Hvordan er mine rettigheder med returret?
Fra : Henning Lund

Dato : 07-08-07 19:23

Jeg købte et par sikkerhedssko til omkring tusind kroner. Da jeg
prøvede dem i forretningen passede de efter hvad jeg lige kunne
mærke. Jeg brugte dem ½ dag på arbejde, så var mine tæer
efterhånden uden hud pga. sikkerhedsjernet i snuden af skoen
gnavede. Jeg klager min nød til forhandleren og siger jeg
simpelthen ikke kan tåle at gå i dem, han siger at jeg har gået i
skoene og de er nu mine, han vil ikke tage dem tilbage. Kan det
passe jeg ikke kan komme af med sko jeg først kan mærke jeg ikke
kan bruge efter nogle timers brug?
Det skal siges at skoene ikke er synlig brugte eller beskidte
efter den halve dag.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Codexx

Dato : 07-08-07 19:28

Henning Lund wrote:
> [...]
> kan bruge efter nogle timers brug?
> Det skal siges at skoene ikke er synlig brugte eller beskidte

Hvis du har købt skoene i en fysisk forrening har du intet lovkrav på
returret/fortrydelsesret. Kun hvis skoene kan siges at have en mangel
(f.eks. fordi det par du fik udleveret var mindre end dem du prøvede, eller
metalkappen var deform osv.) vil du have et krav mod forhandleren.
Forhandleren kan godt tilbyde returret, men den kan sagtens gøres betinget
af at skoene tilbageleveres ubrugte.

/Bacher

Fra : Henning Lund

Dato : 07-08-07 19:32

Codexx tastede:

> [...]
> kan
> sagtens gøres betinget af at skoene tilbageleveres ubrugte.

Ok den var på godt jysk, trals.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 08-08-07 07:00

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i meddelelsen

> Ok den var på godt jysk, trals.

Ja det er surt når man selv skal hæfte økonomisk for sine egne fejl køb!
Eller heldigvis vil jeg nok sige.

Carsten

Fra : Bjarne

Dato : 08-08-07 09:55

Carsten (H) skrev:

> "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i meddelelsen

> Ja det er surt når man selv skal hæfte økonomisk for sine egne fejl køb!
> Eller heldigvis vil jeg nok sige.

Måske forenkler du virkeligheden lidt i din generalisering
Bemærk "Da jeg prøvede dem i forretningen passede de efter hvad jeg lige
kunne mærke."

Det fremgår ikke, men hvis en ekspedient har medvirket, burde
vedkommende - måske - have været opmærksom på problemet?

Bjarne

Fra : Henning Lund

Dato : 08-08-07 17:12

Bjarne tastede:

> [...]
>
> Det fremgår ikke, men hvis en ekspedient har medvirket, burde
> vedkommende - måske - have været opmærksom på problemet?

Nu er sikkerhedssko ikke det letteste at føle om de passer i
første hug.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-08-07 20:41

Henning Lund wrote:
> Bjarne tastede:

> Nu er sikkerhedssko ikke det letteste at føle om de passer i
> første hug.

Derfor bør man som kunde og bruger være særligt omhyggelig med
prøvningen, f. eks. ved at gå rundt i forretningen i 10 min med skoene
på. En ekspedient har ikke en chance for at opdage noget.

Jeg har altid oplevet at fodtøj kun måtte være prøvet og anvendt inden
døre hvis man skulle have en chance for at få det byttet.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen