skilsmisse
Fra : sgottfredsen@gmail.c~

Dato : 28-07-07 17:30

Hej
Jeg har brug for hjælp. Min mand bor i USA og vil nu skilles. Jeg blev
orienteret om dette for 1 1/2 uge siden og har nu modtaget indkaldelse
til forhandlingsvilkår. Vi har fælles eje, andelslejlighed værdi 1/2
mio. Vores gæld er 1/2 mio kr, som udelukkende er gået til hans
uddannelse som vi begge har sparet op til. Fra 15/9 er han unden
indkomst og i forvejen tjener jeg mest. han fik visa til USA 1/8-06,
hvad kan jeg gøre og hvor meget er jeg på røven?
håver virkelig i kan hjælpe
PFHT

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-07-07 17:36

sgottfredsen@gmail.com wrote:

> Vores gæld er 1/2 mio kr, som udelukkende er gået til hans
> uddannelse som vi begge har sparet op til.

Hvem hæfter for gælden?

Fra : sgottfredsen@gmail.c~

Dato : 28-07-07 18:03

On 28 Jul., 18:29, sgottfred...@gmail.com wrote:
> [...]
> indkomst og i forvejen tjener jeg mest. han fik visa til USA 1/8-06,
> hvad kan jeg gøre og hvor meget er jeg på røven?

Det gør vi begge og vi står begge på kødet, og han skrev under på
gælden vel vidende at han ikke har nogen indtægt efter 15/9

Fra : Peter Albrecthsen

Dato : 28-07-07 19:57

<sgottfredsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Det gør vi begge og vi står begge på kødet, og han skrev under på
>gælden vel vidende at han ikke har nogen indtægt efter 15/9

Så står i lige ringe, eller godt.
Du hæfter for halvdelen af gælden, og modtager halvdelen af formuen.
Han hæfter for halvdelen af gælden og modtager halvdelen af formuen.
Da begge beløb er ½ mill. ender det op med = 0,00 kr.

Altså, i står begge med bar røv efter skilmissen.

Peter

Fra : alexbo

Dato : 28-07-07 22:01

<sgottfredsen@gmail.com> skrev

>Det gør vi begge og vi står begge på kødet, og han skrev under på
>gælden vel vidende at han ikke har nogen indtægt efter 15/9

At I begge hæfter hjælper dig ikke.
I hæfter in solidum det vil sige at I begge hæfter for hele beløbet, så når
din mand ikke kan betale bliver du opkrævet det hele.

Jeg vil foreslå du får en aftale med din mand om at både aktiver og passiver
er dine.

Du kan sikkert ikke få banken til at dele gælden, så du skal undlade at dele
aktiverne.

mvh
Alex Christensen