Hælp! Problem med TDC - Dobbelt op kampagn~
Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 24-07-07 16:34

Da TDC havde ders kampagne, fik alle deres kunder dobblet op, det vil sige
hvade man 256/256 fik man 512/512 til samme pris ifølge TDC kundeservice.

Jeg havde 4096/256 til 399 kr. /md, men de lavede en fejl så jeg kun fik
4096/512, jeg ringede til hotlinen og de rettede fejlen så jeg fik 8064/512.
Desværre, viser det sig nu, har de så også lavet en fejl på dette tidspunkt
så de har sat prisen til 474 kr./md istedet for de 399 kr.

Nu siger de, da jeg gør opmærksom på fejlen, at det passer ikke, det var kun
upload hastigheden der blev dobblet op i deres kampagne og ikke download
hastigheden og at jeg så skal betale de 474 kr./md.
Dette var jeg aldrig gået med til hvis det viser sig at det er sandt, og så
er det jo også tydeligt at det er dem der har lavet en fejl ved ikke at
oplyse mig om dette.

Spørgsmålet er dette hvad var det helt nøjagtigt der skete ved deres dobbelt
op kampagne? Hvad har I fået dobblet op fra/til?

Jeg kunne se i dk.edb.internet fra starten af April, at der er rigtigt mange
der har fået dobblet op, nøjagtigt som det skulle være og ikke det som de
påstår nu.

Og hvad gør jeg nu, det er jo dem der har lavet fejl?

Da jeg ringede idag blev jeg smidt rundt imellem regningsservice og
kundeservice og de kunne bare ikke se fejlen, til sidst blev jeg sur da de
blev ved med at påstå ovennævnte og at det kun var upload der blev doblet
op, så jeg bad om at snakke med en overordnet og fik at vide at denne ville
ringe tilbage med det samme. Er dog ikke sket.

Jan Johansson

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-07-07 16:17

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er dette hvad var det helt nøjagtigt der skete ved deres
> dobbelt
> op kampagne? Hvad har I fået dobblet op fra/til?

Nogle kunder har fået dobbelt op og andre har ikke. Det afhænger helt af
hvad hastighed man havde. Dem der har 4096/256 er blevet opgraderet til
4096/512. Prisen før opgradering var 399,- og den er også 399,- efter.

Hvorimod dem der havde 4096/512 er blevet opgraderet til 8064/512, hvor
prisen var 474,-

Så den er god nok. Du skal have 4096/512 til de 399,- hvis du bare vil følge
opgraderingen. Og hvis du vil have 8064/512 må du betale 474,-

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 24-07-07 17:46

Nu blev jeg træt af at vente og ringede så til dem igen, her siger hun så at
hun godt kan se der er en fejl og at jeg får regningen rettet og at der
kommer en ny regning. Det er dejligt det blev rettet, men løser altså ikke
alt det jeg har skullet igennem for at få ret og næsten blive kaldt løgner i
telefonen bare fordi de ikke har de rigtige oplysninger hos alle
medarbejderne.

Derefter siger hun så "vil du så selv betale for denne forbindelse"
hvorefter jeg svarer "hvad mener du"? Det viser sig så at nu vil de til at
fortælle mig at denne dobbelt op kamagne kun gælder 3 måneder fra det
tidspunkt hvorpå den blev tilvalgt.

"Ahvaba" siger jeg så, "det er det første jeg hører om det. Ikke på noget
tidspunkt er dette blevet nævnt for mig overhovedet". Hun sagde så at hun
mente der også var blevet sendt en email ud til mig om dette og det ved jeg
der ikke er og der er slet ikke kommet noget pr. post.

Juridisk spørgsmål: Som jeg ser det har jeg ret til at fortsætte med min
8064/512 forbindelse til 399 kr./md som min aftale lyder på, da jeg som sagt
slet ikke på noget som helst tidspunkt, er blevet gjort opmærksom på at det
kun er for en 3 måneders periode og at jeg efter 3 måneder så skal vælge om
jeg vil fortsætte eller gå tilbage til min gamle forbindelse.
De kan da ikke komme bagefter og gøre opmærksom på dette, det skulle da have
været fra starten da aftalen blev indgået og er ikke gældende efterfølgende
eller tager jeg fejl?

Hvad siger I og er der andre end mig der er rendt ind i dette?

Passer det at det kun er for 3 måneder at dobbelt op er?

Jeg ved godt at der var meget forvirring dengang denne kampagne startede,
men det er da sådan set deres fejl eller hvad?

Her leder jeg efter noget juridisk fra dem som kender loven, ikke personlige
meninger/useriøse kommentarer:)

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 24-07-07 17:57

Tak til Max i dk.edb.internet som sendte dette fra TDC ind til mit indslag :
Her er teksten fra tilbudet til mig:
--------------------
Så er der dobbelt op på bredbånd
Fra 1. april øger vi hastigheden på din TDC Bredbåndsforbindelse fra
2048/128 Kbit/s til 4096/256 Kbit/s. Det betyder, at du får dobbelt
hastighed til samme pris.

Jo, den er god nok, det koster dig ikke ekstra. Prisen er den samme som
før - 359 kr. pr. måned. Vi ved godt, at det lyder som en aprilsnar, men det
er det ikke. Det er bare en god nyhed.

Ændringen sker helt automatisk
Du behøver ikke at foretage dig noget. Ønsker du derimod at beholde din
nuværende hastighed, skal du selv give os besked inden den 26. marts 2007.
Klik her og læs mere.

Har du spørgsmål eller vil du høre mere om dine muligheder?
Har du spørgsmål til ovenstående eller vil du gerne høre mere om dine
spændende muligheder med TDC Bredbånd, er du meget velkommen til at ringe
til Kundeservice på 80 80 05 14 eller gå ind på tdc.dk/bredbaand.
Venlig hilsen
TDC Privat

Har jeg så ikke ret i at der er ikke er blevet nævnt at det kun galdt 3
måneder?

Hvordan står jeg juridisk set?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-07 17:28

Den 24-07-07 18.56 skrev Thunder (4920 Søllested) følgende:
> Tak til Max i dk.edb.internet som sendte dette fra TDC ind til mit indslag :
> ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvilket ikke er så interessant, når han havde en anden hastighed end
dig. Læste du Kim Christensens indlæg?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 24-07-07 18:42

> [...]
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for makkerens

Hej Kim, jeg det gjorde jeg men dengang kampagnen startede ringede jeg som
sagt til TDC og der var intet problem med at får dobbelt op, de sagde at min
nye hastighed ville blive 8064/512.

At de så har lavet en masse fejl og desuden nu kommer og siger at det kun
galdt 3 måneder, fjerner ikke det faktum at den lovede hastighed var dobbelt
op. Altså fra 4096/256 til 8064/512, til samme pris!

Hvis man læser i dk.edb.internet kan man se at folk har også fået doblet op.

Og hvis du læser mine nye indlæg vil du se at TDC lige har indrømmet at der
var en fejl og rettet regningen, men kommer så med den påstand om de 3
måneder. Som jeg så mener er ravende forkert!

Desuden stod der som bevist ikke noget i tilbudet om 3 måneder!

Jan Johansson

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-07-07 17:50

> Hej Kim, jeg det gjorde jeg men dengang kampagnen startede ringede jeg som
> sagt til TDC og der var intet problem med at får dobbelt op, de sagde at
> min nye hastighed ville blive 8064/512.

Nej, klart det ikke er et problem at få dobblet op. Du kommer bare til at
betale for det. Den automatiske hastigheds opgrader går ikke fra 4096/256 og
op til 8064/512. Men du kan godt selv bestille den større hastighed og så
betale 474,-

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-07-07 16:25

> [...]
> galdt 3 måneder, fjerner ikke det faktum at den lovede hastighed var
> dobbelt op. Altså fra 4096/256 til 8064/512, til samme pris!

Lovede de at det ville vare for evigt?

TDC kan ændre på priser og vilkår med de varsler der står i aftalen.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-07-07 17:36

> Tak til Max i dk.edb.internet som sendte dette fra TDC ind til mit indslag
> [...]

Du kan ikke bruge en andens mands tilbud, når i ikke har det samme produkt.
Havde du f.eks haft en 2048/512 linje var du blevet opgraderet til en
6144/512, altså en tredobbling.

Alle kunder med en 4064/256 har kun fået fordobbler uploaden til en
4064/512!!!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-07-07 19:01

Kim Christensen wrote:

> Alle kunder med en 4064/256 har kun fået fordobbler uploaden til en
> 4064/512!!!

Jeps alle os der i forevejen havde 512 i upload fik jo heller ikke 1024 i
stedet - pokkers :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 24-07-07 21:18

Hej Kim, du læser ikke rigtig hvad jeg skriver men derimod hvad du selv
ønsker der skal stå.

TDC har lavet fejlene, det er der ikke noget som kan ændre. Om det så er at
de har oplyst mig forkert er jeg sådan set ligeglad med, de skal bare holde
det som aftalen lød på da den blev indgået mellem supporteren og jeg.
Skulle gerne stå i systemet, medmindre TDC har slettet det.

Og den aftale lød på 8064/512 til 399 kr., ikke et ord om at det så ville
koste 474 kr. og ikke et ord om at det kun galdt 3 måneder.

Jeg er ligeglad med hvorfor de har lavet fejlene og hvordan, jeg er den der
tit må sidde og ringe til dem når der er fejl på min regning, og det har der
været rigtigt mange gange. Ufatteligt at de ikke kan få det rigtigt!

Du har ikke kommenteret det med de 3 måneder, hvorfor ikke?

Det jeg skrev som Max havde sendt mig var et eksempel, men nogenlunde magen
til det som jeg selv fik pr. mail. Der stod dobbelt op, desværre har jeg
ikke det mere men man kan sgu da ikke lave forskelsbehandling på folk sådan
at der kun er nogen der får doblet download og upload op og andre der kun
får uploaden, selvom der er resourcer til det.

Hvis man laver et generelt tilbud som dette var, skal det være ens for alle!

Her er problemet er ikke om de kunne doble op, men at de har laver fejl da
de gjorde det og har undladt at oplyse mig om disse ting. De har haft
utalige chancer for det da det dobbelt op ikke gik gnidningsløst her, der
var en fejl på centralen og der måtte en tekniker ud, og jeg har talt med
hotline mange gange i den periode.
Så er det så først nu de siger det med de 474 kr. og den går ikke!

Den med de 3 måneder går heller ikke!

Der er ikke noget noget der hedder "hovsa vi glemte lige at sige .." efter
en aftale er indgået!

Det jeg ledte efter var det juridiske og ikke en diskution om at jeg ikke
skal have mere end andre. Jeg skal såmænd kun have det som aftalen lød på,
ligesom dengang føtex kom til at skrive 2 års garanti på deres kviteringer.

Jan Johansson

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-07 20:57

Den 24-07-07 22.17 skrev Thunder (4920 Søllested) følgende:

> [...]
> det som aftalen lød på da den blev indgået mellem supporteren og jeg.
> Skulle gerne stå i systemet, medmindre TDC har slettet det.

Spørgsmålet er, om det er dig eller supporterne, der tager fejl.
Man kunne fx forestille sig følgende:

Du misforståer fordoblingen. Du får herefter fordoblet
downloadhastigheden uden at få at vide (eller uden at forstå), at prisen
så også vil stige. Det ringer du senere og klager over. TDC erkender
(måske), at du ikke er blevet informeret, og som et plaster på såret får
du den fordoblede hastighed til den gamle pris i tre måneder. Du kunne
så have valgt at gå tilbage til den "gamle" hastighed, hvor du fik
fordoblet upload til samme pris. Men du fortsætter på den nye hastighed
med fordoblet download, og efter de tre måneder bliver du derfor bonnet
for den reelle pris.

Det var altsammen gætterier, og hvis vi skal vende tilbage til det, vi
ved: TDC er ikke forpligtiget til at give dig det dyre abonnement til
den billige pris i al evighed.

> [...]
> at der kun er nogen der får doblet download og upload op og andre der kun
> får uploaden, selvom der er resourcer til det.

Det er helt op til TDC, hvilke produkter de vil "fordoble" og hvordan.
De kunne jo også bare lade være med at fordoble noget.

> Hvis man laver et generelt tilbud som dette var, skal det være ens for alle!

Det er også ens for alle. Alle der har haft en bestemt forbindelse har
fået et tilbud, alle der har haft en anden forbindelse har fået et andet
tilbud. Desuden behøver tilbuddet ikke være ens for alle. Det er fx ikke
sikkert, at en fordobling kan lade sig gøre rent teknisk.

> Det jeg ledte efter var det juridiske og ikke en diskution om at jeg ikke
> skal have mere end andre.

Juridisk har du ikke noget at komme efter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler på skærmen - med indbygget alarmfunktion.

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-07-07 20:58

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-07-07 21:11

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kim, du læser ikke rigtig hvad jeg skriver men derimod hvad du selv
> ønsker der skal stå.

Sjovt jeg syntes det er omvendt.

> [...]
> jeg.
> Skulle gerne stå i systemet, medmindre TDC har slettet det.

Du ringer ind til hotline og siger du ikke har fået den hastighed du skal
have. Selv om det ikke passer. Du har fået 4096/512 som er det der er blevet
lovet til dem der har 4096/256. I mine ører begår supporteren så en fejl og
sætter dig op til 8096/512 som du ber om, uden at fortælle dig at det koster
474,- Det ringer du så ind og brokker dig over når regningen kommer og de
vælger så sikkert at give dig de 3 måneder til den billige pris, pga den
manglende olysning om at det koster 474,-.

> Og den aftale lød på 8064/512 til 399 kr., ikke et ord om at det så ville
> koste 474 kr. og ikke et ord om at det kun galdt 3 måneder.

Du har ikke fået en aftale som lød på 8064/512 til 399,- Du er blevet lovet
en hastigheds opgradering til 4096/512 hvor du stadigt skal betale 399,- som
du gjorde før. Du har så selv bedt om at få den sat op til 8064/512, og i
forbindelse med det har du også fået en ordre bekræftigelse, og kik lige
engang på den...der står der 474,- pr måned i pris....

> [...]
> sådan at der kun er nogen der får doblet download og upload op og andre
> der kun får uploaden, selvom der er resourcer til det.

Har du kikke på det skema jeg har postet???? Det er IKKE alle der har fået
dobblet op. Nogle har, andre har fået 3 gange så meget download og andre som
dig har kun fået dobbelt op på upload.Og jo man kan godt lave forskel på
folk med forskellige hastigheder. Men ALLE med en 4096/256 har fået
opgraderet til 4096/512 hverken mere elller mindre. Så du har fået det samme
som alle andre med det produkt du har!!! Hvad har ressourserne med sagen at
gøre?? Mener du at alle skal have en 20mbit bare fordi ressourserne er der?

> Hvis man laver et generelt tilbud som dette var, skal det være ens for
> alle!

Det er det også....atter engang, alle med 4096/256 har fået opgraderet til
4096/512 hverken mere eller mindre....

> Der er ikke noget noget der hedder "hovsa vi glemte lige at sige .." efter
> en aftale er indgået!

Hvis mig noget på skrift hvor der står du skal have 8096/512 til 399,- Jeg
vil væde med at på din odre bekræftigelse da du fik opgraderet til 8096/512
der står 474,- som er prisen.

> [...]
> skal have mere end andre. Jeg skal såmænd kun have det som aftalen lød på,
> ligesom dengang føtex kom til at skrive 2 års garanti på deres

Så skal du nok lære at skrive lidt bedre hvad du mener. Du skriver i dit
første indlæg :

"Spørgsmålet er dette hvad var det helt nøjagtigt der skete ved deres
dobbelt op kampagne? Hvad har I fået dobblet op fra/til?"

Og intet om du beder om et juridiskt svar. Jeg har svaret dig på hvad du
spørgte om.

Fra : Gamle

Dato : 24-07-07 21:53

Thunder (4920 Søllested) wrote:
> [...]
> ikke skal have mere end andre. Jeg skal såmænd kun have det som
> aftalen lød på, ligesom dengang føtex kom til at skrive 2 års garanti

Hej Thunder.

Hvis du dengang havde gidet bevæge dig ind på TDC's prisliste, havde du set
priser før 1/7 og efter 1/7.
Kan oplyse dig om at jeg havde samme hastighed som dig.
Da jeg havde set deres prisliste var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at det
TDC lovede, var 8Mbit/256 til 399,00 kr.
Jeg valgte frivilligt 8Mbit/512 til 474,00 kr. Og derfra trækkes en
samlerabat på kr. 40,00 kr, da jeg har fastnet ved dem også.
Du har misforstået det hele og hvis du er utilfreds, kan du jo bare skifte
selskab -:)

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 24-07-07 22:03

Gamle wrote:
> Hej Thunder.
>
> Hvis du dengang havde gidet bevæge dig ind på TDC's prisliste, havde
> du set priser før 1/7 og efter 1/7.

Det var en tyrkfejl. Datoen var 1/4 2007

Torben

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 25-07-07 00:32

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en tyrkfejl. Datoen var 1/4 2007
>
> Torben

Og du har som sædvanligt ikke læst historien fra start. Jeg havde 4096/256
den blev ved "en fejl", som supporteren sagde da jeg ringede ind (fordi min
hastighed lå på 560/60), opgraderet til 4096/512.

Ligeledes er der andre der har oplevet det samme hvor det også blev kaldt en
fejl. Kig i dk.edb.internet

Vi snakkede så om den her dobbelt op som jeg havde fået en email om og jeg
fik at vide at jeg kunne få 8064/512. jeg sagde selvfølgelig OK. Men så
skete der istedet at min hastighed blev sat ned til det halve samt røg langt
derunder og jeg havde så fat i hotlinen igen. de sendte endelig en tekniker
ud og han fandt en fejl på centralen som han ordnede, og endelig fik jeg
godt 6mbit ind i huset(bor 200m fra centralen), han kunne ikke kværne den
højere op(hvilket jeg ikke helt forstår siden at installationen er lavet af
TDC selv, så kan da ikke være andet end centralen der blokerer, da nye
kabler blev sat op da installationen blev lavet).

På intet tidspunkt fra jeg ringede ind til at der var 8064/512 har jeg fået
at vide at der var tale om opgradering på eget ønske samt at prisen var 474
kr. og at perioden for dobbelt op, kun for mig, var 3 måneder.
Forskellen på den regning jeg skulle have haft og den jeg fik er 225 kr.
som ikke er ret meget, men om jeg vil finde mig i det svineri. Desuden kan
jeg fortælle at jeg i løbet af den tid jeg har haft TDC har måttet ringe ind
ca. 20 gange fordi der var fejl på regningen. Det kan ikke være rigtigt.

Desværre har de monopol her hvor jeg bor da centralen ikke er leaset ud til
andre selskaber, men det betyder ikke at jeg behøver at finde mig i hvad som
helst.

Det er muligt at I synes at jeg lyder som en kværulant, men jeg føler mig
sgu snydt og uretfærdigt behandlet af TDC.

Det var derfor jeg henvendte mig til jura gruppen og indtil videre har jeg
ikke hørt noget juridisk, kun en masse der siger at jeg ikke har hold i
noget og kommer med egne meninger.
Men ok, findes der ikke jurister her så må jeg jo kigge andetsteds. Lidt
mærkeligt navn for en gruppe uden jurister.

Jan Johansson

Fra : Gamle

Dato : 24-07-07 23:56

> [...]
> jeg fået at vide at der var tale om opgradering på eget ønske samt at
> prisen var 474 kr. og at perioden for dobbelt op, kun for mig, var 3

Du har så det problem, at du ikke kan bevise det.
Men hvordan pokker kan du lade være med at spørge, om det kan være rigtigt,
at du som eneste i DK kunne får 8Mbit/512 til den pris, da prislisten
fortalte, at før 1/4 kostede den 599,00 kr. og efter 1/4 474,00 kr. Og at
4096/256 kostede 399,00 kr. før 1/4 og efter 1/4 var den udgået til fordel
for 4096/512 også til 399,00 kr.
Men du kunne prøve at presse dem lidt ved at sige at du vil skifte til
Fullrate. 5Mbit/1024 incl. telefon og flatrate internet til kr. 299,00
kr/md.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 25-07-07 00:31

Gamle wrote:
> Men du kunne prøve at presse dem lidt ved at sige at du vil skifte til
> Fullrate. 5Mbit/1024 incl. telefon og flatrate internet til kr. 299,00
> kr/md.

Eller cybercity Solo 8 Mbit/512 kbit 349 kr.
Tror ikke fullrate dækker hos dig.

Mvh.
Torben

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 25-07-07 00:34

Ang. prislisterne så besøger jeg siden en gang om måneden og har gjort det
siden at den kom op:)

Jan Johansson

Fra : QBIC [6400]

Dato : 26-07-07 03:19

TDC opgradering startede den 1 april 2007
og alle kunder vil i løbet af april være opgraderet

Skulle du i mod forventning ikke kunne trække den højere hastighed tilbydes
du
istedet for at forblive på den gamle til reduceret pris

Jeg skal gerne se på dit abb hvis du fortsat mener at du er blevet snydt

/ Niels

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-07-07 17:47

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger I og er der andre end mig der er rendt ind i dette?
>
> Passer det at det kun er for 3 måneder at dobbelt op er?

Jeg kan ikke hellt se problemet. Hvis du vil have en 8064/512 linje koster
det 474,- om måneden. Vil du have en 4096/512 koster det 399,- Det er de
priser alle TDC's kunder betaler og dem du skal betale.

Man kan så diskutere om der er sket en fejl at du ikke er blevet advaret om
at prisen steg da du fik den opgraderet til 8064/512. Det var ihvertfald
ikke en fejl at du kun blev dobblet op til 4096/512 fra de 4096/256.

Jeg har uploadet et skema her som viser hvilke hastigheder der blev oggrader
og priserne: http://peecee.dk/?id=59169