog ikke til mindre end 8 timer, ved følgende
former for arbejde:
1.. Holdskifte i virksomheder, der arbejder i flerholdsdrift. Nedsættelsen
kan ske både ved ordinært og ved ekstraordinært holdskifte. Ved ordinært
holdskifte forstås, at et hold som helhed går over til et andet hold. Ved
ekstraordinært holdskifte forstås , at en enkelt person skifter fra et hold
til et andet. Det er imidlertid en betingelse for, at der kan være tale om
holdskifte, at der er en fast tilknytning til et bestemt hold, dvs. at
holdet udgør en bestemt personkreds.
2.. Landbrugsarbejde indtil 30 dage i et kalenderår.
3.. Virksomhedens årlige regnskabs- og statusopgørelse eller udsalg, men
højst 14 dage i et kalenderår.
4.. Arbejde i lagre og butikker de sidste 14 dage før juleaften.
5.. Mødevirksomhed, kulturelle arrangementer og lignende i forbindelse med
arbejde, som normalt udføres i dagtimerne, men hvor navnlig kontakten til
andre persongrupper gør det hensigtsmæssigt, at dette arbejde lægges i
aftentimerne. Nedsættelsen kan dog højst ske 20 gange i et kalenderår og kun
i de tilfælde, der er nævnt i bilaget til bekendtgørelsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-08-07 09:21

Nikolai R. jensen wrote:
> har hentet lidt herfra :
>
> http://www.at.dk/sw4619.asp
>
> som jeg læser det er det ok at jeg kun har 8 timers hvile indenfor 24
> timer da det er 2 hold jeg arbejder på...

Som du har fået at vide: 11 timerereglen beskriver hvor lang tids pause der
skal være mellem du går hjem og til du møder igen.
Du må i princippet gerne arbejde +48 timer for 11 timers reglen, men der
gælder andre regler for fx chauffører.
Arbejdsgiveren er ansvarlig for de timer du arbejder hos ham - og han skal
ikke tage hensyn til at du har flere jobs så der behøver ikke at være 11
timer mellem forskellige jobs.

Velkommen i klubben for mavesår!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd
Tårerne fra din mail får hængslerne i min postkasse til at ruste

Fra : per christoffersen

Dato : 13-08-07 10:36

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der skal være mellem du går hjem og til du møder igen.
> Du må i princippet gerne arbejde +48 timer for 11 timers reglen, men der

Nej da.
Har du læst lovbestemmelserne?

/Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-07 22:47

per christoffersen wrote:

> Nej da.
> Har du læst lovbestemmelserne?

Ja, for år siden da jeg selv arbejde op til 19 timer i døgnet og 48 timer i
nogle weekender (med lange indlagte pauser)

Fra : Bjarne

Dato : 13-08-07 08:16

Nikolai R. jensen skrev:
> [...]
>
> eller
>
> Lørdag 10.55 til Lørdag 05.00
>
> tillidsmanden siger nej... chefen siger ja....

Tillidsmanden bør være bekendt med gældende aftaler for dit område.

Derudover kan der være særlige lovkrav, hvis dit arbejde har
sikkerhedsmæssig karakter.

Bjarne

Fra : Martin T.

Dato : 14-08-07 03:03

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> Tillidsmanden bør være bekendt med gældende aftaler for dit område.

Ellers er jeg rimelig sikker på at 3U kender reglerne på området..

Martin T.