Tvangsfjernelse af børn - Meget kort!
Fra : Spang

Dato : 11-08-07 19:27

Kan jeg som uvildig 3.part kræve at en kommunes behandling
af en mulig tvangs-fjernelse af 2 børn bliver undersøgt ?

Jeg mener at kommunen har haft tilstrækkelig information til
at tvangsfjerne de 2 børn. Har selv leveret detaljeret info om
dagligdagen hos dem. F.eks levede de to børn af krydderboller
og kiks, og de er begge blevet erklæret aldersmæssigt
og fysisk understimulerede af kommunens pædagogiske ekspert.

Men intet skete!

Vil det sige, at man kommunalt accepterer, at børn som man
i kommunen erkender er únderstimulerede og ved lever af
friske krydderboller og kiks er i gode hænder ?

Min Kommue er Helsingør. Hvis du har gode råd, så skriv!

Spang

Fra : Brian K

Dato : 12-08-07 03:04

"Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> friske krydderboller og kiks er i gode hænder ?
>
> Min Kommue er Helsingør. Hvis du har gode råd, så skriv!

Hej

Slå service lovens afsnit om børn op - og smæk paragraferne i hovedet på
dem!

Fra : Brian K

Dato : 12-08-07 03:07

> [...]
> friske krydderboller og kiks er i gode hænder ?
>
> Min Kommue er Helsingør. Hvis du har gode råd, så skriv!

Her:

http://147.29.40.91/_GETDOCI_/ACCN/A20010084429-REGL

kapitel 8.

/brian

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 12-08-07 04:15

"Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> skrev :

snip:
>Kan jeg som uvildig 3.part kræve at en kommunes behandling
>af en mulig tvangs-fjernelse af 2 børn bliver undersøgt ?

snap:
>....... Har selv leveret detaljeret info om dagligdagen hos dem.

Uvildig 3.part ??

--
Jan_stevns

Fra : Spang

Dato : 12-08-07 05:09

<jan@bygteknik.dk> skrev

> Uvildig 3.part ??

Dårligt formuleret

Spang

Fra : Bjarne

Dato : 12-08-07 08:08

Spang skrev:
> [...]
> friske krydderboller og kiks er i gode hænder ?
>
> Min Kommue er Helsingør. Hvis du har gode råd, så skriv!

Din beskrivelse er til dels i datid, og det fremgår ikke, om forholdene
kan have ændret sig.

En erklæring fra en pædagogisk ekspert om at børnene er understimulerede
er forhåbentlig ikke nok til i sig selv at begrunde en tvangsfjernelse.
Skolesystemet og mange andre institutioner understimulerer også.
Foreligger der beviser for, at forældrene ved en bestemt adfærd skader
børnene?

Er der beviser for, at børnene døgnet rundt hele ugen igennem kun
indtager friske krydderboller og kiks, eller er der tale om skolemaden?
(Hvis det er skolemaden, det drejer sig om, så er det vist desværre et
ret udbredt fænomen, og det kan være værre end det du beskriver.)

Du siger, at "intet skete", men er du sikker på, at kommunen ikke har
henvendt sig til familien med tilbu om hjælp og med påbud om ændret adfærd?

Bjarne

Fra : enkvinde

Dato : 12-08-07 13:16

> [...]
> at tvangsfjerne de 2 børn. Har selv leveret detaljeret info om
> dagligdagen hos dem. F.eks levede de to børn af krydderboller

Hvilket lovgrundlag mener du ligger til grund for, at landets kommuner skal
tvangsfjerne børn som spiser krydderboller og kiks?
Og hvor mange krydderboller/kiks skal de spise, før de skal fjernes?

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Spang

Dato : 12-08-07 16:31

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev

> [...]
> skal tvangsfjerne børn som spiser krydderboller og kiks?
> Og hvor mange krydderboller/kiks skal de spise, før de skal fjernes?

Hej Eva

Jeg tillader mig at tro du selv har et misbrug.

Om det er sprut, øl eller hash er jeg lige-glad med.

Spang

Fra : enkvinde

Dato : 12-08-07 16:55

> Hej Eva
>
> Jeg tillader mig at tro du selv har et misbrug.
>
> Om det er sprut, øl eller hash er jeg lige-glad med.
>
> Spang

For min skyld må du tro lige, hvad du selv vil. Om du så vil gøre det i
kirken eller herinde, er jeg også bedøvende ligeglad med.

Men du svarede ikke på spørgsmålene.

Hvor mange krydderboller skal der til, før kommunen skal tvangsfjerne børn?

Helt ærligt, hvis det er din vigtigste argumentation for en så alvorlig sag
som en tvangsfjernelse af børn, så er det i mine øjne ikke børnene som har
et problem, men derimod dig.

Hilsen Eva

Fra : Holst

Dato : 12-08-07 17:23

enkvinde wrote:

> Helt ærligt, hvis det er din vigtigste argumentation for en så alvorlig sag
> som en tvangsfjernelse af børn, så er det i mine øjne ikke børnene som har
> et problem, men derimod dig.

Eva, hvis du læste hele hans indlæg, ville du også have set: "de er
begge blevet erklæret aldersmæssigt og fysisk understimulerede af
kommunens pædagogiske ekspert", hvilket vel er et vægtigt argument også.

Fra : enkvinde

Dato : 12-08-07 18:00

> Eva, hvis du læste hele hans indlæg, ville du også have set: "de er begge
> blevet erklæret aldersmæssigt og fysisk understimulerede af kommunens
> pædagogiske ekspert", hvilket vel er et vægtigt argument også.

Holst - ja, det er absolut et meget vægtigt argument, som bør indgå i
kommunens vurdering. Nøjagtig ligesom Spangs observation af børnenes store
forbrug af krydderboller og kiks også skal indgå.

Tvangsfjernelse af børn bør dog aldrig ske på baggrund af, hvor mange
krydderboller og kiks naboen ser ungerne spise. Og det er åbenbart det
eneste argument som Spangs kan bidrage med.

Det er ganske enkelt for tyndt.

For at fjerne børn skal der helt andre alvorligere boller på suppen.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Bjarne

Dato : 12-08-07 18:28

enkvinde skrev:

> [...]
>
> Det er ganske enkelt for tyndt.
>
> For at fjerne børn skal der helt andre alvorligere boller på suppen.

Hej Eva.
Jeg er ganske enig med dig i, at det ud fra beskrivelsen er for tyndt.
Jeg er også i tvivl om seriøøsiteten af indlægget, som i sin karakter
minder om et andet underligt indlæg for nyligt.

Efter at have læst Spangs grovheder over for dig, er han i hvertfald
placeret som useriøs og jeg putter derfor Spang i filtret.

Bjarne

Fra : Holst

Dato : 12-08-07 18:38

Bjarne wrote:

> Jeg er ganske enig med dig i, at det ud fra beskrivelsen er for tyndt.

Enig. Men nu skrev Spang jo også "f.eks." og nævnte et par ting, hvorfor
der jo meget muligt er mere i sagen end det nævnte.

Han ønskede jo heller ikke vores stillingtagen til den nævnte sag, men
derimod oplysninger om hans muligheder for at få sagen undersøgt. Noget
som de færreste svarer på.

Enig.

Fra : Bjarne

Dato : 13-08-07 00:16

Holst skrev:

> Enig. Men nu skrev Spang jo også "f.eks." og nævnte et par ting, hvorfor
> der jo meget muligt er mere i sagen end det nævnte.
....eller mindre. Helt korrekt.
Det var nogle overfladiske oplysninger af den slags, som typisk
viderebringes i almindelig sladder.
Men det udelukker ikke, at der bag dette kan være en alvorlig sag.
Sladder er ikke altid grundløs.

> Han ønskede jo heller ikke vores stillingtagen til den nævnte sag, men
> derimod oplysninger om hans muligheder for at få sagen undersøgt. Noget
> som de færreste svarer på.

Jeg tror, det har lidt at gøre med troværdighed.

Bjarne

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-08-07 21:22

> [...]
> dagligdagen hos dem. F.eks levede de to børn af krydderboller
> og kiks, og de er begge blevet erklæret aldersmæssigt
m> og fysisk understimulerede af kommunens pædagogiske ekspert.

Ja sikkert rigeligt detaljeret info, men det er ikke beviser og du kan jo
have et udestående eller noget med forældrene, så du måske ikke kan regnes
for uvildig.
Fejlernæring alene berettiger nok ikke til at tvangsfjerne, men kommunerne
har ekstrem forskellig praksis på dette område. F.eks. skulle Horsenskommune
være så aggressiv, at alkohol alene sandsynligvis vil føre til
tvangsfjernelse.

> Men intet skete!
>
> Vil det sige, at man kommunalt accepterer, at børn som man
> i kommunen erkender er únderstimulerede og ved lever af
> friske krydderboller og kiks er i gode hænder ?

Personligt er det efter min mening en kæmpe faliterklæring hver gang det
offentlige tvinges til at tage dette særdeles drastiske skridt i brug.
Man burde prioritere at hjælpe forældrene i stedet, men man er så
konfliktsky, at man hellere bruger en bunke penge på at anbringe det / de
stakkels børn.
Er du i øvrigt i tvivl om tvangsfjernelsens lyksageligheder, så kig på de
sørgelige statiske tal for, hvor mange børnehjemsanbragte eller lignende,
der ender i kriminalitet.

> Min Kommue er Helsingør. Hvis du har gode råd, så skriv!

Jeg vil råde dig til hvis du har nosser til det at prøve selv at hjælpe
forældrene. Er dette krop umuligt, så må du jo prøve enten at sparke til
kommunen igen, eller måske med en politianmeldelse for vandrygt eller hvad
sådan noget hedder af børn.
Hvilket tilhørsforhold har du selv til barnet / børnene?

Mvh. brian

Fra : Spang

Dato : 14-08-07 17:09

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev

"En masse"

Jeg er blevet opmærksom på sagens "kompleksitet".

Udover de yderst sparsomme oplysninger jeg har givet
i tråden har jeg naturligvis mange flere, såsom HIV-positiv
herionmisbruger, dranker, faderkomplekser, retsager,
statsamtet, hashmisbruger, underbemidlet kontanthjælps-
modtager, ludoman, Ribers, arbejdssky osv osv.

Jeg takker jer for de indlæg i kunne give udfra mit første
indlæg og erkender samtidigt, at det vist aldrig skulle være
sendt herind med så få fakta.

Beklager!

Spang