E-Mail
webnoob 5265
Smart filter til Agent
Fra : Claus Frørup

Dato : 09-07-01 14:46

Jeg har fundet et lovende filter på:

http://www.nfilter.org/index.html

Med Nfilter skulle det være muligt at filtrere på alle linier i headeren
og ikke kun på author, subject som Agent kun kan i øjeblikket.
Det kan f.eks. filtrere på Path, grupper, nntp-posting-host o.s.v.

Er der nogen der kender det, og har erfaringer de vil dele ud af?
--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 09-07-01 15:42

Claus Frørup du skrev:

> http://www.nfilter.org/index.html
> Er der nogen der kender det, og har erfaringer de vil dele ud af?

Jeg har brugt det en overgang, det er nemt at sætte op, men
det sløver hentningen af news temmelig meget.
--
Hilsen Henrik

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-07-01 16:29

Isang tao pinangalanan Henrik K Hansen nagsulat :

>Jeg har brugt det en overgang, det er nemt at sætte op, men
>det sløver hentningen af news temmelig meget.

Jeg synes ikke jeg kan mærke nogen forskel på hastigheden når jeg henter
indlæg.(Jeg har ADSL)
Fordelen ved at bruge netop det filter er, at man undgår x-postfjolserne
fra swnet.diverse fordi filtret kan filtrere på gruppenavn.

Et brugbart, men ikke særlig effektivt alternativ er:
at abonnere på swnet.diverse, bruge AGO til at flytte swnet.diverse
øverst på gruppelisten, og så lave en almindelig x-postfiltrering på
enten messageID eller Subject.

Problemet med denne metode er, at man skal hente headers fra
swnet.diverse før man kan filtrere dem. Og det tager, så vidt jeg kan
regne ud, længere tid end den forsinkelse Nfiltret har.

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-07-01 18:21

Isang tao pinangalanan Claus Frørup nagsulat :

>Isang tao pinangalanan Henrik K Hansen nagsulat :
klip

>Jeg synes ikke jeg kan mærke nogen forskel på hastigheden når jeg henter
>indlæg.(Jeg har ADSL)

Og efter at have konfigureret filtret korrekt, må jeg give dig ret i at
det sløver hentningen..... temmelig meget endda.

Det er ærgerligt, da dette filter er temmelig effektivt.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 10-07-01 19:58

Claus Frørup du skrev:

> Det er ærgerligt, da dette filter er temmelig effektivt.

Det har du ret i. Nu kører jeg det hele gennem hamsteren, den
har også en del filtermuligheder.
--
Henrik
En grundig, men letforståelig gennemgang af

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-07-01 21:00

Isang tao pinangalanan Henrik K Hansen nagsulat :

>Det har du ret i. Nu kører jeg det hele gennem hamsteren, den
>har også en del filtermuligheder.

Måske man skulle tage et kik på den hamster.....