Vandrør / radiator
Fra : Søren

Dato : 26-07-07 13:44

En ovenbo i andelsboligforening ønsker at flytte en radiator tilsluttet
fjernvarme.

VVS manden ønsker at få adgang til min andelslejlighed
for at "møblere" rundt på mine rør.

Jeg formoder, at jeg kan nægte at lade dem foretage sig
noget som helst i min lejlighed
( da det vil medføre yderligere vandret rørføring i mit loft. )

Har jeg ret ?

/Søren

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-07-07 14:18

Søren wrote:

> Jeg formoder, at jeg kan nægte at lade dem foretage sig
> noget som helst i min lejlighed
> ( da det vil medføre yderligere vandret rørføring i mit loft. )

Andelsboligforeningens vedtægter vil regulere det spørgsmål.

Fra : Søren

Dato : 26-07-07 15:51

On Thu, 26 Jul 2007 15:18:24 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

>Andelsboligforeningens vedtægter vil regulere det spørgsmål.

OK, men der er intet nævnt i vedtægterne vedr. dette.

/Søren

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 26-07-07 18:48

Søren forklarede:

> OK, men der er intet nævnt i vedtægterne vedr. dette.
>

> /Søren

Så er det dig der har den lange ende.
At overboen ønsker noget er ikke dit problem.
Det havde været noget andet, hvis rørflytningen var i foreningens
interesse.

En anden ting er at du jo kan bede om noget for noget
Er dit loft f. eks. grimt, kunne et vandret rør, jo passende kvitteres
ved et forsænket loft til gengæld
Mvh
Niels

Fra : Henning

Dato : 26-07-07 18:51

I så fald tager standardvedtægterne over - se www.abf-rep.dk

Fra : Søren

Dato : 27-07-07 11:44

On Thu, 26 Jul 2007 19:50:34 +0200, Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

>I så fald tager standardvedtægterne over - se www.abf-rep.dk

Næppe - det fremgår bl.a. at :

ABF's standardvedtægt er et forslag til, hvordan en andelsboligforening
kan udforme sin vedtægt.

/Søren